Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, jeg elsker hvordan Richard & Co takler Russ. Det er nesten en bragd i seg sjøl hvor irriterende han er

Må si at Erlich virkelig er MVP`en denne sesongen så langt. Han var god i fjor også, men da var det en kombinasjon av Jared og Peter Gregory som var bedre. 

 

Carla fungerte. Hadde ikke forventet det med slik serien spesielt i sesong 1 sleit med å bruke Monica. Carla føles ut som en ekte karakter, framfor en kvinnelige nerdejente-karikatur som jeg var litt redd for at serien skulle ende opp å falle i en felle med. Og bedre, hun er liksom en av dem, framfor å bare være en kvinnelig karakter som er det for at noen skal ha en "flamme". Hvis hun blir en flamme til noen etterhvert så gjøres det ihvertfall naturlig ser det ut som.   

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Akkurat sett siste episode av frikjent, fy faen for en fantastisk avslutning! Dette er den den beste serien som har blitt lagd i norge på mange år, jeg sitter igjen med et savn av at serien er over og at jeg ikke kan glede meg til hver episode. Jeg anbefaler alle som vil ha ekte norsk drama og er lei av alle de amerikanske dramaseriene og se på dette :) Håper sykt at det kommer en sesong 2!

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ditt tap :) Dette slår etter min mening mange av de amerikanske seriene som alle skal drive og praise slik hele tiden og som etter min mening er overvurdert :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Blek? Dette er en av de mest sette drama seriene i norge på mange år, til og med andre land har vist interesse. Jeg er lei av at folk alltid skal si at den og den serien har kopiert en eller annen amerikansk elle britisk serie. Det virker jo nesten som dere ikke liker norske serier o.O Dag likte jeg i sesong 1 men etter det dabba det av rett og slett syns jeg...

 

Edit: Men om den serien du nevner er bedre enn frikjent så må jeg sjekke den ut, jeg elsker slike serier! :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Det er fra Silicon Valley. Har ikke noe med deg å gjøre. 

 

Blek? Dette er en av de mest sette drama seriene i norge på mange år, til og med andre land har vist interesse. Jeg er lei av at folk alltid skal si at den og den serien har kopiert en eller annen amerikansk elle britisk serie. Det virker jo nesten som dere ikke liker norske serier o.O Dag likte jeg i sesong 1 men etter det dabba det av rett og slett syns jeg...

 

Edit: Men om den serien du nevner er bedre enn frikjent så må jeg sjekke den ut, jeg elsker slike serier! :)

 

Nevner 3 norske serier, hvor 2 av seriene går fremdeles eller nylig som jeg synes er bra = Liker ingen norske serier.

Bra logikk. 

Lenke til kommentar

Han nye investoren i Silicon Valley er så todimensjonal og overspilt at jeg får brekninger... Alt annet er glimrende, men NOEN SKYT DEN FYREN!

Virkelig? Han spiller jo rollen perfekt. At du ikke liker fyren betyr ikke at han overspiller, det er meningen at han skal være irriterende. Hvis du sier at selve karakteren er en klisjé er jeg enig, men han nailer etter min mening rollen. (Han hadde omtrent den samme rollen i serien Episodes, ble nok type casta.)

 

Digget den der this guy fucks-replikken. Og hvor glad fyren ble. Men stjerna i showet etter min mening er TJ Miller. Haha. Fantastisk karakter spilt perfekt.

 

Har også hørt mye bra om Frikjent. At noe er norsk betyr ikke automatisk at det er crap. Utvid horisontene folkens.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

Han nye investoren i Silicon Valley er så todimensjonal og overspilt at jeg får brekninger... Alt annet er glimrende, men NOEN SKYT DEN FYREN!

Virkelig? Han spiller jo rollen perfekt. At du ikke liker fyren betyr ikke at han overspiller, det er meningen at han skal være irriterende. Hvis du sier at selve karakteren er en klisjé er jeg enig, men han nailer etter min mening rollen. (Han hadde omtrent den samme rollen i serien Episodes, ble nok type casta.)

 

ja, men karakteren fungerte langt bedre i Episodes, nesten utelukkende fordi folk faktisk reagerte på ham og at han åpenbart var spik spenna gal. Her er han bare presentert som en helt vanlig fyr som liksom eksisterer i miljøet uten problemer. Ikke at det ikke finnes sånne folk, men ikke faen om folk hadde vært villig til å jobbe med de!
Lenke til kommentar

Disse første 4 episodene av Silicon Valley i år har vist forskjellige typer humor kjempebra. Fra de mer vulgære greiene med "neggingen" til over-the-top humoren rundt Russ. Denne komiserien gjør ting en del ting komiserier aldri kommer i nærheten av iløpet av 7 sesonger allerede nærmest fra starten. Jeg er glad de forsøker seg på ting på Russ, det viser at manusforfatterne tørr å gjøre noe annet enn å spille der de er mest komfortable. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...