Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Ja, også var det en liten ting til, før i tiden kunne man koble et headsett opp til kassett/platespilleren med en ekstra "adapter" Vil tro den var i messing. Noen som vet navnet på den?

 

Håper denne tegninga jeg tegnet hjelper til å visualisere hva jeg mente. (ikke mobb tegneegenskapene mine. :new_woot: )

Dingsen kalles et adapter, rett og slett. De finnes med ulike inn- og utganger, kjøpes i nærmeste hifibutikk, musikkutstyrsbutikk eller på nettet.

 

De kalles også overganger, men som tidligere lydmann kaller jeg ledninger med ulike kontakter i hver ende for overganger eller overgangsledninger. Adapter er en enkelt enhet uten ekstra ledning mellom, i hvert fall i "min ordbok".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I filmen Orions Belte blir et skip angrepet av et sovjetisk helikopter.

Helten skyter en harpun mot rotorbladene på det sovjetiske helikopteret så det styrter.

 

Vil tau i rotorbladene få et hgelikopter til å styrte?

 

Er det halerotor eller hovedrotor? (ikke at jeg har peiling uansett, men jeg vil tippe det ikke skjer om man har det i hovedrotoren, enda så skrøplige helikoptere er)

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser vel på lysspekteret for å anslå hvilket stoff stjernen er laget av, så har du blå/rødforskyvning for å anslå om stjernen beveger seg fra eller mot oss. De fleste stjernene følger også en viss syklus i sin levetid så man kan anslå hvilken stadie de er på i øyeblikket (eller var da de sendte ut lyset).

Lenke til kommentar

Er kanskje litt sketchy å spørre om dett her, men.

 

Jeg har modellert et tilhengerfeste i et CAD program. Nå vil jeg teste om den tåler den påkjenningen som er på tilhengerfester.

 

Så spørsmålet mitt er, hva er det maks et tilhengerfeste skal kunne klare å dra, uten å bli ødelagt? (Nå tenker jeg ikke på hva som er lov etc.)

 

Et tilleggspørsmål, hva slags materiale er mest vanlig å lage tilhengerfeste av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...