Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde du lest innleggene mine så ser du at jeg ikke har noe imot meningene hans. Jeg fremmer mine egne meninger, det er lov på et diskusjonforum. Han har aldri kommet med trusler mot meg før, men andre.

 

Det om at HBO bryr seg om seertall er ikke fullt ut bokstavelig talt, men HBO er en kabel-tv kanal der ikke høye seertall er høyest nødvendig. Promoteringen er noe helt annet enn å bry seg om seertall, det er business 101 når det kommer til tv-serier, alt blir promotert mer eller mindre av hva som går på tv. Selv om det er kanskje vanskelig å tro i noen tilfeller. HBO har fornyet for eksempel Treme som har et høyre budsjett enn hva den drar inn, og under 1 million i seere (som er svakt), allikevel har serien overlevd til nok en sesong. Bored To Death som hadde 200 000-300 000 i seertall per episode er et annet eksempel. Og ja Enlightened som hadde enda mindre. HBO er en kanal som bryr seg mer om prestisje enn akkurat seertall, så hvis en serie har mye god kritikk så kan den ende opp å bli fornyet tiltross for svake seertall. Dermed bryr HBO seg ikke bokstavelig talt om bare seertall, men tar også prestisje til rådighet mer enn hva alle andre kanaler gjør enten i form av kabel eller nettverks-tv.

Lenke til kommentar

Er det egentlig kommet noe informasjon på hvorfor HBO valgte å kansellere How to Make it in America?

 

HBO måtte kutte ut 1 time i sendeskjemaet i slutten av 2011. Dette fordi de kutta ut å sende nye episoder og slikt på mandager, som er en svært vanskelig kveld (HBO er kjent for å bare ha helger, spesielt søndager med nytt innhold).

 

Dermed gikk Hung, Bored To Death (var uenighet med Ted Danson sin framtidig rolle visstnok p.g.a. CSI), og How To Make It In America for å åpne plassen. Det tiltross for at Enlightened som hadde mindre seertall fikk forsette, trolig på grunn av prisnominasjoner (Golden Globes og SAG som serien fikk).

 

HBO elsker prestisje.

 

http://www.youtube.com/watch?v=DOLn46c8j5Y

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Takk. Jeg finner meg rett og slett ikke i å bli motargumentert på smaken min.

 

Det er et diskusjonsforum. Du fremmer din mening og han fremmer sin. Jeg så ikke på noe tidspunkt at han argumenterte mot smaken din. Å ty til voldstrusler er fåfengt.

 

Hva i ALLE dager tjener det å ta opp det temaet igjen???

Lenke til kommentar

Hadde du lest innleggene mine så ser du at jeg ikke har noe imot meningene hans. Jeg fremmer mine egne meninger, det er lov på et diskusjonforum. Han har aldri kommet med trusler mot meg før, men andre.

 

Jeg har lest innleggene dine, takk. Hvis du går tilbake er det faktisk du som først klikker fordi han mener Veep var for sitcom-y. Hvis du skriver for serienytt.no og ikke skjønner hva sitcom-y skal bety har du større problemer enn at du tydeligvis MÅ diskutere alle påstander i denne tråden. Du skriver senere at du skjønte hva han mente med sitcom-y, og da gir ikke setningen -Hvordan kan en sitcom ikke være sitcom?- noen mening.

 

Takk. Jeg finner meg rett og slett ikke i å bli motargumentert på smaken min.

 

Det er et diskusjonsforum. Du fremmer din mening og han fremmer sin. Jeg så ikke på noe tidspunkt at han argumenterte mot smaken din. Å ty til voldstrusler er fåfengt.

 

Voldstrusler.. det må være grenser for hvor hårsåre man skal være

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingen som ser på koreanske serier her?

Jeg har prøvd meg på én, og det var melodramatisk nok til å få en FEM-seer til å rødme. Og det var en thriller, så lurer på hvor ille et faktisk drama vil være.

Haha, er nok ikke noe for enhver nei. Driver og følger med på et koreansk kjærlighetsdrama, var vondt og klisjéfylt i starten, men nå har jeg kommet meg ordentlig inn i det. Annerledes, men det har sin sjarm. Det har beveget meg mer enn de fleste vestlige kjærlighetsfilmer.

Endret av barkebrød
Lenke til kommentar

Hadde du lest innleggene mine så ser du at jeg ikke har noe imot meningene hans. Jeg fremmer mine egne meninger, det er lov på et diskusjonforum. Han har aldri kommet med trusler mot meg før, men andre.

 

Jeg har lest innleggene dine, takk. Hvis du går tilbake er det faktisk du som først klikker fordi han mener Veep var for sitcom-y. Hvis du skriver for serienytt.no og ikke skjønner hva sitcom-y skal bety har du større problemer enn at du tydeligvis MÅ diskutere alle påstander i denne tråden. Du skriver senere at du skjønte hva han mente med sitcom-y, og da gir ikke setningen -Hvordan kan en sitcom ikke være sitcom?- noen mening.

 

Du har en pussig definisjon av «klikket». Det er ingenting i Maurys innlegg som er aggressivt. «Sitcom-y» er så vidt meg bekjent heller ikke noe klart definert begrep. Foreslår at du leser igjennom innleggene på nytt for her bommer du med kritikken din.

 

Takk. Jeg finner meg rett og slett ikke i å bli motargumentert på smaken min.

 

Det er et diskusjonsforum. Du fremmer din mening og han fremmer sin. Jeg så ikke på noe tidspunkt at han argumenterte mot smaken din. Å ty til voldstrusler er fåfengt.

 

Voldstrusler.. det må være grenser for hvor hårsåre man skal være

 

Det var satt på spissen, men slike undertoner bør man holde seg for god til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når du feiltolker andres innlegg grovt, så bør man kunne be andre om å lese igjennom innleggene igjen, ja. (jf. «klikket»)

 

Jeg så ingen som prøvde å korrigere meningen din. Det er lov å si seg uenig på forumet. Det er derfor det heter diskusjon.no.

 

Jeg er uenig. Maury oppførte seg SVÆRT aggressivt. Jeg burde vite, for det var jeg som ble kritisert.

Lenke til kommentar

Tror Tofagerl reagerer på Maurys måte å argumentere på. Du tar gjentatte ganger nærmest og retter på Tofagerls meninger, og på en litt vel direkte måte. Slikt føles ikke alltid så kult. Såklart er dette et diskusjonsforum, men det kunne vel ikke skadet med litt vanlig høflighet? :) Påståelighet er også kjipt, også på et diskusjonforum.

 

"Etter min mening" er egentlig et ganske fint uttrykk synes jeg. :)

 

Ellers synes jeg Tofagerl gjerne også må prøve å se litt lysere på ting. Har sett deg fly i flint flere plasser, noe som ikke er gøy for alle oss andre. Don't worry, be happy :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...