Gå til innhold

Wii Online offentliggjort


kottila

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor folk engang orker å quote barnslige utsagn som kommer, bare rapporter det og la en mod ta seg av det. Trenger ikke bensin på bålet, ender bare med en helvettes brann å slukke for brannmann Moderator.

 

Anyway.

 

Ser frem til hvordan dette blir å funke i praksis. Håper online delen til Wii dropper hele Nintendos 16 talls drittkode for å legge til venner og heller finner en enklere løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til at de skal begynne å bry seg med online nå. Synes det blir litt i seneste laget hvis det er igang et år etter lansering. Wii selger jo i bøtter og spann uten noen online spilling så de kan heller droppe det og satse på å ha et godt online system klart til lansering av Wii 2.

 

Har ingen tro på at de kan konkurrere mot PS Home, og jeg er ikke så sikker på om Wii brukerne er de som er spesielt interessert i online spilling. Da ville de ikke ha kjøpt Wii i utgangspunktet. Noen spill vil nok egne seg til online multiplayer, men Wii spillene ser jeg for meg er myntet mer på offline multiplayer.

Lenke til kommentar
Ser ingen grunn til at de skal begynne å bry seg med online nå. Synes det blir litt i seneste laget hvis det er igang et år etter lansering. Wii selger jo i bøtter og spann uten noen online spilling så de kan heller droppe det og satse på å ha et godt online system klart til lansering av Wii 2.

 

Har ingen tro på at de kan konkurrere mot PS Home, og jeg er ikke så sikker på om Wii brukerne er de som er spesielt interessert i online spilling. Da ville de ikke ha kjøpt Wii i utgangspunktet. Noen spill vil nok egne seg til online multiplayer, men Wii spillene ser jeg for meg er myntet mer på offline multiplayer.

8149244[/snapback]

 

De skal ikke bry seg fordi det ikke har vært noe stort fokus tidligere? Og systemet selger bra så de skal bare drite i å utvikle onlinesystem? Dette var noe av den rareste logikken jeg har sett. Og de trenger da heller ikke konkurrere mot Home for å ha online. Jeg tror det er mange som er interessert i matchmaking osv. i spill som Super Smash Bros og Mario Kart. Så det er nok god grunn til å få utviklet dette onlinesystemet.

Endret av Dinex
Lenke til kommentar
Ser ingen grunn til at de skal begynne å bry seg med online nå. Synes det blir litt i seneste laget hvis det er igang et år etter lansering. Wii selger jo i bøtter og spann uten noen online spilling så de kan heller droppe det og satse på å ha et godt online system klart til lansering av Wii 2.

 

Har ingen tro på at de kan konkurrere mot PS Home, og jeg er ikke så sikker på om Wii brukerne er de som er spesielt interessert i online spilling. Da ville de ikke ha kjøpt Wii i utgangspunktet. Noen spill vil nok egne seg til online multiplayer, men Wii spillene ser jeg for meg er myntet mer på offline multiplayer.

8149244[/snapback]

 

De skal ikke bry seg fordi det ikke har vært noe stort fokus tidligere? Og systemet selger bra så de skal bare drite i å utvikle onlinesystem? Dette var noe av den rareste logikken jeg har sett. Og de trenger da heller ikke konkurrere mot home for å ha online. Jeg tror det er mange som er interessert i matchmaking osv. i spill som Super Smash Bros og Mario Kart. Så det er nok god grunn til å få utviklet dette programmet.

8149352[/snapback]

 

Som sagt så er det sikkert noen spill som egner seg, men i det store å hele har jeg inntrykk av at majoriteten av spillene kommer til å være av den karakter at de egner seg best som sosiale samlingspunkt i stua. Jeg frykter bare at dette blir et halvveis forsøk på å konkurre med MS og Sony med et tilsvarende produkt. Jeg mener heller de bør konsentrere seg om å gjøre en unik greie ut av sitt online system slik som f.eks den everybody votes saken. Online spørrekonkurranser der du møter folk fra alle deler av verden er en mulighet. Tror Nintendo bør videreføre sin satsning på "casual gaming" og ikke nødvendigvis kjøre etter de andre med en tilsvarende satsning på "tradisjonell" online multiplayer.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Som sagt så er det sikkert noen spill som egner seg, men i det store å hele har jeg inntrykk av at majoriteten av spillene kommer til å være av den karakter at de egner seg best som sosiale samlingspunkt i stua. Jeg frykter bare at dette blir et halvveis forsøk på å konkurre med MS og Sony med et tilsvarende produkt. Jeg mener heller de bør konsentrere seg om å gjøre en unik greie ut av sitt online system slik som f.eks den everybody votes saken. Online spørrekonkurranser der du møter folk fra alle deler av verden er en mulighet. Tror Nintendo bør videreføre sin satsning på "casual gaming" og ikke nødvendigvis kjøre etter de andre med en tilsvarende satsning på "tradisjonell" online multiplayer.

8149411[/snapback]

 

Det har seg sånn at firma som Nintendo kan drive med flere ting på en gang. De dropper ikke alt annet fordi de utvikler et onlinesystem til konsollen. I dette tilfelle er det tilogmed snakk om tjenester de kjøper av andre. Så disse argumentene om at de ikke bør drive med dette fordi de heller bør satse på andre ting er helt på jordet. Det er faktisk en ganske stor interesse for onlinespilling i en del Wii-spill, og derfor er det nå positivt og bra at Nintendo endelig har begynt å komme igang med dette.

Lenke til kommentar
Som sagt så er det sikkert noen spill som egner seg, men i det store å hele har jeg inntrykk av at majoriteten av spillene kommer til å være av den karakter at de egner seg best som sosiale samlingspunkt i stua. Jeg frykter bare at dette blir et halvveis forsøk på å konkurre med MS og Sony med et tilsvarende produkt. Jeg mener heller de bør konsentrere seg om å gjøre en unik greie ut av sitt online system slik som f.eks den everybody votes saken. Online spørrekonkurranser der du møter folk fra alle deler av verden er en mulighet. Tror Nintendo bør videreføre sin satsning på "casual gaming" og ikke nødvendigvis kjøre etter de andre med en tilsvarende satsning på "tradisjonell" online multiplayer.

8149411[/snapback]

 

Det har seg sånn at firma som Nintendo kan drive med flere ting på en gang. De dropper ikke alt annet fordi de utvikler et onlinesystem til konsollen. I dette tilfelle er det tilogmed snakk om tjenester de kjøper av andre. Så disse argumentene om at de ikke bør drive med dette fordi de heller bør satse på andre ting er helt på jordet. Det er faktisk en ganske stor interesse for onlinespilling i en del Wii-spill, og derfor er det nå positivt og bra at Nintendo endelig har begynt å komme igang med dette.

8149490[/snapback]

Helt enig. Bare fordi Wii ikke hadde et online system klart til launch, betyr ikke det at de bør drite i å satse på det nå. Jeg har Wii, og er veldig interessert i online for mange spill, da det som oftest øker levedyktigheten til spillene hos meg. Uansett om Wii sitt onlinesystem blir litt dårligere enn de andres, er det ingen grunn til å vente til Wii 2 med. Da får de ihvertfall prøvd og feilet og utforsket hvordan de skal ha et bra onlinesystem klart til Wii 2 i praksis. Man får uansett mye bedre erfaringer av å teste noe IRL istedet hos bare et par små testgrupper som ikke nødvendigvis representerer nintendos publikum.

Lenke til kommentar
Ser ingen grunn til at de skal begynne å bry seg med online nå. Synes det blir litt i seneste laget hvis det er igang et år etter lansering. Wii selger jo i bøtter og spann uten noen online spilling så de kan heller droppe det og satse på å ha et godt online system klart til lansering av Wii 2.

 

Har ingen tro på at de kan konkurrere mot PS Home, og jeg er ikke så sikker på om Wii brukerne er de som er spesielt interessert i online spilling. Da ville de ikke ha kjøpt Wii i utgangspunktet. Noen spill vil nok egne seg til online multiplayer, men Wii spillene ser jeg for meg er myntet mer på offline multiplayer.

8149244[/snapback]

Det å komme med online spilling ett år etter launch fungerte da bra for Microsoft, så hvorfor ikke Nintendo og? Dem har jo allerede dabbet med online-spilling på DS, dessuten så har jo ps3 vært ute like lenge som Wii nå (dog ikke i Europa) uten online-spilling.

Man bør nesten vente å se på hvordan tjenesten og spillene ender opp før en kårer en vinner, akkurat nå er det Microsoft som har den beste online tjenesten.

Lenke til kommentar
Ser ingen grunn til at de skal begynne å bry seg med online nå. Synes det blir litt i seneste laget hvis det er igang et år etter lansering. Wii selger jo i bøtter og spann uten noen online spilling så de kan heller droppe det og satse på å ha et godt online system klart til lansering av Wii 2.

 

Har ingen tro på at de kan konkurrere mot PS Home, og jeg er ikke så sikker på om Wii brukerne er de som er spesielt interessert i online spilling. Da ville de ikke ha kjøpt Wii i utgangspunktet. Noen spill vil nok egne seg til online multiplayer, men Wii spillene ser jeg for meg er myntet mer på offline multiplayer.

8149244[/snapback]

 

Så de Wii eiere som vil spille online spill og som ikke har X360/PS3 skulle dermed bli tvungen til å velge en konsoll de egentlig ikke vil ha, men må for å spille online?

 

Beklager, ser ikke logikken der.

 

Nå er ei heller Wii noe særlig gammel, og Home kommer jo ikke til PS3 for way etter lanseringen, skal bare Sony drite i det og?

Lenke til kommentar
At ikke Nintendo har noen form for online spilling 4 måneder etter launch er en hån mot alle gamere i hele verden. Og den der 16 talls koden må være en dårlig spøk fra nintendo sin side.

8151674[/snapback]

 

Hån mot deg kanskje? Se hvor du bryr deg.

 

Ting kan forbedres på Nintendo også vet du. Selv om det er slik nå trenger det ikke være slik for alltid.

Lenke til kommentar

Folk bør slappe av litt, er jo ingen av de tre konsollene som har shippet med ferdige online-løsninger ved release.

 

Visstnok stiller Wii med et svakere utgangspunkt, men i motsetning til tidligere "generasjoner" er ikke en konsoll ved launch i dag et ferdig produkt å regne. Iallefall ikke på software-siden.

 

Blir interessant å se hva som bli av Wii Online. Mii-systemet er iallefall et solid utgangspunkt å bygge på. :)

Lenke til kommentar
At ikke Nintendo har noen form for online spilling 4 måneder etter launch er en hån mot alle gamere i hele verden. Og den der 16 talls koden må være en dårlig spøk fra nintendo sin side.

8151674[/snapback]

 

Bedre sent enn aldri sier nå jeg.

 

Men Wii koden er jeg enig i, forbanna møll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...