Gå til innhold

Diskusjon rundt om det er riktig eller ikke å slå


Anbefalte innlegg

Å slå en jente er noe en gjør som aller siste utvei. Det gjelder forøvrig også for gutter.

 

Dersom en jente angriper meg, på en såpass graverende måte at det kan være fare for liv/helse, for eksempel med kniv, vil jeg nok slå.

 

Dersom en jente bare slår meg, og det ikke er noen overhengende fare, vil nok det beste være å demobilisere personen ved å legge personen i bakken.

 

Dette kan medføre betydelig mindre skade, og vil nesten garantert hindre mer vold fra personen. Et slag kan enten slå ut, fraskrekke eller opphisse, det siste ønsker man selvfølgelig å unngå da det bare eskalerer konflikten, første mulighet er heller ikke ønskelig.

 

Vold er et alvorlig maktmiddel, og må aldri misbrukes. Slik er det bare, og de av dere som slår en jente uten at hun utgjør noen fare what-so-ever for dere, dersom jeg ser dere vil dere oppdage at også jeg kan bli voldelig. :)

 

Simon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En jente kan rett å slett ikke gjøre samme fysisk skade på en mann som han kan gjøre på henne.

7459972[/snapback]

Det er kanskje noe jentene skal ha i bakhodet før de provoserer frem et slag? ^^

7460504[/snapback]

 

Ved bruk av et kne kan en gutt være ute av fysisk stand til å gjøre noe som helst..

Lenke til kommentar
Patetisk at jenter har enhver rett til å slå oss i en konflikt, mens vi ikke kan gjøre en dritt, fordi "det kan skade dere".. Jenter som slår, fortjener en tilbake i mine øyne.. (Ikke at jeg faktisk klarer å gjøre det..)

7460784[/snapback]

Syns vi har slått dem nok tilbake i årene jeg :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvis man ser det på denne måten; Hvis en jente hadde sparket deg det hardeste hun kunne i ballene dine, hadde du da slått jenta?

 

Jeg tror jeg hadde gjort det. Uansett om jeg ikke liker å slå jenter, så hadde jeg nok gjort det der og da.

 

On Topic:

 

En time i klassen;

 

Læreren: Kan du lese tallene på statistikken på hvor mange som døde i 2003?

Jenta: Hæ?

Læreren: Kan du lese det som står i statistikken?

*Så begynner hun å lese overskriften øverste på siden*

Læreren: Nei! Les det som står i statistikken. Hvor mange døde i 2003?

Jenta: Jeg skjønner ikke!

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Det er ikke noe mer akseptabelt at to gutter sloss enn at en gutt og ei jente sloss.

7461179[/snapback]

Tja, sloss to gutter så kan det være en fair fight. Er det en gutt og en jente, så er det som oftest ikke to som sloss, men en som blir slått.

7461456[/snapback]

Og poenget med en fair fight er? Det er alltid noen som får vondt uansett.

Lenke til kommentar
Hvis man ser det på denne måten; Hvis en jente hadde sparket deg det hardeste hun kunne i ballene dine, hadde du da slått jenta?

 

Jeg tror jeg hadde gjort det. Uansett om jeg ikke liker å slå jenter, så hadde jeg nok gjort det der og da.

 

7461792[/snapback]

Etter at jeg hadde ligget på bakken i rundt 30 min å hevet etter pusten og bedd til gud om at jeg ikke var steril, så hadde det nok kommet noe i retur ja. :)

 

Men sånn ellers, hvis ei jente hadde kommet bort til meg å dratt til meg, så hadde jeg nok først spurt hvorfor, for så å se ann situasjonen litt.

Lenke til kommentar
Men sånn ellers, hvis ei jente hadde kommet bort til meg å dratt til meg, så hadde jeg nok først spurt hvorfor, for så å se ann situasjonen litt.

7463640[/snapback]

Hvis ei jente hadde kommet bort og dratt til deg, da tror jeg du er klar over hvorfor. Hvor ofte drar man til folk uten at de aner hvorfor?

Jeg synes man i det minste bør ta et godt tak i jenta. Å slå blir litt feil, men jeg hadde ikke nølt med å riste litt tak i henne.

Lenke til kommentar
Hvis ei jente hadde kommet bort og dratt til deg, da tror jeg du er klar over hvorfor. Hvor ofte drar man til folk uten at de aner hvorfor?

Jeg synes man i det minste bør ta et godt tak i jenta. Å slå blir litt feil, men jeg hadde ikke nølt med å riste litt tak i henne.

7463858[/snapback]

Ja, men før jeg gjør noe overrilt er det greit å få en forklaring. Hvis hun da ikke hadde noen grunn, hadde det nok blitt til at jeg hadde gått min vei, etter å ha fått summa meg litt.. Jeg har vel ikke slått en jente siden barneskolen, så jeg tror ikke det hadde blitt valget mitt i en slik situasjon, når jeg tenker meg om, men jeg hadde nok gjort noe hvis jeg fant ut at jeg hadde grunn til det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
En jente kan rett å slett ikke gjøre samme fysisk skade på en mann som han kan gjøre på henne. Syntes ikke man bør slå noen i det hele tatt. Men å slå en jente er et godt hakk verre enn å slå en fyr. Det er bare sånn..

7459972[/snapback]

 

Det er noe av det dummeste jeg har hørt. De fleste jenter kan gjøre mer skade på meg enn jeg på dem, ganske enkelt for at jeg er svak og pinglete. Er det greit for meg å slå tilbake da? Er det feil av gutter å banke meg?

 

Jenter som slår må forvente å få et slag tilbake, sånn er det bare. Du kan ikke bare la en jente banke deg vet du, hvor dum er det mulig å bli?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...