Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser greien med Last Week. For all del, det er underholdende, og jeg tror jeg lærer noe, men de gangene det handler om ting jeg faktisk har litt greie på blir jeg litt pinlig berørt over hvor svakt det er. Jeg antar derfor at det også gjelder alt det jeg ikke vet noe om, men at jeg er for ignorant til å se det.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

- Christina, how bad is this? Be honest.

 - Is this Windows Vista bad?

 - It's not iPhone 4 bad, is it?

 - Fuck. Don't tell me this is Zune bad.

 - I'm sorry, Gavin. It's Apple Maps bad.

 

Nerdehumor på sitt beste.

Nei.

 

Det høres ut som en helt standard The Big Bang Theory-vits. Jeg tror det er noe med HBO-logoen som gjør at folk mister alt de har av kritisk sans. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha.

 

Ser forresten ut som at sesong 2 av Fargo kommer september-ish, når sesong 2 av The Strain er over. Filmingen av sesong 2 av Fargo var ferdig på fredag. Så nå har dem god tid også for post-produksjon. Gleder meg til å se Bruce Campbell sin rolle, som Ronald Reagan. 

 

Lenke til kommentar

Å....

 

La fyren få lov til å like humoren uten å være så jævla blærete fiser. 

Riktig, riktig. Dette er tross alt "Hodeløs lovprisning-tråden", ikke "Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier". Eneste forskjellen på Silicon Valley og de store nettverkkomediene er kanalen den går på. Må også le av pølsevevet om at den gjør så mye nytt, når Betas gjorde alt det samme, bare bedre, et år tidligere. 

Lenke til kommentar

 

Å....

 

La fyren få lov til å like humoren uten å være så jævla blærete fiser. 

Riktig, riktig. Dette er tross alt "Hodeløs lovprisning-tråden", ikke "Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier". Eneste forskjellen på Silicon Valley og de store nettverkkomediene er kanalen den går på. Må også le av pølsevevet om at den gjør så mye nytt, når Betas gjorde alt det samme, bare bedre, et år tidligere. 

 

Diskusjonen skal være kritisk. Det betyr ikke at folk trenger være drittsekker. Hvis noen kommer med et sitat som vedkommende synes er morsomt, er det virkelig nødvendig å rakke ned på fyren for å tørre å dele dette med oss? 

 

Ikke lat som at dere faktisk er interessert i å diskutere om og eventuelt hvorfor humoren i Silicon Valley fungerer eller ikke fungerer, det er ikke det som egentlig foregår her. Som jeg har sagt mange ganger før, det er lett å være den negative, snobbete fyren som kommer inn og rakker ned på det andre liker for å få mer internett-kredibilitet. Noen får tydeligvis kick av det. Men jeg er personlig lei tonen her inne, og vurderer sterkt å forlate denne tråden hvis ikke folk skjerper seg. 

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan virkelig ikke si at Betas var bedre, og jeg så den en god stund for Silicon Valley. Men greit, du hater en ting fordi noen her liker noe du ikke liker. Samme gamle regla det fra deg.. 

Hvem har sagt noe om hat? Jeg synes som sagt det er en helt A4 komiserie -- ikke spesielt dårlig, ikke spesielt bra. Det er derfor jeg reagerer på at den blir så skrytt opp i skyene, når tilnærmet identiske serier blir avskydd. Chuck, det er en serie jeg hater, men jeg kan samtidig forstå hvorfor enkelte likte den, siden den levde og åndet fanservice. Silicon Valley har ikke noe sånt, den er bare utrolig ordinær. 

Lenke til kommentar

Må si meg til en viss grad enig med Britishface. jeg skjønner heller ikke helt den store elsken for Silicon Valley. Jeg ser ikke hvor den er veldig original, eller overlegent bedre andre komedier. Jeg ser på serien, og vil nok fortsette å se den, men jeg har ikke sett noe som får meg overbevist om at den er blant det beste av komedie for tiden. Gilfoye er forøvrig så lite morsom som man får det. Erlich gjør heldigvis opp for manglene ved å være dobbelt så morsom som resten av karakterene.

 

En serie som faktisk kan sies å være nyskapende og original er Man Seeking Woman. Jeg synes selv den kunne være litt "hit and miss", men den hadde helt klart sine øyeblikk, og det var åpenbart at den stort sett prøvde å unngå klisjeer og simple vitser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...