Gå til innhold

Diskusjon rundt om det er riktig eller ikke å slå


Anbefalte innlegg

Er det riktig å slå folk? Nei men jeg gjør det alikevell :p ( ikke uten grunn vel og merke, og for det meste bare i en skulder eller mage på en kompis :p. likegyldig tilbake :p )

 

Husker jeg blei mobba greit og vel hver dag av ei jente på barneskolen.

5 klasse ellerno lignende.

Jeg spissa blyanten min, og det endte opp med at den satt fast i armen hennes >_> Ikke noe jeg er videre stolt av, men hu har merke i armen ennå :p

 

Uansett, så syns jeg ikke det bør være noen direkte forskjell på om man slår en gutt eller jente.

slår man for en grunn, så slår man. ( jada jada, vold løser ikke alt )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei når man har begynte på ungdomskolen ++ er man soppas voksen att guttene er mye sterkere en jentene og da kan man ikke slå tilbake, bare vær snill mot jentene så skal du nok se att de er snille tilbake:P har aldri blitt slått av ei jente men angrepet av gutter mange ganger både provsert og uprovosert, jeg har aldri slått gutter heller jeg da altid prøvd å ta de med å legge de i bakken eller låse de på en eller annen måte:P

 

Har ett intrykk av att de mere pinglete guttene muligens ville slått tilbake, men er du litt gentleman slår du ikke tilbake med mindre det er siste utvei, siste utvei betyr att du er i stor fare.

Lenke til kommentar
Nei når man har begynte på ungdomskolen ++ er man soppas voksen att guttene er mye sterkere en jentene og da kan man ikke slå tilbake, bare vær snill mot jentene så skal du nok se att de er snille tilbake:P har aldri blitt slått av ei jente men angrepet av gutter mange ganger både provsert og uprovosert, jeg har aldri slått gutter heller jeg da altid prøvd å ta de med å legge de i bakken eller låse de på en eller annen måte:P

 

Har ett intrykk av att de mere pinglete guttene muligens ville slått tilbake, men er du litt gentleman slår du ikke tilbake med mindre det er siste utvei, siste utvei betyr att du er i stor fare.

9149347[/snapback]

Du skal faktisk være ordentlig pinglete for å kunne forsvare en sådann handling.

Med mindre du snakker om en evt. stakkar som må forsvare seg overfor Ottar Heavyweight Maleabusing Champion Gudrun "MaleMolester" Svetlanadotir...if you catch my drift :roll:

 

Hvis jeg for eksempel skulle funnet på å slått kona (som er ganske gjennomsnittlig på girlpower vil jeg tro) i selvforsvar på grunn av at hun har slått meg... så blir det som å ta igjen på en guttunge på 13-14 år kanskje. Tall tatt litt fra luften...men noe deromkring kan en kanskje forvente.

 

Nå, hvis en 13 åring hadde prøvd å slå meg, så hadde ikke det forvoldt meg så stor skade, ei heller gjort så voldsomt vondt... så det hadde blitt ganske overkill av meg å plante en strak arm rett over nesa på'n.

 

Det å slå jenter har ingenting med likestilling å gjøre som noen duster påstår. Det har med å vekte forsvaret opp mot angrepet. En gjennomsnittlig kar har ingen problemer med å uskadeliggjøre en relativt sterk dame uten å ty til vold. Derfor kan det i stort sett ingen tilfeller forsvares å slå jenter.

 

Hvis dama (eller 13 åringen for den saks skyld) angriper deg med en stor kjøttkniv og du ikke har mulighet til å stikke av, så skal du selvsagt minimere sjansen for at du selv blir skadet. Da kan slag være aktuelt. Vekte angrepet/angriperen opp mot forsvaret/egen fysikk/ferdigheter.

 

For pingler som ønsker å tro at de kan "bite" fra seg ved å slå jenter etter å ha fått seg ett dask. Du kan fortsatt bli dømt da det strengt tatt etter lovens bokstav ikke er nødvendig å slå tilbake.

Dessuten kan de ikke kalle seg menn... så da er det vel greit :thumbup:

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Sorry, men det må være noe av det dummeste jeg har hørt. Vist ikke jenten slo deg først. ( selv da er det rart )så burde man ikke slå en jente helt uten videre.

Man burde ikke slå noen uten videre, men det blir selvsagt ekstra feigt å slå jenter da de er mye svakere enn gutter, og har derfor oftest dårlige forutsetninger for å forsvare seg selv. Blir nesten som å banke en handicappet person, det blir ekstra ille når de ikke kan forsvare seg skikkelig.

Lenke til kommentar

Dette forstod jeg av Die Hard 4: Ikke bare er det greit å slå jenter, det kan være nødvendig og kjøre på dem også.

 

For å ta dette seriøst, så er det et merkelig syn på kvinner her. Kvinner utmerker seg som krigere og kan være bedre enn menn. Tenk deg at du er i en krigssituasjon som soldat og fienden er en dame. Du slår/skyter ikke? Det var kvinner bland krigerske vikinger også. Den første skalden vi kjenner navnet på het Starkad og skrev om Bråvallaslaget. Under den danske kongen Harald Hildetand er det to kvinnelige krigere som fungerer som hærførere under kongen. Vebjørg het ei, og hun ble kun stoppet av en pil, og det var etter at hun hadde drept og skadet en rekke mannlige krigere. Dette er et svært myteomspunnet slag, men det finnes også andre spor av kvinnelige krigere her i Norden. Derfor kan jeg ikke dele tankegangen om "det svake kjønn" eller lignende idéer.

Lenke til kommentar
Jeg har blitt slått i ansiktet gjentatte ganger og mange ganger av en jente før, men jeg slo henne aldri. Jeg bare la henne i bakken.

Men når hun prøvde å tuppe meg i balla, sparka jeg henne tilbake.

 

;D innlegg nr 1000;D;D

9177454[/snapback]

Slår noen meg i ansiktet, prøver jeg så godt jeg kan å slå tilbake, kan komme litt ann på omstendighetene. Syntes jeg at jeg fortjener det, er det greit, men hvis ikke så slår jeg tilbake uansett om det er gutt eller jente.

 

Og når det gjelder Ballene, så er de hellige. :p

Lenke til kommentar

Hmm.. Selv har jeg aldri slått ei jente, men joggu har jeg blitt alvorlig provosert et par ganger. For eksempel var det ei jente i klassen som trykka en tyggis godt inn i håret mitt, så godt som uprovosert (lang historie).

 

Det hele endte med masse sjokolademelk på gulvet, og en godt plassert tyggis i håret hennes også :)

 

Edit: Så altså, jeg kommer nok aldri til å slå ei jente (for jeg blir neppe like provosert igjen, som jeg ble da), men skal ikke si at jeg ikke har en viss forståelse for de som går over den grensa.

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar
En jente kan rett å slett ikke gjøre samme fysisk skade på en mann som han kan gjøre på henne.

7459972[/snapback]

Det er kanskje noe jentene skal ha i bakhodet før de provoserer frem et slag? ^^

7460504[/snapback]

 

Ved bruk av et kne kan en gutt være ute av fysisk stand til å gjøre noe som helst..

7460628[/snapback]

 

For å stoppe en krakilsk jente som begynner å slå deg, klaps til med flate never over begge ørene hennes. Da får de seg en støkk skal du se. :b

 

Men jeg ville ikke gjort det for hardt, med fare for sprengte trommehinner. >_>

Lenke til kommentar

Tror ikke at alle her hadde nølt med å slå viss det hadde kommet ei traktorlespe på 120kg, 70kg muskler og en stemme som er så mørk at selv bøkene i bokhylla i nabobygget raser ned nå hun brøler.

Da tror jeg de fleste ville slått eller tatt fatt i beina og sprunget for livet. :hmm:

 

Har enda til gode å slå til ei jente.

Liker ikke voldt uansett skjønn. :)

 

Men hadde jeg havnet i en situasjon som gjør at det er min siste utvei så hadde jeg slått.

sikkert ikke bare bare og få ballespark etter ballespark, og ikke kunne forsvare seg.

 

*Burde fått opp en tråd der man kan diskutere om ballespark, om det er i det hele tatt riktig at dere jenter bruker det svake punktet for ofte og lett. Bare en liten tanke jeg fikk. :p*

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er ikke for å slå jenter / damer.

 

Men igjennom min jobb har jeg opplevd mange voldige jenter / damer. Og de er ikke bare å legge i bakken og ta ett ordinært håndgrep på. :ph34r:

 

Ofte må en beskytte "de" og de vi er satt til å passe på :dontgetit:

 

Men jeg fant en link i dag, som kan "hjelpe" Dere til å forstå ;)

 

Jenter er voldige, de skal ikke være verre enn oss "gutta". :roll:

 

Jente 15 dømt for vold

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar

Det var ei berte som dreiv å lekeslo meg en gang. Først gjorde jeg lite og ingenting tilbake. Etterhvert ble slagene hardere, og jeg slo lett tilbake. Dama ble temmelig vill i blikket og slo meg med flathanda så jekslene klirra. Hadde ikke venninna hennes stoppa meg da, skal du banne på at det hadde kommet ei HARD ørtæv på kjerringhelvete. Kjerring eller ei, gjør du meg sint slår jeg deg!

 

(Må nesten legge til at det faktisk må vold til på meg før jeg fyrer på noen plugger, så jeg slår så godt som aldri).

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar

Har som utgangspunkt at er det ikke verd å drepe for er det ikke verd å slå for, uavhengig av kjønn. Sier seg joda nesten selv at jeg meget skjeden ser meg tjent med å slå til noen som helst. For de som mener det de full rett til å slå i hvisse situasjoner, er det vel en "ali" og en "ikke navngitt gahneser" som har fått livene sine snudd til litt andre retninger enn de hadde tenkt seg etter en slik episode...

Lenke til kommentar
Vil jenter ha likestilling skal dem faen meg få likestilling :devil:

 

 

:p

7460065[/snapback]

 

 

likestilling mellom kjønnene kan aldri skje.. press en annen person gjennom tissetassen din du! DA begynner vi og snakke om likestilling!! :hrm:

 

 

Guttene har jo all rett til å forsvare seg, men dere slår dobbelt så hardt som oss da.. så heller bedre å la vær og heller gå derfra.. Det står det respekt av i mine øyne ihvertfall.. :cool:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Guttene har jo all rett til å forsvare seg, men dere slår dobbelt så hardt som oss da.. så heller bedre å la vær og heller gå derfra.. Det står det respekt av i mine øyne ihvertfall..  :cool:

9306670[/snapback]

 

Finnes nok av damer som slår dobbelt så hardt som meg. Eller generaliserte du nå? Om damene slår svakere er det de sitt problem. Det er dessuten ikke alltid at man bare kan "gå derfra" når et ilskt kvinnemenneske er ute etter deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...