Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mest sannsynlig har det lite med temperaturen å gjøre, derimot er det nok den svake vinden. Det som skjer kalles hvirvelinduserte vibrasjoner og forårsakes av hvirvelavløsning, og når det skjer med en frekvens i nærheten av flaggstangens egenfrekvens blir det fort store vibrasjoner selv i svak vind. Fenomenet lar seg forklare med tekst, men det mye enklere med en visualisering av fenomenet.

 

 

her er hva wikipedia sier.

Kan det være det jeg hører fra trærne litt etter det har passert et fly i lav høyde?

Dvs. når jeg står ved enden av en rullebane for å ta landingsbilder..

Lenke til kommentar
Neida, men altså, zombie invasion hadde vært GRISEFETT. Tror dere på liv på andre planeter? Jeg tar kanskje dette opp i feil tråd..
Definitivt. Derfor slettet jeg denne siterte og flere andre "off topic"-poster.

 

Reaksjoner på moderering gjøres på PM.

 

 

Får vel prøve å komme med et snedig spørsmål selv; forstår dyrene hverandre bedre enn menneskene forstår dyrene?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt forstått forskjellen mellom SD og SDHC, jeg trodde HC bare var "high capacity".

Men er det en risk for at dersom jeg kjøper et SDHC-kort, så vil det ikke kunne brukes i den interne kortleseren på pc'n?

Jeg har en HP Pavilion dv9060, og kortleseren er merket SD-MS/Pro-MMC-XD.

Lenke til kommentar
Får vel prøve å komme med et snedig spørsmål selv; forstår dyrene hverandre bedre enn menneskene forstår dyrene?

 

det varierer veldig, f.eks en hund logrer med halen når den er glad, en katt "logrer" når den er sint/irretert, så de komuniserer ikke så bra.

men andre igjen har lært enkelte ting fra andre dyr, hvis ett dyr varsler om en tiger i jungelen vil mest sansynlig alle som er redd tigere stikke av, så de samarbeider.

 

dyr av samme type skjønner hverandre så klart godt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...