Gå til innhold

Diskusjon rundt om det er riktig eller ikke å slå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viss ei jente slår, fortjener hun å bli slått tilbake. Uansett om det er en gutt eller ei jente som slår.

Det er bestandig så mye whining om jenter og kvinner som blir misshandlet av kjærestene sine, men virker som om ingen ofrer en tanke av de som faktisk daglig får seg et slag av kjerringa si. De får ikke gjort noe med det for man "skal ikke slå jenter" og det vil mest sannsynlig være ydmykende å gå fra kjæresten sin fordi hun slår...

 

Jeg vet at viss kjæresten min hadde hadde slått meg, hadde jeg slått tilbake. (Viss jeg fortsatt hadde stått på beina that is)

Men jeg er nesten sikker på at viss jeg hadde slått først, hadde jeg ikke fått noe slag tilbake.

Endret av Hanne:)
Lenke til kommentar

I min verden slår man ikke jenter/damer, det er sånn det bare er.

Det har ingenting med likestilling å gjøre. Likestilling er politikk og samfunnsnormer. Det å slå hunkjønn strider mot min natur som hankjønn, da jeg instinktivt ser på de som svakere og noen som trenger beskyttelse. Det er sikkert mange måter å passifisere mennesker på uten å bruke vold, men den metoden som først streifer tankene er å holde dem fast med makt. Hvis ikke det går, så er det neste som streifer tankene å trekke seg unna.

Man skal ikke slå menn heller, men jeg har ikke de samme sperrene. Har nok sperrer mot det også, men ikke de samme.

Lenke til kommentar
I min verden slår man ikke jenter/damer, det er sånn det bare er.

Det har ingenting med likestilling å gjøre. Likestilling er politikk og samfunnsnormer. Det å slå hunkjønn strider mot min natur som hankjønn, da jeg instinktivt ser på de som svakere og noen som trenger beskyttelse. Det er sikkert mange måter å passifisere mennesker på uten å bruke vold, men den metoden som først streifer tankene er å holde dem fast med makt. Hvis ikke det går, så er det neste som streifer tankene å trekke seg unna.

Man skal ikke slå menn heller, men jeg har ikke de samme sperrene. Har nok sperrer mot det også, men ikke de samme.

8271943[/snapback]

 

Ta en titt på damene som trener kampsport, om en slik hadde slått deg, da hadde du trukket deg unna uansett hva du skriver her! Veldig typisk dette med "svakere kjønn" og slikt, men det finnes kvinnfolk der ute som er livsfarlige hvis de vil.

Lenke til kommentar

Hvis ei jente finner på å slå meg på alvor og ikke bare et tøyseslag så kan jeg gjerne slå tilbake. Nå skjer jo ikke dette så ofte at det gjør noe...

 

Alt kommer an på situasjonen, men har ikke problemer å "slå" jenter. De fortjener ikke ekstra beskyttelse mot vold fordi de er jenter i mine øyner.

 

Edit: Nå tenkte jeg på de mer barske jentene, og ikke de på 140 som prøver å slå meg, de er bare å legge i bakken og unngå spark i skrittet.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Ta en titt på damene som trener kampsport, om en slik hadde slått deg, da hadde du trukket deg unna uansett hva du skriver her! Ja? Det var jo det jeg skrev. Veldig typisk dette med "svakere kjønn" og slikt, men det finnes kvinnfolk der ute som er livsfarlige hvis de vil. Da trekker jeg meg med andre ord unna.

8272007[/snapback]

 

Å argumentere med at livsfarlige kampsportjenter kommer og angriper meg blir litt søkt. De måtte i såfall hatt en grunn til å angripe meg, ikke bare komme styrtende for å ta meg. Og ja, det er veldig typisk med svakere kjønn, nettopp fordi det jo er realiteten, gjennomsnittlig sett. At det finnes damer der ute som kan drepe meg med ett slag vil ikke forandre grunnsynet mitt på det å slå damer generelt. Av dagens unger blir det sikkert oppfattet gammeldags å ha en "gentleman"-innstilling på akkurat slike ting, nå som alt skal være så likt mellom kjønnene. Misforståelse, kaller jeg det.

Lenke til kommentar

Så dokumentar om kvinner som slår menn på tvnorge, det er faktisk like farlig og følelsesmessig jævlig som for kvinner. De mennene der hadde ikke slått tilbake og han ene ble faktisk slått ihjel av kona si...

Så det er egentlig helt like for begge.

Å slå jenter... Nei da skal det være hvis de faktisk PRØVER å banke meg eller lignende.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan folk som er ved sine fulle fem kan si at de ikke hadde kommet til å forsvare seg mot angrep. Folk må jo være stein hakke idioter?!

 

Jeg sloss ikke, ganske enkelt for at jeg ikke har noe behov for å sloss. Jeg slår ikke hverken menn eller kvinner jeg, hvorfor i svarte skulle jeg gjøre det? Vel, hvis en mann kommer og lapper til meg, så er muligheten stor for at jeg faktisk slår tilbake... Hvis en kvinne slår meg, ja så slår jeg faktisk tilbake. Enkelt og greit, noe annet ville jo vært direkte idiotisk.

Lenke til kommentar
Så dokumentar om kvinner som slår menn på tvnorge, det er faktisk like farlig og følelsesmessig jævlig som for kvinner. De mennene der hadde ikke slått tilbake og han ene ble faktisk slått ihjel av kona si...

Så det er egentlig helt like for begge.

Å slå jenter... Nei da skal det være hvis de faktisk PRØVER å banke meg eller lignende.

8272418[/snapback]

Det ble nok laget en dokumentar om det fordi det er et sært fenomen, ikke fordi det er like omfattende som når rollene er byttet. Menn er generelt den store/sterke i forhold, menn er også som oftest mer aggresive. Det er derfor helt naturlig at kvinner ansees som offeret, selv om det finnes tilfeller av at noen kvinner slår menn.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvordan folk som er ved sine fulle fem kan si at de ikke hadde kommet til å forsvare seg mot angrep. Folk må jo være stein hakke idioter?!

 

Jeg sloss ikke, ganske enkelt for at jeg ikke har noe behov for å sloss. Jeg slår ikke hverken menn eller kvinner jeg, hvorfor i svarte skulle jeg gjøre det? Vel, hvis en mann kommer og lapper til meg, så er muligheten stor for at jeg faktisk slår tilbake... Hvis en kvinne slår meg, ja så slår jeg faktisk tilbake. Enkelt og greit, noe annet ville jo vært direkte idiotisk.

8272454[/snapback]

 

Så hvis en kvinne slår deg, så mener du at du alltid må slå tilbake fordi du kan bli skadet hvis ikke? Det er ikke direkte idiotisk å bare gå unna hvis det faktisk ikke vil føre noe godt med seg om man slår.

Lenke til kommentar

Man slår ikke jenter. Så enkelt er det.

De fleste jenter er snille og koselig, og vi skal leve sammen i fred og harmoni.

Dersom jentene mot all formodning har funnet på noe uskikkelig, så er jeg sikker på at man kan snakke, eventuelt kjefte fornuft inn i de.

Noen ganger er de veldig flinke til å kjefte tilbake, og da får man veldig lyst til å slå, fordi man tenker såklart at "aha, jeg er mann, hu er dame, hvis jeg ikke er bedre enn hu til å argumentere og kjefte er jeg hvertfall bedre til å slå"..

men det er allikevel galt å slå!

 

Hvis ei dame (ikke jente) på 2meter som har brukt anabole steroider holder kvælertak på meg og jeg kan redde meg selv ved å gi hu en knytteneve i trynet, greit nok. Der har vi et unntak.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke slått en jente om hun slo meg. Men så har jeg aldri sett en jente slått en gutt før. Har sett jenter bitchslappe folk før, men hun får ikke knyttneve i tryne av den grunn. Selv når jenter sloss mot hverandre har jeg aldri sett dem slå hverandre. Går mest i bryting, lugging, biting og kloring. Uansett hvor stygg jenta er så tror jeg ikke det er mange som ville slått hun. Er som å sloss med smår barn(sier ikke at alle jenter er så svake, men er ikke mange jenter som er sterkere enn gutter på samme alder uten å drive med en spesiell sport eller at gutten er ekstremt svak), du legger ungen i bakken/eller et eller annet for at den ikke kan slå deg mer uten å drepe den helt.

Lenke til kommentar
Man slår ikke jenter. Så enkelt er det.

De fleste jenter er snille og koselig, og vi skal leve sammen i fred og harmoni.

Dersom jentene mot all formodning har funnet på noe uskikkelig, så er jeg sikker på at man kan snakke, eventuelt kjefte fornuft inn i de.

Noen ganger er de veldig flinke til å kjefte tilbake, og da får man veldig lyst til å slå, fordi man tenker såklart at "aha, jeg er mann, hu er dame, hvis jeg ikke er bedre enn hu til å argumentere og kjefte er jeg hvertfall bedre til å slå"..

men det er allikevel galt å slå!

 

Hvis ei dame (ikke jente) på 2meter som har brukt anabole steroider holder kvælertak på meg og jeg kan redde meg selv ved å gi hu en knytteneve i trynet, greit nok. Der har vi et unntak.

8274235[/snapback]

Nå får jo du det til å virke som om "alle" jenter er engler og bare snille. Det er nok ikke tilfelle. Finnes mange jævlige jenter.

Lenke til kommentar
Hadde ei venninne av meg kommet i slosskamp med en annen jente og ikke hatt overtaket selv og hun andre hadde startet bråket da hadde jeg nok tatt den andre jenta å kastet henne veggimellom.

8274538[/snapback]

Om det var en venn(inne) av deg som ble banka(eller sloss med) av en jente håper jeg du hadde grepet inn uansett.

Lenke til kommentar
Hadde ei venninne av meg kommet i slosskamp med en annen jente og ikke hatt overtaket selv og hun andre hadde startet bråket da hadde jeg nok tatt den andre jenta å kastet henne veggimellom.

8274538[/snapback]

Om det var en venn(inne) av deg som ble banka(eller sloss med) av en jente håper jeg du hadde grepet inn uansett.

8274560[/snapback]

Ja selvfølgelig, vil ikke for alt i verden at venninnene mine (eller vennene) skal bli skada. Men har dem overtaket så skal dem få lov til å slå fra seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...