Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virkelig? Helt seriøst, har du ikke fått med deg noen av diskusjonene om hvordan Parks starter svært svakt (seriens hype tatt i betraktning), men blir kanon i sesong to/tre?

 

 

 

Joda, men at folk liker en komiserie her inne pleier å være fullstendig ubrukelig. Bare se på andelen som liker Arrested Development. :p

 

Hehe, joa, sant det. Men, du liker ikke starten, og det er det omtrent ingen andre som gjør heller, så det finnes håp for at serien vokser på deg (det håpet er veldig avhengig av at du gir sesong to en sjanse),

 

Både Arrested Development, og Community følger en streng linje som ikke tillater noen form for karakterutvikling, men istedet fokuserer på karakterutforskning. Dette innebærer at karakterene blir mer og mer 'fucked up' etterhvert som vi utforsker adferden deres. Ofte tar en episode for seg en 'character flaw', setter den i fokus, 'fikser' feilen med karakteren, men på slutten av episoden gjøres det helt klart at ingenting er forandret, eller gjort bedre. Slik forblir karakterene ufullkommen, og lettere å gjøre morsom, men serien må balansere det slik at seerne fortsatt liker/klarer å relatere til karakterene selv om de er så skadet/ufullkommen. Det kan absolutt argumenteres for at AD aldri lykkes med dette, og Community er ganske på kanten til tider. Parks derimot, har klart det mesterverket å balansere begge. Det er enn viss karakterutvikling i serien, men nesten aldri for det bedre, og når det skjer, oppdager vi fort nye feil, som alltid føles troverdige, istedet for påtvunget. Dessuten er Parks en gladserie, som ikke har skikkelig ille protagonister (om det er et ord), og karakterene er gode, og lett å like.

 

Men alt er bedre enn virkelig karakterutvikling i sitcom's. The Big Bang Theory FJERNER 'character flaws', slik at karakterene egentlig ville vært relativt normale nå, om de hadde hatt noen form for seriøs kontinuitet i serien. Noe som hadde fungert om serien ikke hadde tatt seg selv så seriøs, eller hatt totalt episode-baserte plott, alle basert på grunnreglene satt for seg selv i piloten. Akk nei, serien lager regler i hytt og pine, for så å bryte dem når de føler for det.

 

Anyways, sparte opp hele sesong to av Shameless, som nå er påbegynt. Lykke <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok en episode av Awake sett, etter en tidligere episode som stilte spørsmål til om hovedpersonen er koko. Fin fin serie. Selv som politi-procedural så finner jeg serien fascinerende. Liker hvordan sakene har en form for relevans til hverandre, som gjør den også mer unik.

 

Charley Koontz (Fat Neil fra Community) gjorde også en god rolle i forrige ukes episode.

 

Føler ikke at jeg trenger å se hvor serien ender, fordi det får vi neppe se (vi får nok bare en åpen og ikke konkluderende slutt). Får vi uansett bare disse 13 episodene så blir det nok det siste nye dramaet på nettverks-tv jeg investerer tid i over piloten fra NBC (ved unntak av Hannibal).

 

Makan til drittkanal den har blitt. Kanalen som sendte The West Wing kan ikke lenger holde på noen gode dramaer, som er godt skrevet og har samtidig godt talent med foran kamera. NBC er blitt kanalen der det eneste som ser ut til å overleve er en serie om eventyr-figurer som jaktes av tidens kjedeligste hovedkarakter og en karaoke-drama for tiden. Hadde det ikke vært for DirectTV hadde Friday Night Lights ikke overlevd over sesong 2 heller, og fulgt med dramaserier som deler mye av kvalitetene til Awake som Joruneyman og Life også.

 

Promo for resten av sesongen til Parks & Rec

 

http://www.youtube.com/watch?v=CfWTgUNQPLA

 

Er også annonsert at alle episodene av sesong 4 av Arrested Developement vil bli lagt ut på Netflix samme dag. Neste år.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å gå til innkjøp av en Netflixkonto samt en VPN.

Selv om det ikke er tillat å se Netflix utenfor USA

 

Er jo nettopp derfor man ikke bør betale for Netflix med VPN.

 

You make no sense.

 

Jeg går i fra å laste ned tvserier ulovligt.

Til å betale for en Netflixkonto?

 

Men for å se Netflix må jeg i tilleg ha en VPN som koster 3-4 dollar i måneden.

Betaler jo fortsatt for Netflix..

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...