Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og hvorfor syr man egentlig?

Man syr fordi man ikke vil ha stykke arr som er igjen.

Tru meg, sying kan etterlate seg mindre fine arr ...

Å sy igjen er en kunst som krever lang trening, jeg har sett store sår sydd så pent igjen en knapt kunne se hvor det var. Dessverre kan en også oppleve det motsatte.

 

 

En teori kan jo være at vi er mer åpne rundt akkurat det også? Jenter snakker liksom ikke om sånn, ikke her jeg bor iallefall.
Er du helt sikker? For noe er det som gjør at jenter går sammen når de skal på do...

 

(lurer på hvor mange som nå installerer mikrofoner på jentedoene...)

Lenke til kommentar
og hvorfor syr man egentlig?

Man syr fordi man ikke vil ha stykke arr som er igjen.

Tru meg, sying kan etterlate seg mindre fine arr ...

Å sy igjen er en kunst som krever lang trening, jeg har sett store sår sydd så pent igjen en knapt kunne se hvor det var. Dessverre kan en også oppleve det motsatte.

 

er ikke kun derfor man syr da.

tar mye kortere tid for såret å gro hvis det ikke spriker så ekstremt.

det er også mindre sjanse for infeksjon, såret er jo lukket og basiller kommer ikke inn.

arr er vel bare en heldig bi-effekt av syingen, ikke selve grunnen.

Lenke til kommentar
Kanskje samme grunn bakom at jeg nyser når jeg kommer fra litt mørkere omgivelser til første møte med sterkt sollys.

 

Det går også an å nyse ved å se på en lampe/pære, og/eller stikke en blyant/hårklemme/grillspyd (forsiktig) opp i nesen. Men pass på at du ikke kommer for langt inn, selvsagt.

Lenke til kommentar

Det må sterkt lys til før jeg nyser. Og jeg nyser som regel kun ett nys, så er det over. Gjentakelse skjer såvidt jeg har notert meg aldri på samme dag.

 

Mulig hjernen får såpass sterke sanseinntrykk (bombardert) på så kort tid, at kroppens reaksjon er å f.eks. nyse. Det samme gjelder kanskje det sure godteriet Bolivar spør om.

Lenke til kommentar

I situasjoner der politiet skal stoppe/hindre kriminelle i å skyte på politiet, skyter de for å drepe. Finnes det virkelig ikke noen plass på kroppen (f. eks. håndleddet, skulderen o.l.) der politiet kan skyte uten å drepe, som da enten slår ut den kriminelle eller som gjør at han/hun mister grepet på våpnet?

Lenke til kommentar

Skulder kanskje? Men du risikerer jo å punktere lungene. Dessuten vil du alltid risikere å rive i stykker store blodårer du skyter på mennesker (og dyr). Også er det snakk om treffsikkerheten da, uff. Beina er nok tryggere om en ønsker å unngå å treffe hode og brystkasse. Men det er store blodårer der også.

 

Jeg forestiller meg at om en blir skutt, så vil det i seg selv være så jævlig smertefullt, at det kan stoppe selve gjengjeldelseshandlingene fra offeret/den kriminelle. En får håpe personen ikke er dødelig dopet på smertestillende. :roll:

Tror det er helst på film at folk spiller med så "Zombie-liknende" handlingsmønster, hvor offeret etter å ha blitt slaktet halvt i hjel. Plutselig reiser seg i ett siste krafttak for å forsøke å ta deg med i døden.

Endret av G
Lenke til kommentar

Men ta denne saken da. Han siktet pistolen mot politiet og de skjøt og drepte han med flere skudd i brystet. Spørsmålet mitt er egentlig hvorfor ikke skyte han i foten eller armen eller noe lignende? Å få store, permanente skader i et av lemmene må jo være bedre enn å drepe han..?

Lenke til kommentar

Wow. Rått bilde de har fått av ham i aksjon. Han ser jo ut som en noe treffsikker cowboy. lol

 

Kan godt hende jeg hadde plantet kulene i brystkassen i den situasjonen om intuisjonene tilsa at det er for kort tid til å plante skudd i lemmene for eksempel. Eller i lemmet. ;)

 

Men nå er det ett stillbilde, så en har vanskelig for å bedømme hvor hurtig bevegelsene hans er egentlig måtte være.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...