Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Førstesesongen av Parks var helt grei. Lo omtrent to ganger under hver episode, noe som selvsagt ikke er godt nok for en komedie - men selve konseptet og karakterene la grunnlag til nok interesse for å holde meg gående. Besides, det er snakk om 20 minutter x 6 episoder. Det raser man glatt gjennom på formiddag.

 

Lowe var helt forferdelig morsom i Californication.

Endret av Bunnskrap
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den var vel oprinnelig i 4:3, så de brydde seg neppe nevneverdig om hva som var utenom. Er en scene der man ser en kameramann eller liknende på siden også, da de utgav den i 16:9 senere.

 

Ah, såklart. Jeg ser jo på 16:9 DVD-utgaven. Det forklarer ting som skjer i kanten av bildet. Litt dårlig da, det er jo såpass nytt at 16:9 var vanlig.

 

EDIT: Forøvrig, 24 er good shit når man kommer igang.

Endret av Heilage waits for alice
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er S1 av 24 veldig amatørmessig filmet? Ustabile kamerabevegelser, og i stad så jeg til og med en annen kamera i bildet over et sekund eller to.

 

Lavt budsjett eller?

 

Kan ikke huske jeg la merke til at det var nevneverdig dårlig filmet, men så er det ganske lenge siden jeg så sesong 1. Det med kameramenn i bildet har ikke bare skjedd en gang heller. Bla i 24 Redemption (filmen imellom to sesonger) så er det en kameramann langt inni bildet i et lite sekund eller to. Grunnen til at det skjedde er i følge Kiefer at det var så utfordrende og filme 24 at det var veldig vanskelig å unngå sånne "arbeidsuhell".

Lenke til kommentar

Beste er jo å vise det i det formatet det ble framet originalt.

Mange programmer er framet i begge deler, og uavhengig om man velger 16:9 eller 4:3, så ser man ikke hele bildet som blir fanget på filmen, som du kan se her: Rød ring er 16:9, grønn ring er 4:3.

Super35_and_Techniscope3.jpg

Endret av ChrisReeve
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er Glee egentlig noe bra? Har egentlig alltid sett på serien som litt high school musical/Disney Channel aktig. Synes noen av coverlåtene deres er helt forferdelige som den de gjorde av Journey (Som ble spilt av på treningssentret mitt i 1 halvt år ....). Men det er jo helt enormet populært og noen av låtene er jo ganske gode, sånn som denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=0cay2dnuhcs

 

Verdt å sjekke ut eller?

Lenke til kommentar

Enda et bevis på at NBC er desperate?

 

Nok et forsøk på å samle noe Friends-fans 8år etterpå med ansiktet til Matthew Perry til å fronte nok en komiserie sammen med en av produsentene til den tidligere populære sitcom`en. Komiserien Let It Go med Perry i hovedrollen kommer i høst på NBC.

 

Dette er slikt kanalen tenker på å fylle opp sendeskjemaet med sitcoms av etter Community, 30 Rock og Parks And Recreation går av lufta. Ser ut som 30 Rock går av lufta neste sesong med tanke på Baldwin snakker igjen om at han vil slutte (fikk han så vidt med til neste sesong og).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er S1 av 24 veldig amatørmessig filmet? Ustabile kamerabevegelser, og i stad så jeg til og med en annen kamera i bildet over et sekund eller to.

 

Lavt budsjett eller?

 

Kan ikke huske jeg la merke til at det var nevneverdig dårlig filmet, men så er det ganske lenge siden jeg så sesong 1. Det med kameramenn i bildet har ikke bare skjedd en gang heller. Bla i 24 Redemption (filmen imellom to sesonger) så er det en kameramann langt inni bildet i et lite sekund eller to. Grunnen til at det skjedde er i følge Kiefer at det var så utfordrende og filme 24 at det var veldig vanskelig å unngå sånne "arbeidsuhell".

 

Ikke se den filmen. Please ...

Lenke til kommentar

Beste er jo å vise det i det formatet det ble framet originalt.

Mange programmer er framet i begge deler, og uavhengig om man velger 16:9 eller 4:3, så ser man ikke hele bildet som blir fanget på filmen, som du kan se her: Rød ring er 16:9, grønn ring er 4:3.

Super35_and_Techniscope3.jpg

 

Mulig det, men virker rart å frame for begge formatene, når de der og da kun viste i 1. Se bare på the wire dvd'ene, de ble gitt ut i 4:3, pga. framing.

 

Det blir dog sendt forsatt, i 16:9 HDTV med ræva komposisjon, og utrolig dårlig kvalitet i USA.

Lenke til kommentar

Er Glee egentlig noe bra? Har egentlig alltid sett på serien som litt high school musical/Disney Channel aktig. Synes noen av coverlåtene deres er helt forferdelige som den de gjorde av Journey (Som ble spilt av på treningssentret mitt i 1 halvt år ....). Men det er jo helt enormet populært og noen av låtene er jo ganske gode, sånn som denne:

 

Verdt å sjekke ut eller?

 

Jeg vil si det burde sjekkes ut om du synes covere som den du linket til er ganske bra. Sesong 1 er ganske unik og sjarmerende, mye musikk fra varierte sjangere som er gjort nytt og veldig bra. Det er også en del kjedelige pop-låter av typen Pink og Katy Perry som bare er der for å selge cd'er (glee er vel en av tidenes mestselgende artister), men det er ikke noe verre enn å hoppe over de når du ser dem komme.

 

Fra sesong 2 og utover har handlingen blitt mindre sjarmerende, alle peronene viser seg som selvopptatte drittsekker litt for ofte til at man klarer å heie på dem, og det var litt av det som gjorde at sesong 1 funket. På en annen side har de begynt med tema-episoder der alle alle sangene er f.eks. av madonna, michael jackson, rocky horror picture show, saturday night fever etc, og disse er generelt bra. Alle jeg har fått til å se mer enn et par episoder har endt opp med å like det. Jeg hater det generelt når folk begynner å synge i vanlige programmer fordi sangene deres både er elendige og de som synger generelt suger, men her er det jo faktisk bare covere av kjente og mindre kjente sanger gjort av sykt flinke mennesker - da blir det ganske kult!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke av filmene hans er møkk?

 

EDIT: Zookeeper og Zohan er vel det eneste jeg kommer på som er møkk fra han. Men iforhold til The Big Bang Theory er selv ikke dette møkk.

 

EDIT 2: Husker Help Me Help You.

 

Enda en kortvarig serie produsert av Judd Apatow (tror han bare var produsent slik som Girls, ikke skaperen av serien). Likte den litt, bedre enn Alle Elsker Raymond husker jeg de par episodene jeg så.

 

Herlig cast. Ted Danson, Jere Burns (Justified) og Jim Rash fra Community.

 

help_me_help_you-show.jpg

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...