Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg liker The Flash mer enn Arrow nå.

 

Arrow i sesong 3 har stort sett vært et stort rot, og The Atom er såpass poor man's-utgave av Iron Man at selv hvor mye jeg prøver å like Ray Palmer/The Atom går det bare til helvete for min del. Og hele greia med رأس الغول/Ra's er så overflødig. Serien var mye bedre i sesong 2. 

 

The Flash er delvis morsomt og spennende iforhold. Serien har et kulere skurkegalleri enn Arrow akkurat nå, og hovedplottet i sesongen er mye mer engasjerende enn Arrow nå. 

 

Egentlig liker jeg Captain Cold og Heat Wave til en grad, selv om de er litt dårlige skuespillere begge to (alltid vært synes jeg, spesielt Prucell). De er liksom så cheesy karakterer uten å være helt elendige, og det fungerer nok. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt spennende med hvordan NBC løser det med Aquarius med David Duchovny som har premiere neste måned.

 

Etter sesongpremieren 28. mai i USA slipper du ut hele sesongen på diverse plattformer.

 

http://deadline.com/2015/04/aquarius-entire-season-available-online-nbc-1201418366/

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=aVTdizy0Wds

 

EDIT: Det er litt mer spennende enn at Netflix slipper en serie i et. NBC er en tradisjonell tv-kanal som ikke gjør slik, så det betyr at de gjør noe som er nytt for dem. Nytt for den typen kanal NBC er også. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Let's not go there ...

 

EDIT: Har forresten sett alle de 20 episodene av the flash som er ute nå. I starten var jeg ikke voldsomt stor fan. Det virka veldig amerikansk og oversentimentalt, og jeg likte ikke at det fulgte "freak of the week"-oppskriften til smallville. Men, etter et par episoder ble jeg veldig glad i karakterene og det gjennomgående mysteriet om hvem som drepte moren til Barry og framet faren ble etterhvert veldig spennende. Ellers er det veldig bra action, bra effekter og for det meste veldig bra skuespill. Mine favoritter er Barry Allen (the flash) selv, Cisco, Harrison Wells og adoptivfaren til Barry (husker ikke hva han heter i farten).

 

Den største skuespillerflausen er Wentworth Miller og Dominic Purcell, begge kjent fra Prison Break, som overspiller to skurkekompanjonger på mest pinlige vis. De er jo dårlige skuespillere begge to ..! Hvorfor så jeg ikke det før nå? Kleint rett og slett. Heldigvis er de ikke med i så mange episoder.

 

Var faktisk et lite sjokk da episode 20 endte med en heftig cliffhanger, og jeg trodde det var slutten på sesongen. Fant ut at det er to episoder som ikke har gått enda. Det som er kjipt er at jeg faktisk må vente ... :nei:

 

Anbefales! Mye mindre såperopera enn Arrow også, selv om det er litt av det innimellom.

 

Noen andre som har sett det? Tipper det er en del her inne som avskrev det veldig kjapt, hvis dere har sett det i det hele tatt. Gi det en ordentlig sjanse er min anbefaling :) Skikkelig feel good-serie.

Seriøst? Se prison break og si det igjen...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Holder det enkelt med New Girl og Sex and the City for tiden. :wee:  Pluss Game of thrones og Orphan Black når det kommer ut nye episoder

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Endelig har jeg kommet i gang med sesong 5 av Breaking Bad :) Det tok et par år mellom s4 og s5.

Jeg skal snart begynne på den serien, har hørt så mye bra om den så er spent :) Nå går det i sesong 2 og 3 av revenge her, jeg har mye å ta igjen :p

Lenke til kommentar

Etter jeg ble ferdig med sesong 3 av The Americans har det gått i italienske 1992, som forløpig er på like god kvalitet som Gomorrah i fjor. 1992 hadde en veldig sterk først episode, og episode 2 var ganske grei. Har 2-3 episoder til før jeg ajour med hva Sky1/HBO Nordic viser. 

 

 

EDIT: Feil videolink.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ble endelig ferdig med True Detective i går. Orker ikke greie noe særlig ut om den, men jeg forstår ikke hypen. Godt skuespill, men stopper egentlig der. Mulig jeg gikk glipp av noe ved å ikke se den "live" så man kunne hive seg på spekulasjonsdiskusjoner og slikt. 

 

Uansett, bestemte meg for å catche up på Homeland. Har sett de to første sesongene, men stoppet da sesong 3 fikk mye kritikk. Etter 4 episoder så synes jeg det er greit. Tonen er skiftet og det er litt mer karakterdrama enn tidligere. Så langt liker jeg delen med Carrie, Brody er ganske uinteressant og usannsynlig, mens resten av familien Brody er sånn passe. Kommer til å se sesongen i hvert fall. Hører det tar seg opp også, så blir nok en sesong 4 på meg også. 

 

Planen videre er noe slikt:

Homeland s3 (så eventuelt s4, men mulig jeg tar en liten pause)

Flash

Arrow

 

Lillyhammer s3 (hvorfor kommer denne ikke på Netflix) sammen med kona.

 

Entourage som en break mellom 45-60min seriene. 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...