Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Siden han nevnte Better Call Saul i samme slengen, så tok jeg det som tematisk. 

Denne serien var egentlig ikke så veldig problematisk, men følte i mange innendørsscener (ikke bare hjemme hos Chuck) at de valgte en svært dempet belysning. 

 

Episode 9 i forrige sesong av Game of Thrones var også et helvete å følge med på i en gjennomsnittlig belyst stue og med en noen år gammel TV. Men i likhet med i Daredevil foregikk jo handlingen her om natten, så da er det vel nødt til å bli slik. Kanskje jeg bare må sette meg under dyna med iPaden.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men i likhet med Daredevil, foregikk jo handlingen her om natten, så da er det vel nødt til å bli slik. Kanskje jeg bare må sette meg under dyna med iPaden.

 

 

Mørkt på kino ^^

 

Men du kan trøste deg med at neste Marvel-serie på Netflix ganske trolig blir litt mer filmet på lyse dagen, da Jessica Jones er litt annerledes sådan utenfor innendørs-scenene og det at hun ikke har noe fordeler som privatetterforsker om natta.

 

Pluss vi kanskje endelig noen som shittalker SHIELD :p

 

B4RlEz4CQAAfGpw.png

Lenke til kommentar

Har sjekket ut de tre første episodene av Daredevil, og så langt er jeg veldig fornøyd. Rett og slett jævlig bra, og kampkoreografien er fryktelig breial og tøff. Folkene i serien må jo funnet et lass av inspirasjon i The Raid I & II? Får max The Raid-feeling av hver eneste slosskamp til nå. Dritkult.

Lenke til kommentar

Steven DeKnight som er sjefsprodusent for Daredevil har sagt han er inspirert av The Raid ja. Vet mange skriker Oldboy, og ser den til en grad, men jeg tenkte mye mer på The Raid enn Oldboy under de slosskampene.

 

I tillegg bruker DeKnight et par triks fra Spartacus, som han er serieskaper av. Rett og slett den beste kampkoregrafien utenfor Banshee og Strike Back på tv-skjermen akkurat nå. 

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt meg Chromecast og har funnet noen guider på hvordan jeg får Netflix US til å fungere på den. Må jeg stille tilbake routeren igjen for å kunne se Netflix UK eller Norge eller er det bare å endre VPN? 

 

Og går det ann å caste VLC-player? 

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt meg Chromecast og har funnet noen guider på hvordan jeg får Netflix US til å fungere på den. Må jeg stille tilbake routeren igjen for å kunne se Netflix UK eller Norge eller er det bare å endre VPN? 

 

Og går det ann å caste VLC-player?

Last ned Videostream. Det er en extension til Chrome, den kan caste videofiler. Så vidt jeg vet fungerer det bare fra PC, men det er en egen app til mobil for fjernstyring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser igjennom Transparent på nytt etter i fjor. Denne serien virker bare enda mer solid på andre gjennomgang. Den rører temaer andre serier ikke går igjennom, og flere andre temaer mye mer meningsfullt. Jeffrey Tambor er helt fantastisk som Mort/Maura. Veldig gode gjesteroller av Bradley Whitford og Kathryn Hahn over sesong 1. Gleder meg til fortsettelsen i høst. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...