Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Endelig begynt på True Detective. Bare sett første episode. Virker greit nok. Går litt tregt, men premisset virker spennende. Har på følelsen at jeg kommer til å bli skuffet pga all hypen, men men.

 

Må snart finne en ny sitcom også. Står mellom Entourage, Louie og Parks and Recreation. Tror det blir den siste da det er den eneste som er avsluttet

 

De er veldig bra alle 3. Og Entourage er vel avsluttet? Tenker du på filmen? Tror ikke du trenger å bry deg om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Endelig begynt på True Detective. Bare sett første episode. Virker greit nok. Går litt tregt, men premisset virker spennende. Har på følelsen at jeg kommer til å bli skuffet pga all hypen, men men.

 

Må snart finne en ny sitcom også. Står mellom Entourage, Louie og Parks and Recreation. Tror det blir den siste da det er den eneste som er avsluttet

Entourage er en flott serie som du ikke vil angre på at du har sett :)

Lenke til kommentar

 

Endelig begynt på True Detective. Bare sett første episode. Virker greit nok. Går litt tregt, men premisset virker spennende. Har på følelsen at jeg kommer til å bli skuffet pga all hypen, men men.

 

Må snart finne en ny sitcom også. Står mellom Entourage, Louie og Parks and Recreation. Tror det blir den siste da det er den eneste som er avsluttet

Entourage er en flott serie som du ikke vil angre på at du har sett :)

 

 

Blir alle 3 etterhvert, men må prioritere. Foretrekker å se ting som er avsluttet først, så får jeg "closure" og slipper å vente et år eller mer på fortsettelsen :)

Lenke til kommentar

Må si HBO har vært flinke på å gi ut gode (og "lette") komi-dramaer de siste årene, med Veep, Silicon Valley, Togetherness og Girls som eksempler.

 

Det siste fra HBO i den sjangeren jeg har kastet med over nå er "Looking". Serien har ikke mottatt de aller beste anmeldelsene, og fikk bare to sesonger, men jeg må si jeg er positivt overrasket! Det er på sett og vis endel likhetstrekk med Girls, dvs selvsentrerte hovedpersoner/karakterer, som bor og lever i en urban setting. I Looking så følger man tre (homofile) kompiser som bor sammen i San Fransisco. Den ene spilldesigner, den andre "kunstner"/druggie, og den tredje en kokk som alltid har drømt om å starte sitt eget sted. Man bør ikke ha så veldig mye homofobi i seg for å klare å se på denne serien... Men bortsett fra det så digger jeg virkelig bakteppet (dvs byen), musikken, og generelt følelsen man får av å se på serien.

Lenke til kommentar

Føler det nesten er mer regelen enn unntaket at serier dabber av rundt sesong fire. Da har ofte de opprinnelige skaperne fått utløp for den kreative impulsen som serien sprang ut ifra.

Forsåvidt sant. Det stemmer ikke alltid for komedier, spesielt de som ikke har noe særlig plott eller karakterutvikling. Men de fleste andre serier går tom for juice rundt den tiden.

Lenke til kommentar

Sesongavslutningen av Vikings sesong 3 var godkjent. 

 

 

Det at Ragnar "våknet opp fra de live" i kirken kom ikke som en stor overraskelse. Han er ikke en type som gir seg så lett. Blir spennende og se i Sesong 4 hva Rollo når de kommer tilbake til våren.

 

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...