Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Det finnes ikke noe trygt sted hvis målet er å stoppe en person med ei kule men noen steder er mindre dødelige enn andre. Et skudd i magen skal være svært effektivt for å sette folk ut av spill. Fortsatt langt fra trygt men en skulle tro at døsprosenten ikke er så stor som skudd mot brystet.

 

Å treffe armer eller bein kan du bare drite i med mindre du er verdensmester i presisjonsskyting mot bevegelige mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes noen veldig stor pulsårer i mageregionen. Dersom de punkteres tror jeg neppe livet ditt står til å redde. Men om pulsåren på ett lem som f.eks. i låret sprekker, så kan en være heldig og kunne klemme noe rundt foten. Det er værre å skulle klemme, for så gruse det som måtte være i magen på "stakkaren".

 

Er usikker på om en lege er i stand til å stanse en slik blødning i felten. Tviler at en politimann klarer det.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er utrolig hva kroppen tåler av sånt. Husk at politifolk bruker helmantelkuler, for å begrense skadeomfanget.

 

Forøvrig er det litt anekdotisk, men en kamerat av meg overlevde ett selvmordsforsøk med forholdsvis grov ammunisjon (30.06, vanligvis brukt til elgjakt), streifet diverse indre organer i mageregionen og han overlevde fordi det gikk fort å få dit hjelp.

 

Forøvrig er det snakk om minutter selv ved skade på pulsåren i leggene. Det handler ikke om hvor skaden er, det handler om når førstehjelpen er der.

Lenke til kommentar

Regnes ikke Y som en vokal i det engelske alfabetet? Jeg fant denne oppgaven i en statistikkbok:

 

If each coded item in a catalog begins with 3 distinct letters followed by 4 distinct nonzero digits, find the probability of randomly selecting an item with the first letter a vowel and the last digit even.

 

Answer: 10/117

 

Dette stemmer om man tar produktet av 5/26 og 4/9...

Lenke til kommentar
Det må sterkt lys til før jeg nyser. Og jeg nyser som regel kun ett nys, så er det over. Gjentakelse skjer såvidt jeg har notert meg aldri på samme dag.

 

Så du nyser ikke sånn tre-fire-fem etter hverandre? Det er jo det som er best! Det kan du få frem ved å stikke noe opp i nesen, f. eks.

Lenke til kommentar
Regnes ikke Y som en vokal i det engelske alfabetet? Jeg fant denne oppgaven i en statistikkbok:

 

If each coded item in a catalog begins with 3 distinct letters followed by 4 distinct nonzero digits, find the probability of randomly selecting an item with the first letter a vowel and the last digit even.

 

Answer: 10/117

 

Dette stemmer om man tar produktet av 5/26 og 4/9...

Om ikke jeg tar helt feil nå så er vokalene de samme som på norsk, pluss at W er også en vokal. Altså aeiouyw på engelsk.

 

Jeg tror feilen din ligger et annet sted. Har dårlig tid nå, kan komme tilbake til det senere om ikke du har funnet ut det da.

 

EDIT: Vent litt, Y og W var visst både konsonant eller vokal alt etter sammenheng. Så det er kun A, E, I, O, U som er "ekte" vokaler på engelsk.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Dette er nok et "long shot", men jeg prøver meg likevel. Kom over en wikipedia-artikkel angående en ny type bakterier som tar over plassen til bakteriene i munnen, noe som vil resultere i at man ikke lenger vil utvikle syreangrep på tennene. Mennesklige eksperimenter skulle begynne tidlig 2008 og tar ca 6-7 måneder. Men jeg har verken sett eller hørt noe mer om dette. Noen andre her som vet mer?

 

Kilder:

Wikipedia

Onibiopharma.com

 

...adult male subjects over a six-week period, with a long-term follow-up evaluation at six months.
Subject enrollment for the Phase 1b clinical trial is anticipated to begin in early 2008.
Endret av Slimda
Lenke til kommentar
og er det dumt å trene selv om man er støl etter gårsdagens trening?

Tøy ut

Jepp, det er lurt å ha en fast vane med å tøye ut etter trening. Ikke fordi det faktisk hjelper mot stølheten (jeg mener dette har blitt motbevist for lengst nå), men fordi det er med å holde bevegeligheten i kroppen på topp.

 

Ellers er litt stølhet ingen hinder for å trene.

Lenke til kommentar
Min tolkning:

Et uttrykk brukt om lyd fra lydanlegg. Krystallklar lyd er en "perfekt" reproduksjon av innspillingen, fokus ligger på fravær av lydutjevning.

Er det veldig vanskelig og dyrt for produsenter av høytalere?

Hvem avgjør om et produkt har krystallklar lyd? Eller er det egentlig et salgstriks som ikke har noe rot i virkeligheten?

 

Havner det i samme kategori som "kraftig skjermkort", "ubegrenset lagringsplass" og "strålende skjerm"?

 

Creative PlayDock Z500 er en skikkelig partyløve med høy og krystallklar lyd.

Bilhåndfri med krystallklar lyd.

Baby Monitor BM50 Krystallklar lyd.

Søk inn på Philips AE5000 bærbar radio med DAB-mottak for krystallklar lyd.

Lenke til kommentar
Er det veldig vanskelig og dyrt for produsenter av høytalere?

Hvem avgjør om et produkt har krystallklar lyd? Eller er det egentlig et salgstriks som ikke har noe rot i virkeligheten?

 

Havner det i samme kategori som "kraftig skjermkort", "ubegrenset lagringsplass" og "strålende skjerm"?

 

Creative PlayDock Z500 er en skikkelig partyløve med høy og krystallklar lyd.

Bilhåndfri med krystallklar lyd.

Baby Monitor BM50 Krystallklar lyd.

Søk inn på Philips AE5000 bærbar radio med DAB-mottak for krystallklar lyd.

Ja, det er vanskelig å oppnå krystallklar lyd. De aller fleste som reklamerer med det klarer ikke levere, så vil påstå at det havner sammen med eksemplene du nevner. Mange reklamerer med "strålende skjerm", men det er ikke veldig mange skjermer som virkelig er bra (og det legger jeg i uttrykket).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...