Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, ikke helt enig der. Selve plottet tok for lang tid å komme i gang, og det er alt for mye tomt prat for min del. Når vi endelig får actionscener erdet så mørkt at det er vanskelig å se hvem som er hvem. Det samme ser vi ofte i f.eks Arrow, der det var umulig å se hvem som var hvem når Arrow og Dark Archer sloss. Mye bedre med The Flash, der det er mye lys og sterke farger. :) Men har bare sett en episode av Daredevil, så det er for tidlig å si hvordan det vil holde seg over tid.

 

Glem heller ikke at får egne serie med Luke Cage, Jessica Jones og Iron Fist, før alle tre pluss Daredevil dukker opp i en ny serie. Problemet er bare at det begynner å bli vanvittig mange superhelt-serier. Vi har fra før Arrow, Flash og Agents of Shield (samt Agent Carter, men sesong en er over, og det er i skrivende stund uvisst om det blir en sesong to), Men i tillegg har vi jo Daredevil, og vi får hele fire nye serier i samme univers, pluss de planlegger en spin-off fra Agents of Shield OG en spin-off fra Arrow/Flash, og på toppen av det hele har vi jo Supergirl. Det begynner å bli i meste laget, så det holder ikke å bare være en superhelt fra Marvel eller DC. Serien må yte det lille ekstra for å skille seg fra mengden, og det synes jeg ikke Daredevil klarte i første episode. Men som sagt, vi får se hvordan det utvikler seg over tid. Selv Seinfeld trengte noen episoder på å komme i form, og det sier jo sitt. Seinfeld er legendarisk. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Daredevil er kjempebra. Mye bedre enn Arrow, SHEILD og The Flash, som jeg også liker.

 

Daredevil er alt Arrow sikter til å være og mer, men ikke Arrow kan på grunn av et litt svakt karaktergalleri og mye ukas skurk-greier. Daredevil har mye smartere episodeoppsett med en variasjon som passer med tanke på hvordan serien er. En episode går dypere inn i gjengkrigen, en annen går inn i krig som Daredevil ikke er en del av enda, og en annen episode fokuserer mer på at Matt Murdock må håndtere loven. 

 

Vincent D'Onofrio er en perfekt Kingpin. Han er smart og brutal, men han kan også være en person som kan være sårbar. Alene er dette bedre karakterutvikling på de 5 første episodene enn hva hele sesonger av SHIELD, Arrow og The Flash gjør. Det er også mye gode lag serien gjør over de 10 første episodene jeg har fått sett (så 5 av dem på forhånd).

 

Daredevil er det Christopher Nolan ikke hadde tid til med Batman. Mye smartere dialog enn alle de andre superhelt-seriene akkurat nå. Ikke noe sukkersøte kosedialoger hele tiden (ikke det at Daredevil ikke har humor og hjerte, fordi det har den). Du slipper også den konstante refereringen til en Marvel-karakter som SHIELD gjør. 

 

Bare se denne anmeldelsen fra Alan Sepinwall, eller de andre 5-6 av 6-anmeldelsene der ute.

 

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slosskampen i episode 2 er rett og slett awsome. En ode til The Raid. Skjønner virkelig at Steven DeKnight har en hånd i serien etter alle sesongene av Spartacus når de kampsekvensene er så bra som de er (Banshee er bedre, men bortsett fra det er Daredevil best av tv-serier akkurat nå).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Har sett episode to av Daredevil nå, og må si det tar seg opp. Fortsatt er det for mye av at alle går i sort, så dermed er det veldig vanskelig til tider å vite hvem som er hvem. Men igjen, Arrow slet med det samme en stund (og gjør det til en viss grad ennå.) Jeg vet også at Daredevil vil få den "ekte" drakten etterhvert, så det vil jo hjelpe på litt.

 

En annen ting som imponerte meg er teit nok scenene Foggy og Karen. Jeg hadde ikke forventet at vi skulle få noe særlig med dem, så en så lang scene med de to var overraskende, på en bra måte. Alt for ofte er sånne karakterer satt i bakgrunnen, men her er de helt klart nesten sidestilte med Daredevil selv, og det til tross for at de strengt tatt ikke har noen historie ennå. (drikke seg dritings og gå på byen er ikke det jeg kaller historiebygging.) Kan bli interessant å se hva som skjer der etterhvert. Noe som sikkert er et dumt spørsmål, da flere av dere har sett hele eller store deler av serien allerede. :p

 

Sammenligningen med Arrow synes jeg faktisk ikke passer helt her. Begge er mørke og alt det der, men Arrow har alltid vært mer "superhelt" enn Daredevil. Spesielt sesong to av Arrow dro den helt ut med superskurker og alt det der, men sesong tre har også hatt en del sprø ting. (The Atom, anyone?) :p The Flash på sin side er mye mer humoristisk og lettbent, så den klarer fint å skille seg ut fra mengden. Og ja, det er klart Arrow og Flash har mer dagens badguy, men de er også mye lengre serier. Daredevil er vel bare 13 episoder, eller noe der omkring. Arrow og Flash har over tyve hver. Da er det jo ikke rart det blir dratt ut en god del. På den ene siden er det bra å ha lange sesonger, fordi man da får mye mer å se, og selv mange "fillers" kan være morsomme nok. Men korte sesonger har også sine fordeler, da de går mer rett på sak og unngår å dra ting ut for langt. Det er vel mest en smakssak.

 

Men nok om det. Starter epiosde tre nå. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vincent D'Onofrio er en perfekt Kingpin. Han er smart og brutal, men han kan også være en person som kan være sårbar. Alene er dette bedre karakterutvikling på de 5 første episodene enn hva hele sesonger av SHIELD, Arrow og The Flash gjør. Det er også mye gode lag serien gjør over de 10 første episodene jeg har fått sett (så 5 av dem på forhånd).

Fyren har absolutt sine stunder. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk anmelder individuelle episoder uansett, med mindre du har reklame å selge via bloggen din. Hva kommer så, individuelle reviews av scener fortløpende gjenn... Å ja, Twitter.... 

 

Personlig slutta jeg å anmelde nye serier og sesonger basert på 1 episode for noen år tilbake, men får jeg nok episoder til at jeg kunne danne et inntrykk av serien sesongen/serien, så tar jeg det hvis jeg har mulighet og tid. Vi kritikere får som regel 2-4 episoder av en ny sesong av spesielt Netflix og HBO, mens nye serier kan vi ende opp med å få oppimot hele sesongen av (The Knick, Togetherness, BoJack Horseman o.s.v.). Har endt opp med å sende screenere av enkelt-episoder tilbake i protest nærmest.

 

 

Recap/epsiodeoppsummering er noe helt annet enn anmeldelser. Der setter du ditt perspektiv på episoden, kanskje også veien en sesong/serie er på vei. Synes ikke karakterer ikke har noe i gjøre i recaps heller.

Lenke til kommentar

Noen som kan si meg om man må ha Xbox Gold for å kunne bruke HBO-appen?

 

Er ikke sikker, men ifølge Xbox.com så er det ikke det. Burde være korrekt når det står der. 

 

 
Appkrav

Du trenger følgende for å bruke HBO Nordic-appen:

  • å være logget på en Xbox Live-konto
  • minst 120 MB ledig plass
  • et aktivt HBO-abonnement (påkrevd)

 

 

 

http://support.xbox.com/nb-NO/xbox-360/apps/hbo-nordic-setup#2358096388aa4970b5e2cef437e09db1

Lenke til kommentar

Mener bare å huske at man måtte det for å kunne bruke Netflix på Xbox. Jaja, jeg har jo ikke hatt min prøveperiode enda, så jeg kan i grunnen bare teste selv.

 

EDIT: "No binding period"? Har de hyret Petter Solberg til å ta seg av engelsken?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Mener bare å huske at man måtte det for å kunne bruke Netflix på Xbox. Jaja, jeg har jo ikke hatt min prøveperiode enda, så jeg kan i grunnen bare teste selv.

 

EDIT: "No binding period"? Har de hyret Petter Solberg til å ta seg av engelsken?

 

Microsoft gikk vekk fra det i juni i fjor.

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk anmelder individuelle episoder uansett, med mindre du har reklame å selge via bloggen din. Hva kommer så, individuelle reviews av scener fortløpende gjenn... Å ja, Twitter.... 

 

Personlig slutta jeg å anmelde nye serier og sesonger basert på 1 episode for noen år tilbake, men får jeg nok episoder til at jeg kunne danne et inntrykk av serien sesongen/serien, så tar jeg det hvis jeg har mulighet og tid. Vi kritikere får som regel 2-4 episoder av en ny sesong av spesielt Netflix og HBO, mens nye serier kan vi ende opp med å få oppimot hele sesongen av (The Knick, Togetherness, BoJack Horseman o.s.v.). Har endt opp med å sende screenere av enkelt-episoder tilbake i protest nærmest.

 

 

Recap/epsiodeoppsummering er noe helt annet enn anmeldelser. Der setter du ditt perspektiv på episoden, kanskje også veien en sesong/serie er på vei. Synes ikke karakterer ikke har noe i gjøre i recaps heller.

 

Det er litt anderledes med pre-season packs, for da publiserer du jo lenge før folk får se det selv. Jeg tenker på de som skriver sin egen review etter vanlig sending.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...