Gå til innhold

Diskusjon rundt om det er riktig eller ikke å slå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en uskreven lov blant Menn at man ikke slår en dame, uansett.

 

Ja, store ord for en nerd, men man prøver å leve etter prinsipper så godt man kan.

8263713[/snapback]

 

Det er en dum, uskreven lov som forteller jenter at å gå fysisk til angrep på gutter er helt greit, for de slår jo ikke tilbake uansett.

 

Man skal ikke slå, og er du dum nok til å gjøre det så bør du regne med å få en vinge tilbake.

Lenke til kommentar
En jente kan rett å slett ikke gjøre samme fysisk skade på en mann som han kan gjøre på henne. Syntes ikke man bør slå noen i det hele tatt. Men å slå en jente er et godt hakk verre enn å slå en fyr. Det er bare sånn..

7459972[/snapback]

 

Det er noe av det dummeste jeg har hørt. De fleste jenter kan gjøre mer skade på meg enn jeg på dem, ganske enkelt for at jeg er svak og pinglete. Er det greit for meg å slå tilbake da? Er det feil av gutter å banke meg?

 

Jenter som slår må forvente å få et slag tilbake, sånn er det bare. Du kan ikke bare la en jente banke deg vet du, hvor dum er det mulig å bli?

8263691[/snapback]

 

 

Vil damene ha likestilling skal dei få det. Da nytter det ikkje å syte om dei får eit slag tilbake om dei slår :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er en uskreven lov blant Menn at man ikke slår en dame, uansett.

 

Ja, store ord for en nerd, men man prøver å leve etter prinsipper så godt man kan.

8263713[/snapback]

Bullshit, spør du meg. Det prinsippet jeg prøver å leve etter er at man skal oppføre seg generelt bra ovenfor både menn og damer, uten forskjellsbehandling. Og slår noen meg kan de regne med å få et slag tilbake, men jeg håper den situasjonen aldri oppstår.
Lenke til kommentar

Det var da ekstremt hvor viktig denne slå - ikke slå diskusjonen er..

 

Jeg er en rimelig rolig fyr som aldri har slått noen, er dog 185 høy og veier nesten 90 kg så det kan være mitt utseende som har spart meg for slåsskamper.. Men hvis en fyr slo meg ville jeg slått igjen, hvis en dame slo meg ville jeg holdt hu fast og rista litt vett i hu.. Jeg ville ALDRI slått en dame, rett og slett fordi man SKAL være en gentleman uansett..

 

Men dog skjønner de gutta som er mindre i str og ikke har mulighet til å holde fast noen..

Endret av AnDtHo
Lenke til kommentar
Men dog skjønner de gutta som er mindre i str og ikke har mulighet til å holde fast noen..

8265273[/snapback]

Man bruker ikke vold om man føler at man har et stort og trygt overtak uansett. Dette har ingenting å gjøre med gutt/jente-diskusjonen. Føler man seg truet (berettiget) vil man gjerne slå uansett, med mindre man har andre knep på lur.

 

Hvis en jente slår en gutt, så kan gutten blokkere. Ikke slå tilbake.

8265293[/snapback]

Hvorfor det, mener du? Skal man risikere blåe øyer på grunn av ei eller annen rabiat tøs og en merkelig oppfatning av rett og galt?
Lenke til kommentar
Ja, for jenter er så trege til å slå, Thewiz.

 

Hvis en jente er dum nok til å slå, kan gutten slå tilbake.

 

 

Likestilling vil de ha, men julingen som følger med? Neida, den vil de ikke ha. Hyklere.

8265327[/snapback]

 

Det er ikke jentene som sier at det ikke er lov å slå en jente, det er en uskreven regel.. Ref. The man Laws..

 

Jenter skal behandles med respekt..

Endret av AnDtHo
Lenke til kommentar
Ja, for jenter er så trege til å slå, Thewiz.

 

Hvis en jente er dum nok til å slå, kan gutten slå tilbake.

 

 

Likestilling vil de ha, men julingen som følger med? Neida, den vil de ikke ha. Hyklere.

8265327[/snapback]

 

 

Nå vet jeg ikke med dine erfaringer, men mine erfaringer har jeg mange ganger klart å dukke unna/blokkere slag/spark mot meg.

 

Har ikke opplevd at jenter slår meg så ofte, men det har skjedd en gang eller to.

 

Hvis en jente slår en gutt, så kan gutten blokkere. Ikke slå tilbake.

8265293[/snapback]

Hvorfor det, mener du? Skal man risikere blåe øyer på grunn av ei eller annen rabiat tøs og en merkelig oppfatning av rett og galt?

8265341[/snapback]

 

F.eks. hvis en jente knytter neven og sikter mot hodet ditt med all kraft, kan du prøve å dukke unna. Men man svarer ikke med samme mynt, fordi da vil jeg tro at jente går rett i bakken.

 

Jeg prøver ihvertfall å komme meg ut av det, ved å blokkere, holde fast vedkommende for å hindre flere angrep.

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Ja, for jenter er så trege til å slå, Thewiz.

 

Hvis en jente er dum nok til å slå, kan gutten slå tilbake.

 

 

Likestilling vil de ha, men julingen som følger med? Neida, den vil de ikke ha. Hyklere.

8265327[/snapback]

 

Det er ikke jentene som sier at det ikke er lov å slå en jente, det er en uskreven regel.. Ref. The man Laws..

 

Jenter skal behandles med respekt..

8265344[/snapback]

Jenter og gutter skal behandles med respekt. Jeg har ingen generell større respekt for jenter bare pga de er jenter. Det er personen som avgjør hvordan jeg opptrer.

Lenke til kommentar
Selv har jeg ikke opplevd å bli slått av ei jente, så du er helt klart mye verre med damene enn meg.

 

Jeg synes ikke det er greit at jenter skal tro at det ikke er noen konsekvenser for å slå, bare fordi de er jenter.

8265365[/snapback]

 

Skjønner det er litt forskjellige synspunkter, jeg har aldri hatt noe problem med det jeg heller.. Men jeg har brutt opp flere "slåsskamper" mellom jenter hvor jeg bare tok tak i den ene og løftet hu vekk.. Size matters.. :D

Lenke til kommentar
Selv har jeg ikke opplevd å bli slått av ei jente, så du er helt klart mye verre med damene enn meg.

8265365[/snapback]

 

 

Nei, du har vel sikkert ikke gått på en Ungdomskole hvor jentene er ''gangstere'' og skal prøve å tøffe seg for ''gjengen'' sin.

 

Og for opplysningens skyld; behandler jeg damene veldig pent, imotsettning til deg, som slår dem.

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Og for opplysningens skyld; behandler jeg damene veldig pent, imotsettning til deg, som slår dem.

8265400[/snapback]

 

Ikke noe kjempe-comeback, med tanke på at jeg aldri har slått ei jente, eller blitt slått av ei.

 

Alt jeg sier er at jeg aldri, noensinne kommer til å godta en uskreven regel om at gutter ikke skal slå jenter. Jeg er med på regelen om at man ikke skal slå. Så, om en jente skulle bestemme seg for å bryte denne regelen, ved å slå, samme hvem det er, så bør hun også regne med konsekvenser. Hva konsekvensene er vites ikke, for det kommer jo an på situasjonen, men vil man ikke finne ut hva konsekvensene er, så slår man ikke.

 

Er ikke sånn at jeg hadde slått bare fordi hun slo, men jeg hadde ikke tenkt på å la være - fordi hun er jente, for det er tull.

Lenke til kommentar

Enhver person som er dum nok til å slå en person som er mye sterkere enn dem fortjener ikke respekt. :p

 

Men dette er ekstremt gammeldags tankegang, og jeg mener ikke det er noen nevneverdig forskjell mellom jenter og gutter, så jeg behandler dem likt. Det er å gi jentene respekt, ikke å behandle dem annerledes, som om de er en egen art eller noe. Det er sånn tankegang som plasserte dem på kjøkkenet de siste millenniene.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Det er en uskreven lov blant Menn at man ikke slår en dame, uansett.

 

Ja, store ord for en nerd, men man prøver å leve etter prinsipper så godt man kan.

8263713[/snapback]

Det synes jeg er tull. Slår noen meg slår jeg tilbake, da får de ta konsekvensene.

8265133[/snapback]

Samme her. Det har ingenting å si hvem som slår meg, jeg slår ikke tilbake uansett.

Lenke til kommentar

Pff, vært så mye styr i mediene nå om likestilling, så nå får damene tåle et slag i ansiktet ja!

 

Neh, slår aldri.

 

Bruker forresten å si at om man må ty til vold for å løse noe, har man som regel tapt det man vil ha likevel.

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Har slått kvinnfolk en gang, og det var virkelig fullt fortjent. Ei tøtte på en eller annen fest fikk det for seg at søstra mi hadde rota med typen hennes, laga jævla mye pes og vi bestemte oss for å stikke til noen andre. Da jeg og søs skulle til å gå, kom hun flygende etter oss og pælma ei ølflaske i bakhodet til henne. Snudde meg instinktivt og sendte neven midt i synet hennes. Eneste gangen jeg har slått kvinnfolk, og jeg angrer overhodet ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...