Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

En ting jeg lurer på er dette med DNA.

La oss si du mister mye blod å må få overført litt fra ett annet menneske med samme blodtype.

Den personen har jo ett annet DNA, vil det ha innvirkning på ditt DNA?

Lenke til kommentar

 

 

Nei. Men det skal ikke være antigener (karbohydrat/proteinstrukturer) på overflata av de cellene som introduseres, som antistoffer i ditt eget blod kan kjenne igjen. Da vil agglutinering (klumping) kunne skje og immunforsvaret kan også gå til aksjon. Forøvrig inneholder ikke røde blodlegemer cellekjerner og derfor også minimalt med arvestoff.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Har lenge hørt snakk om en internetside som er så lang at det ikke er mulig å scrolle ned til bunnen, fordi det kommer nytt stoff inn hele tiden. Finnes den?

Nettstedet http://www.coolhunting.com/ har en funksjon som fyller på eldre stoff når du skroller ned til bunnen av siden, men selv om om den kan bli ganske lang hvis man gjør dette flere ganger, så er jeg sikker på at den ikke er uendelig.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

 

 

Nei. Men det skal ikke være antigener (karbohydrat/proteinstrukturer) på overflata av de cellene som introduseres, som antistoffer i ditt eget blod kan kjenne igjen. Da vil agglutinering (klumping) kunne skje og immunforsvaret kan også gå til aksjon.

 

Det kalles blodtype, og er grunnen til man må gi riktig blodtype til pasienten.

Lenke til kommentar
Har lenge hørt snakk om en internetside som er så lang at det ikke er mulig å scrolle ned til bunnen, fordi det kommer nytt stoff inn hele tiden. Finnes den?

Nettstedet http://www.coolhunting.com/ har en funksjon som fyller på eldre stoff når du skroller ned til bunnen av siden, men selv om om den kan bli ganske lang hvis man gjør dette flere ganger, så er jeg sikker på at den ikke er uendelig.

Bing bildesøk har lignende. Den kan nok bli ganske lang med tanke på alle bilder som er indeksert.

Lenke til kommentar

Hei, har en mikrobølgeovn transformator, men vil ha ut mer volt, og mindre watt av den, så lurer på om det vil gå an å koble til en til av samma typen på outputen til denne for å få høyere spenning?

Det er mulig. Men det er ikke sikkert at en identisk transformator vil tåle høyere spenning på input. Vi må nesten vite litt mer om transformatorene du har tenkt å bruke for å kanskje kunne hjelpe.

Jeg vil dessuten fraråde deg å fortsette med dette for din egen sikkerhet.

Hva er forresten formålet med det du skal gjøre?.

 

Forøvrig er watt produktet av spenning og strøm (volt og ampere). P = U*I.

P = effekten i watt.

U = spenningen i volt.

I = strømmen i ampere.

Med andre ord er du nødt til å å senke strømmen betraktelig hvis du vil ha høyere spenning og mindre effekt.

Lenke til kommentar

Fordi vannet fordamper fra vannet som holder rundt 40 grader. Det fordampede vannet kondenserer når det kjøles ned til rundt 30 grader ellers på badet.

 

Vann må ikke være 100 grader for å fordampe. Selv is fordamper. (Klesvasken som henger på snora ute i -5 grader blir tørr den også.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eventuelt bare bruke Ctrl + End for å gå rett til slutten med ett (eller da faktisk to) tastetrykk.

Nå snakker vi om sider som laster inn mer når du går til slutten. Så poenget mitt er at når man holder inne END så vil siden fortsette å laste inn mer til det ikke er mer å laste inn. Hvis ikke siden er laget for å gå i en evig løkke da.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Eventuelt bare bruke Ctrl + End for å gå rett til slutten med ett (eller da faktisk to) tastetrykk.

Nå snakker vi om sider som laster inn mer når du går til slutten. Så poenget mitt er at når man holder inne END så vil siden fortsette å laste inn mer til det ikke er mer å laste inn. Hvis ikke siden er laget for å gå i en evig løkke da.

Siden var ikke spesiellt lang men

post-89820-1272209439,5806_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er mulig. Men det er ikke sikkert at en identisk transformator vil tåle høyere spenning på input. Vi må nesten vite litt mer om transformatorene du har tenkt å bruke for å kanskje kunne hjelpe.

Jeg vil dessuten fraråde deg å fortsette med dette for din egen sikkerhet.

Hva er forresten formålet med det du skal gjøre?.

 

Forøvrig er watt produktet av spenning og strøm (volt og ampere). P = U*I.

P = effekten i watt.

U = spenningen i volt.

I = strømmen i ampere.

Med andre ord er du nødt til å å senke strømmen betraktelig hvis du vil ha høyere spenning og mindre effekt.

 

Det er en S800-NTC, har bare en som jeg fant ifjor sommer, Største problemet blir vel å få tak i en til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...