Gå til innhold

Diskusjon rundt om det er riktig eller ikke å slå


Anbefalte innlegg

Hadde veninnen brukt blind vold eller noe slikt, og fått bank, hadde det bare vært til pass for hun.

8274593[/snapback]

Lett å si.

 

Selvom venninna mi hadde klikka helt uten grunn så hadde jeg beskyttet henne uansett. Hadde nok kjefta på henne etterpå, men hun skal ikke få juling uansett.

 

Venninne > random kjerring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke hjulpet ei venninne i den situasjonen. Såklart, hvis det var ei som angrep hu, men hvis hu angrep så hadde hu stått alene.

 

Ekstremt mange med gammeldagse meninger her da, som mener at det "bare er sånn". :)

Ikke at det er en dårlig ting, det er vel bra å ha så mange pasifister som mulig, selv om de bare er det mot 50% av befolkningen.

Lenke til kommentar
Nå er det også viktig å skille mellom blind vold, og det at en jente finner på å bitchslappe deg (som er gutt) av en grunn. Ta f.eks om du har vært utro mot damen din, og hun bitchslapper deg. Ville du da ha slått tilbake?

8275595[/snapback]

Nei, ikke i det tilfellet, men da hadde det ikke vært på grunn av en uskreven regel. Og jeg er aldri utro, men hadde jeg vært det hadde jeg visst at jeg fortjente mer juling enn det.

 

Men hvis noen slår mot meg for å skade meg, da slår jeg like hardt tilbake. Slår de meg igjen, er det shoot to kill for sette dem ut av spill så fort som mulig. Samme om det er ei jente eller en gutt, jeg behandler alle likt.

 

EDIT: Inn med quote.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Vil jenter ha likestilling skal dem faen meg få likestilling :devil:

 

 

:p

7460065[/snapback]

 

riktig

 

Gutter skal ikke slå jenter. Uansett om hun slo han først. Basta!  :cry:

7460090[/snapback]

 

damer er ikke det svake kjønn lengre , det har dere jobbet hardt med for og bli kvitt , dermed er det samme behandling .

 

nå er ikke jeg akkurat stor , eller noe spesielt sterk , og likker og prøve og holde meg unna slåssing , men det skjer jo av og til , jo jeg ender for det meste opp med og tape , og jeg har slåss med både gutter og jenter på byen .

 

ene gangen havnet jeg på legevakten , og andre gange så jeg ut som noen hadde prøvd og stappe meg gjennom et rivjern , og motparten vil jeg tror var mer eller mindre uskadd .

Lenke til kommentar

Jeg har ikke problemer med at gutter slår meg.

Vel, ikke mer enn hvis en jente hadde gjort det. Jeg tror jenter er litt sartere (og jada, det finnes unntak, men det er ikke så mange av dem) enn gutter, og vi tåler ikke å bli slått så mye på. Men er jeg frekk i kjeften, så ja - det er greit å slå meg i siden. Men gutter bør ikke banke ikke opp jenter; bare sette dem på plass. Gutter kan banke opp gutter.

 

Pff.. Vålerenga-jenter kicker aRs.

Lenke til kommentar
Gutter kan banke opp gutter.

8275720[/snapback]

Der tar du skammelig feil, moralsk sett.

8275733[/snapback]

Synes det er greit med gutt mot gutt jeg.. Bare det ikke blir så sinnsykt mye komplikasjoner. Her jeg bor er det alltid: en gutt sier noe frekt, han blir banket, gutten som banket han frekke blir banket neste dag av han frekke + 10skt til. Neste dag kommer han han som ble banket av 11 med 20 skt. Der ender det enten med at alle folka er venner eller at politiet kommer.

Lenke til kommentar
Synes det er greit med gutt mot gutt jeg.. Bare det ikke blir så sinnsykt mye komplikasjoner. Her jeg bor er det alltid: en gutt sier noe frekt, han blir banket, gutten som banket han frekke blir banket neste dag av han frekke + 10skt til. Neste dag kommer han han som ble banket av 11 med 20 skt. Der ender det enten med at alle folka er venner eller at politiet kommer.

8275781[/snapback]

Kjempegøy å få juling, og det er jo sannelig bra at man klarer å involvere 31 stk i en slosskamp så alle kan være venner (for det kan jo ikke før man har banka hverandre). Hadde folk holdt seg til brytekamper kan jeg forstå det, men når det har utviklet seg en kultur hvor man sparker de som ligger nede sliter jeg med å fatte hensikten.
Lenke til kommentar

Nei jenter vil ha likestilling der det gir den bedre vilkår , men vil ikke fra si seg fordelene de har ved og være jenter .

 

vell det er enten eller , enten så blir dere behandlet likt på alle måter , eller så er det no deal , til bake til the god old days , når menn var menn og damer var damer .

Lenke til kommentar

Dette har jo ikke noe med likestilling å gjøre. Å dra likestilling inn i bildet er bare tåpelig. Likestilling handler om å ha like muligheter. Man trenger ikke være Einstein for å skjønne at de fleste jenter er skapt fysisk mindre enn menn. Man sparker ikke en som ligger nede, og man slår ikke en som er mye svakere enn seg selv.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Hvis damer skal likestilles må det da være enten greit at de som slår andre gutter/menn slår dem, eller at ingen synes det er greit å slå noen. Jeg ser heller ingen problemer med å slå noen som er fysisk svakere enn seg hvis de begynner, det ikke er noen andre måter å løse det på, eller du kan stikke av.

 

EDIT: Begynte plutselig å tvile på om darkness| er dame.

Endret av Arang
Lenke til kommentar
Likestilling handler om å ha like muligheter.

8276459[/snapback]

Nei, "likebehandling" handler om like muligheter.

 

Man trenger ikke være Einstein for å skjønne at de fleste jenter er skapt fysisk mindre enn menn.

8276459[/snapback]

Kan du vennligst forklare meg to ting:

#Hvorfor kan man ikke slå en som er svakere/mindre enn seg selv om man føler seg truet eller har en annen god nok grunn?

#Hvordan kan det at "jenter flest" er svakere forsvare en generell holdning om at gutter ikke bør slå jenter? Jeg er forsåvidt imot at noen slår andre i det hele tatt, men det hadde ved vært litt mer naturlig om du med den argumentasjonen du legger til grunn hadde støttet en påstand om at man ikke slår de som er svakere enn deg (noe du også gjør, ut fra posten din) enn at gutter ikke skal slå jenter.

Lenke til kommentar
Likestilling handler om å ha like muligheter.

8276459[/snapback]

Nei, "likebehandling" handler om like muligheter.

8276528[/snapback]

Sant. Siden jenter ikke er "det svake kjønn" lenger, burde vi egentlig gi de en rett høyre om de slo først. De fortjener det akkurat like mye som en gutt. Hvorfor de av oss med folkeskikk ikke gjør det allikevel vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...