Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veep førsteinntrykk: ikke for meg. Var omtrent like morsomt som Derek. Hvordan kan de lage en serie av en så kjip pilot?

 

Edit: må legge til at Girls er fett.

 

Hadde forventet meg noe bedre av Veep, siden fyren bak serien, er samme som står bak The thick of it, som er en fantastisk bra serie, men man slipper kanskje ikke unna med slikt innhold i USA.

Lenke til kommentar

Jersey Shore er en horeserie for hjernedøde amerikanere (pardon my french)

Firefly er en kvalitetsserie med spenning og humor! Kjempegøy! Ser den om igjen med noen venner nå. Sett syv episoder så langt i dag. Merker det er mye jeg ikke husker, så storkoser meg.

 

The hero of Canton :D

 

Edit: kan du poste link til de bildene?

Endret av Aliaz
Lenke til kommentar

Jepp. det var nok seertallene som ble knekken på Firefly. Random ting so neppe gjorde det enkelt å selge serien:

 

FOX nektet å vise piloten, som er en dobbeltepisode. Istedet måtte de improvisere episode tre, slik at den fungerte som både den første episoden og som den tredje episoden.

 

FOX, i sin evige visdom, nektet alle serier i å bli vist i noe annet enn 4/3, mens Firefly ble filmet hovedsakelig for 16/9. (Dog, også laget for å fungere i crop, de visste tross alt at det kom til å bli vist i 4/3.)

 

I episode syv så driver jo River å "fikser" bibelen til Book fordi den er "broken" som hun sier. Og sier at den er ulogisk.

 

Som i at FOX er så kynisk at de ville ha kansellert serien for å rive sund en Bibel? Hadde ikke forundret meg ett sekund, men i dette tilfellet var seertallene så dårlige at en kansellering kan forsvares.

Lenke til kommentar

Er det noe endelig svar på hvorfor Firefly ble kansellert? Var det pga seertall?

Den gikk jo på Fox, som er etter hva jeg har fortstått en veldig konservativ kanal?

I episode syv så driver jo River å "fikser" bibelen til Book fordi den er "broken" som hun sier. Og sier at den er ulogisk.

 

Jeg skrev litt om Firefly i fjor, og kanselleringen er en del av det. :)

 

http://serienytt.no/2011/06/only-the-good-die-young-episode-1-firefly/

Lenke til kommentar

Fox er ikke så veldig konservativ, Fox News derimot.

 

Jersey Shore blir sendt på MTV, mens Firefly ble sendt på Fox. To helt forskjellige serier, i to forskjellige perioder, og to forskjellige tv-kanaler.

 

Firefly ble kansellert på grunn av seertall, eneste grunnen til at Serenity ble til var grunnet mye salg på dvd og støtte fra fans/ivrige seere.

Lenke til kommentar

At folk sier at Fox ikke likte serien var feil, de likte ikke piloten men de likte serien og konseptet. Men en fiasko, seertall og økonomisk er en fiasko der og da, ingen kunne forutse hvordan serien ble en kult-serie år etterpå. Hadde Fox ikke likt Firefly så hadde de holdt igjen på rettighetene slik at en film aldri hadde blitt, slik som Starz nærmest gjør med Party Down-filmen.

 

Fox er vel også den nettverk-kanalen som er mest åpen for drama sci-fi`s. Det er Fox som har holdt live Fringe i 4 sesonger (og en mulighet for en femte), selv om Fringe eter budsjettet mer enn den får ut i både form av merch, dvd og seertall til sammen. Takket være vilje fra kanalen og WB så lever serien forsatt. X-Files levde på Fox, og fikk mye støtte. Serien ble pushet mye til å motta Emmy-priser. Serien kunne vært kansellert i sesong 7 med seertallene. Men fikk lov til å gå en ekstra sesong.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Nei, ingen fikk sparken på grunn av Firefly.

 

Det var med Lost, der en av skaperen ble "outsoruced" og nye forfattere kom inn for å rette opp litt. Disse var Damon Lindelof og J.J. Abrams som også ble kreditert for å ha lagd serien sammen med Jeffrey Lieber som fikk "sparken" og var da ikke involvert i prosjektet lengre etter piloten.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...