Gå til innhold

Diskusjon rundt om det er riktig eller ikke å slå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vis jenter slår til deg og klikker på deg? hva skal vi gjøre da da? skal vi bare stå der og ta i mot slaga eller skal vi vere feige og stikke av??

 

jeg hadde ikke gjort det, mange jenter kan slå de og. og derfor hadde jeg slått tilbake, men hadde ikke slått en forde jeg vill liksom. måtte bare vert for grnen jeg har over

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke vært borti ei jente som kan slå hardt og presist nok til at det gjør vondt. De finnes selvsagt, men er ikke mange. De fleste kan man enkelt holde fast med en hånd. Og det er vel også taktikken å bruke, ta imot arma dems når de kommer veivende, og holde dem fast til de roer seg. Eventuelt dytte dem forsiktig vekk.

Lenke til kommentar
vis jenter slår til deg og klikker på deg? hva skal vi gjøre da da? skal vi bare stå der og ta i mot slaga eller skal vi vere feige og stikke av??

 

jeg hadde ikke gjort det, mange jenter kan slå de og. og derfor hadde jeg slått tilbake, men hadde ikke slått en forde jeg vill liksom. måtte bare vert for grnen jeg har over

8366075[/snapback]

Føler du at du har litt hår på brystkassa hvis du slår tilbake?

Du er modig da liksom?

 

Hvis 14 utlendinger på bol med bakgrunn fra en eller annen militant terrorgruppe gir deg en over kjeften...slår du da? Eller feiger du og stikker av med halen mellom beina. Kanskje du er så feig at du anmelder det også?

Fy flate du er feig.

 

Men slår du ei jente... det står det respekt av... for sjansen er stor for at hun vil volde deg stor skade... Skal ikke bråke med deg skjønner jeg.

 

Jeez... Kanskje på tide å stikke våkne litt?

 

1. Det er ikke feigt å gå vekk fra bråk...eller stikke av om du vil. Det kalles fornuft, uansett om du lett kunne eid den personen eller ei. Det er også et tegn på en viss modenhet.

2. Det er en feigings handling å slå ei jente så lenge situasjonen ikke krever det. Det er faktisk en feigings handling å ty til vold uansett. Hva beviser du?

3. Som en her sa for et par innlegg siden... sjansen er stor for at noen slår deg for at du slår ei jente umiddelbart etterpå. Hvor tøff er du da? Banker du de også, eller stikker du av som en "feiging"?

 

Med den holdningen du mener er den rette, så forventer jeg at du står for det når det er en eller flere som tydelig er i stand til å gruse deg uten problemer også.

Er det bare mot jenter og andre som er svakere enn deg du tør å være så "tøff" så er du virkelig feig.

Og hvem tror du får farga rullebladet sitt når hun springer og roper på politi etter at du slo? Ingen som bryr seg om hu daska til deg da... Enten tror de deg ikke, ellers så vil de tro du antagelig la opp til det selv...

 

Men selvsagt...dersom dama f.eks. vifter med en feit kjøttkniv og du må forbi henne for å komme unna, så skal du selvsagt ta så lite sjanser som mulig og slå/sparke... men dette kun til du kan komme deg vekk... Deretter stikker du og ringer politiet sporendeks.

Lenke til kommentar

"3. Som en her sa for et par innlegg siden... sjansen er stor for at noen slår deg for at du slår ei jente umiddelbart etterpå. Hvor tøff er du da? Banker du de også, eller stikker du av som en "feiging"?"

 

Er jo litt interessant at det er sånn, men ikke motsatt (et en haug kvinnfolk banker et kvinnfolk fordi hun slo en mann). Et merkelig samfunn vi lever i. Likestilling my ass.

 

"Og hvem tror du får farga rullebladet sitt når hun springer og roper på politi etter at du slo? Ingen som bryr seg om hu daska til deg da... Enten tror de deg ikke, ellers så vil de tro du antagelig la opp til det selv..."

 

Jeg har store problemer med å tro at en dommer vil se forskjell på om et klask blir utdelt av en mann eller kvinne. Hvis kvinnen klasker mannen og mannen svarer med å brekke nesa på damen er jo det en overreaksjon, selvfølgelig skal han da straffes. Men hvis kvinnen gir mannen et blått øye, og mannen svarer med samme mynt har jeg vanskelig for å tro at kvinnen slipper unna fordi mannen er "stor og sterk", og kvinnen er "liten og harmløs".

 

Du nevner vel også en situasjon hvor du sammenligner det å møte en voldelig gjeng og et voldelig kvinnfolk. Hvis du stikker vekk fra gjengen for å unngå bråk og anmelder det har du jo en brukbar sak. hvis du derimot anmelder en kvinne for å klaske/klype så blir du vel ledd ut omtrent. Hvertfall tror jeg ikke det vil bli snakk om noen streng straff for kvinnen, i forhold til det en mann ville blitt dømt for for samme type kriminalitet. Er det bare jeg som lukter diskriminering her? Den forskjellsbehandlingen er jo noe som veier tungt for om man skal ta igjen eller la det passere (for så å anmelde saken). Men som jeg nevnte for et avsnitt siden, å ta igjen med samme mynt vil jo ikke si å knekke ribbein som svar på et sviende klask på kinnet. Gi et sviende klas tilbake istedet, det går opp i opp.

 

Å gi igjen med samme mynt er ikke veldig sivilisert, men er det eneste mulighet for at kvinnfolket skal få en straff så er det jo mangelen på en sivilisert straffereaksjon som utløser det usiviliserte her. Jeg hadde aldri slått igjen på et kvinnfolk, med mindre jeg følte meg i fare, hvis jeg hadde visst med 100% sikkerthet at hun ville bli dømt for vold og måtte betale meg klekkelig for tort og svie.

 

Jeg må få gjenta at jeg i utgangspunktet er imot vold, men at det er et smutthull her, hvor folk kommer seg ustraffet unna, er det jo ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg mener personlig at man aldri skal skade en person som er svakere enn en selv, gutt eller jente.

Og med svakere mener jeg en person som ikke vil kunne skade deg. For eksempel en person som angrep med en kniv, uansett hvor lite muskler den personen har ville ikke katigoriseres som svak.

 

Så lenge det ikke er fare for deg selv er det aldri noen unskylding å slå, uansett hvor stor i kjeften den persoenen er.

Lenke til kommentar

Lett å si at en ikke skal slå tilbake, gutt eller jente. Verre når du står der og instinktene tar over. Var en fyr som langet en neve mot meg, før jeg visste ordet av det skrapte han bortover asfalten. Det skjedde så fort at jeg knapt fikk det med meg. Av og til skjer det av rein refleks.

Lenke til kommentar

Man bør ikke slå noen enten de fortjener det eller ikke med mindre dette er siste utvei. Jeg er så svak at jeg ikke er istand til å banke noen, men hvis jeg blir angrepet og ikke har noen mulighet til å komme meg unna så forsvarer jeg meg med det som er nødvendig og med så mye makt som er nødvendig for at jeg skal bli så lite skadet som mulig.

 

Hvis en jente angriper meg så ser jeg ingen prinsipiell forskjell på det og om en gutt angriper meg. Klarer jeg å snakke meg fra det så gjør jeg det, klarer jeg å komme meg unna så gjør jeg det, må jeg slå ifra meg for å forsvare meg så gjør jeg også det.

 

Mengden makt som er nødvendig å bruke avhenger av hvor aggressivt angrepet er. Vanligvis starter en slosskamp med en form for knuffing og det er vanligvis mulig å prate seg fra en konfrontasjon. Er det en person som går i strupen på deg så mener jeg at man er i sin fulle rett til å forsvare seg med de midler man måtte finne nødvendig for å berge sin egen helse, enten dette er en jente eller gutt, sterkere eller svakere enn deg.

 

Jeg ville aldri klaget hvis en som var sterkere enn meg gav meg juling fordi jeg hadde gått til angrep. Noe annet er det selvsagt hvis noen som er større og sterkere går rundt og gir folk juling. Det finnes slike idioter selvsagt, men det er også mindretallet av folk som vandrer rundt på gatene - heldigvis!

 

Mange her mener altså at jeg, som er svak, godt kan fare rundt og starte bråk uten å forvente å få julig?! Folk er rare sang Maybritt Andersen, det hadde hun jammen rett i. Det er ikke bare jenter som er svake og ute av stand til å forsvare seg mot en normalt sterk gutt. Jeg er såpass svak at jeg ikke klarer en armheving eller push-up for den saks skyld. Jeg synes ikke derfor at jeg kan drive å angripe folk på byen uten at de skal få forsvare seg. Forstår virkelig ikke folk hvor idiotisk en slik tankegang er?

 

Nå har ikke jeg blitt angrepet av hverken jenter eller gutter etter at jeg var ferdig på ungdomsskolen, rent bortsett fra èn konfrontasjon. Da la jeg personen i bakken i knuffefasen siden denne personen var aggressiv og langt fullere enn meg. Fyren ble roligere etter litt kravling på bakken og derfor var det ikke nødvendig med mere maktbruk. Hadde personen f.eks angrepet meg etter at jeg hadde sluppet nakkegrepet så hadde jeg selvsagt forsvart meg med hardere skyts.

 

Edit: Rettet opp i noen skrivefeil.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Lett å si at en ikke skal slå tilbake, gutt eller jente. Verre når du står der og instinktene tar over. Var en fyr som langet en neve mot meg, før jeg visste ordet av det skrapte han bortover asfalten. Det skjedde så fort at jeg knapt fikk det med meg. Av og til skjer det av rein refleks.

8368832[/snapback]

Ingen unnskyldning. Det du beskriver er aggressivitet og mangel på selvbeherskelse. Det finnes hjelp for slik.

 

 

Det er helt greit å slå jenter. Likestilling kalles det.

 

Gi meg en grunn til at du ikke skulle slå ei jente dersom du var oppi den situasjonen, uten noen mulighet for en annen løsning enn å slå.

8372364[/snapback]

Det siste du skriver er for såvidt greit. Ingen som har ment at du ikke skal få lov til å forsvare deg mot noen som helst dersom det er nødvendig...

Men hvor ofte er egentlig en kvinne en trussel for deg?

 

Det første du skriver er langt bak mål... ikke minst fordi du med dette sier det er helt greit å slå gutter også... Dvs. du er helt for å slå generelt.

 

Det er ikke greit å slå dersom det ikke er nødvendig for din egen sikkerhet...

Hvis en kvinne bare slår deg...totalt ubegrunnet. Da er hun jo idiot.

Men dersom du bare slår tilbake bare for å straffe henne selv...ta igjen...hevn...da er du ikke det spor bedre... bare feigere.

Så igjen...hvor ofte er egentlig en kvinne en trussel for deg?

 

Åh... glemte nesten.

Kadra her møtte på 7-8 store, modige menn.

 

Disse syntes visstnok også det var greit å slå jenter. Nå var det riktignok ikke slik at Kadra hadde slått disse, men hun har likevel tråkka på deres hellige oppfatning av koranen...og på grunn av ytringsfriheten i Norge så er det ingen rettsal som vil straffe Kadra for dette.

Da er det vel greit at de tar igjen litt da? Straffer henne liksom?

Lenke til kommentar
Lett å si at en ikke skal slå tilbake, gutt eller jente. Verre når du står der og instinktene tar over. Var en fyr som langet en neve mot meg, før jeg visste ordet av det skrapte han bortover asfalten. Det skjedde så fort at jeg knapt fikk det med meg. Av og til skjer det av rein refleks.

8368832[/snapback]

Ingen unnskyldning. Det du beskriver er aggressivitet og mangel på selvbeherskelse. Det finnes hjelp for slik.

 

 

Det er helt greit å slå jenter. Likestilling kalles det.

 

Gi meg en grunn til at du ikke skulle slå ei jente dersom du var oppi den situasjonen, uten noen mulighet for en annen løsning enn å slå.

8372364[/snapback]

Det siste du skriver er for såvidt greit. Ingen som har ment at du ikke skal få lov til å forsvare deg mot noen som helst dersom det er nødvendig...

Men hvor ofte er egentlig en kvinne en trussel for deg?

 

Det første du skriver er langt bak mål... ikke minst fordi du med dette sier det er helt greit å slå gutter også... Dvs. du er helt for å slå generelt.

 

Det er ikke greit å slå dersom det ikke er nødvendig for din egen sikkerhet...

Hvis en kvinne bare slår deg...totalt ubegrunnet. Da er hun jo idiot.

Men dersom du bare slår tilbake bare for å straffe henne selv...ta igjen...hevn...da er du ikke det spor bedre... bare feigere.

Så igjen...hvor ofte er egentlig en kvinne en trussel for deg?

 

Åh... glemte nesten.

Kadra her møtte på 7-8 store, modige menn.

 

Disse syntes visstnok også det var greit å slå jenter. Nå var det riktignok ikke slik at Kadra hadde slått disse, men hun har likevel tråkka på deres hellige oppfatning av koranen...og på grunn av ytringsfriheten i Norge så er det ingen rettsal som vil straffe Kadra for dette.

Da er det vel greit at de tar igjen litt da? Straffer henne liksom?

8372636[/snapback]

 

 

Jeg synes ikke at det er værre at det var Kadra som blei banka opp enn om det hadde vært Tom Sterri som hadde fått juling på denne måten. Blind vold er ikke det som er tema her. Å baske seg sammen med en gjeng for å jule opp noen er galt uansett om offeret er mann eller kvinne, jente eller gutt - såpass forstår du vel?

 

"Da er det vel greit at de tar igjen litt da? Straffer henne liksom?"

 

Hadde jeg fått det som jeg ville så hadde disse gutta blitt satt på første fly tilbake til Somalia eller hvor de nå måtte komme fra, hvis de blir tatt, men det er en HELT annen debatt.

Lenke til kommentar
Man slår ikke jenter så enkelt er det. Jeg vet ikke hvor noen av dere kommer fra men her hvor jeg bor så blir slike "gutter" ofte skamslått av noen guttegjenger som kjente denne "jenta" etc.

8373658[/snapback]

Hva gjør du da om en jente prøver å skambanke deg? En jævel av en gravelesbe som ikke lar deg stikke.

Lenke til kommentar
Man slår ikke jenter så enkelt er det. Jeg vet ikke hvor noen av dere kommer fra men her hvor jeg bor så blir slike "gutter" ofte skamslått av noen guttegjenger som kjente denne "jenta" etc.

8373658[/snapback]

Hva gjør du da om en jente prøver å skambanke deg? En jævel av en gravelesbe som ikke lar deg stikke.

8373673[/snapback]

 

Det er så usannsynlig som det kan bli. men om det likevel skulle skje så hadde jeg bare gått min vei. Og til nød dytta kvinnemennesket vekk. eventuelt ringe onkel politi.

Lenke til kommentar
Man slår ikke jenter så enkelt er det. Jeg vet ikke hvor noen av dere kommer fra men her hvor jeg bor så blir slike "gutter" ofte skamslått av noen guttegjenger som kjente denne "jenta" etc.

8373658[/snapback]

Hva gjør du da om en jente prøver å skambanke deg? En jævel av en gravelesbe som ikke lar deg stikke.

8373673[/snapback]

 

Det er så usannsynlig som det kan bli. men om det likevel skulle skje så hadde jeg bare gått min vei. Og til nød dytta kvinnemennesket vekk. eventuelt ringe onkel politi.

8373783[/snapback]

 

 

Det er ikke hvor sannsynlig eller usannsynlig det er som er poenget, poenget er at det kan skje. For alt du vet så kan jenta du står ovenfor være norgesmester i boksing. Spiller ingen rolle, jenter skal ikke og bør ikke være fredet. Hvis de slår først så bør de forvente å få et slag tilbake om det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...