Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jason Issacs er det eneste som funker i serien etter de 3 episodene jeg så (strengt tatt så jeg ikke hele den tredje episoden). Personlig synes jeg det var altfor mye elendighet til at jeg gadd mer. Issacs har vært så og si bra i alt han har vært med på tv-fronten, selv Case Histories, men enda sterkere både Awake og Brotherhood (med også fantastiske Jason Clarke).

 

Synes denne anmeldelsen påpeker mye av hva jeg ikke likte med serien, og hvorfor Jason Isssacs er eneste grunnen til å se, men  det er ikke nok.

 

Review: USA's 'Dig' goes from Holy Land mystery to wholly bland dud

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldigvis er Silicon Valley fornyet til sesong 3 i 2016 og.

 

Merker at serien har et tydelig tomrom uten Christopher Evan Welch nå enn de siste episodene av sesong 1 (Welch spilte bare i 5 episoder) Suazanne Cryer fungerer så langt som Laurie, men langt fra det samme. Veldig trist hva som skjedde med Welch. Det er en rolle som ville styrket karrieren hans veldig, og det fortjent. Peter Gregory var en unik karakter, fordi Welch så perfekt kunne spille en så merkelig og rar karakter. Se på sesam frø-scenene.

 

 

Veldig skeptisk til HBO sine kommende komiserier Ballers og The Brink. Ser ikke helt disse komme helt på høyde med Silicon Valley, selv om jeg har noe tro på The Brink på grunn av folk bak og foran kamera (litt ved unntak av Jack Black). Mulig Ballers kan bli noe for "tomrommet" etter Entourage, men forløpig ikke så gira på det. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=lB9DlCFzzUo

 

https://www.youtube.com/watch?v=15lfITfxMDI

Lenke til kommentar

Jupp, de har litt samme tics. Skuespilleren fungerer, men etter Gregory så blir det litt mye av det samme. Kanskje de har bestemt at hun skulle være sånn fordi det var en måte å fremdeles "ha" Peter Gregory i serien. Så vidt jeg husker var vel Rebecca Creskoff ment å ha rollen som den nye sjefen til Monica, men rollen ble re-casta. Så virker litt med hensikt at de gjør karakteren til Cryer slik. Ser ikke for meg at Creskoff gjør en slik rolle, uansett selv om jeg synes hu er dyktig her og der.

EDIT: Ja, ser ut som det var originalt med å ha Creskoff med. http://deadline.com/2014/10/rebecca-creskoff-cast-silicon-valley-hbo-858278/

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Justified har et fantastisk rollegalleri. En av de beste ved siden av The Wire, Deadwood og Oz synes jeg. Nesten bedre enn både Oz og Deadwood, som jeg elsker minst like stort som Justified. Også en av de få seriene som i min bok har kommet solid tilbake etter en svak sesong i likhet med Six Feet Under (som hadde en del rot før sin siste sesong som var fenomenal).

Lenke til kommentar

Måtte nesten begynne på Daredevil jeg også, og er godt fornøyd med første episode. Litt enig Schreiber angående at alt skal være mørkt (med tanke på lyssetting) hele tiden. Dersom en anelse sollys stikker seg gjennom persiennene og treffer TV-skjermen blir det jo fullstendig umulig å se noe som helst! Har også hatt samme problem med f.eks Game of Thrones og Better Call Saul. Dog er vel dette delvis rettferdiggjort i denne serien, sa han selvfølgelig ikke gidder å slå på lyset. Ellers var det hele strålende, spesielt var den montasje-aktige scenen på slutten nokså herlig!

 

Dog litt snodig å tenke på at en såpass (foreløpig i hvert fall) mørk, skitten og realistisk serie foregår i et univers fylt med romvesener, guder og snakkende trær og vaskebjørner, men det er det vel bare å akseptere. 

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Hvis du kjører en adapsjon av Daredevil uten at det skal være mørkt har du ikke forstått hva karakter Daredevil/Matt Murdock er. Slik jeg ser det er Netflix-serien slik den er på grunn av de har skjønt karakteren. Karakteren er i serien på midten av svart og hvit, den perfekte balansen mellom Frank Castle og Spider-Man. Derfor blir det også ganske rart å klage på det, spesielt hvis du har noe kjennskap til karakteren. For serien har sine lyse sider også, og den har mye mer hjertevarme enn hvis man bare ser på overflaten (den viser det spesielt igjennom Matt og Foggy, eller Karen og Foggy). Helt klart en mørk serie, men det var fairly obvious utifra trailerne og promoteringen at serien kom til å være litt mørk.

 

 

Jeg ser ikke Better Call Saul som en "mørk serie", det er et litt dårlig eksempel i min bok. Better Call Saul var en mer opplysende serie, og mye om forsøket å være et bedre menneske. Den er interessert i å se mennesket som et individ og er veldig interessert i ideen om at man kan bli en bedre person. Det er mer menneskelig enn de fleste andre dramaseriene akkurat nå. Den optimistisk til at folk fortjener ny sjanser, til tross for hva vi vet skjer i en annen serie, er Breaking Bad noe helt annet. Ikke noe du burde heller vurdere Better Call Saul på, du burde vurdere det som noe eget. Hva Better Call Saul i sesong 1 gjorde i den ene episode som var rundt Mike var bare å forklare bakgrunnen hans, og litt av hans motivasjoner (det var den mørkeste episoden, og delen av serien så langt). Det var en viktig stein for oss til å forstå dypere hva person Mike er, noe ikke Breaking Bad helt gjorde såpass fordi det aldri var et kjempestort behov for å gå så detaljert inn i en person som han i serien der og da.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Mener de ikke at scener etc er dårlig belyst, ikke at seriene er så mørke sånn filmatisk sett?

Det går an å lage en mørk serie uten å slå av lyset.

 

Når det er sagt, det eg har sett av første episode (før eg ble avbrutt :( ) så har det ikke vært noe giga problem.

Lenke til kommentar

Siden han nevnte Better Call Saul i samme slengen, så tok jeg det som tematisk. 

 

EDIT: Men akkurat Daredevil er det stor grunn til at de filmer mye i mørket. I Daredevil går Matt Murdock aldri ut på lyse dagen som Daredevil, fordi det er ikke den tiden av dagen Daredevil "tilhører" gata. Det er også da han har en fordel som Daredevil, fordi vanlige folk ikke ser så bra i mørket som han. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

En del serier som har blitt avsluttet i det siste, og skal avsluttes snart..

 

Californication, Justified, Mad Men, The Mentalist, 30 Rock (en stund siden), Sons of Anarchy.. blant noen. 

 

Liker litt når serier avsluttes (spesielt hvis de avsluttes godt), gitt at de har fått lov til å vist hva de er gode for og det de skulle gjøre (les: greit antall sesonger), for da kan man begynne å fokusere på andre serier igjen.. Som å avslutte en god bok! Fornøyd! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...