Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortsett fra at du ligger et år etter, helt klart fjorårets dummeste kansellering. Forsto (selv om jeg ikke likte) at Bored To Death ble kansellert. Jeg brydde meg ikke om Hung.

 

Jo, men tenkte på årets tv-sesong. Der er jo HTMIIA med siden den starta sommer/høst 2011.

 

Dumt var det uansett.

 

Så første episode av Awake og likte hva jeg så, men valgte å avvente. Hvis den bare har blitt bedre er det jo idiotisk at den skal bli kansellert.

Lenke til kommentar

Ah, men du skrev årets. Ikke sesongens.

 

Awake burde sees uansett. Åpen slutt finnes, selv i 2012. Terriers burde sees, selv om den har en åpen slutt. De fleste serier slutter med en åpen slutt uansett. Du fikk ikke vite hva som skjedde til slutt med fangene i Oz som overlevde til seriefinalen. Du fikk se hva som skjedde på cafeen i The Sopranos. Fikk Patrick "Lights" Leary sitt store gjennombrudd? Slutta Bunk å si sheeeeeeeet?

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Haha, helt enig med at folk bør se serier selv om de er kortlevde, men å anbefale Awake, eller Terriers gidder jeg nesten ikke lengre. Folk flest (mind you, ikke alle) takler ikke tempoet, den subtile historiefortellingen eller det mørke innholdet.

 

Kort fortalt mister de konsentrasjonen under Awake, og synes Terriers blir for mørkt.

 

Det er forferdelig at folk ikke ser fantastiske serier bare pga at de er kansellerte, og heller ser møkka serier som er fornyet.

 

Det er en lang liste med 'one season wonders' som alle med en interesse for tv-serier bør ha sett. For å nevne noen;

Firefly

Terriers

Wonderfalls

Freaks & Geeks

Undeclared

The Inside

Lights Out

Profit

 

Det er selvfølgelig flere. Rubicon står på to-do lista min, og det er andre jeg ikke har sett/vet om siden de aller fleste av disse ikke får nok oppmerksomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker de to siste innleggene.

 

Profit. Wonderfalls. Freaks & Geeks. Rubicon. Travler (ikke direkte kvalitet, men fungerte ). The Inside. The Unusuals (Jeremy Renner for fuck sake). Lights Out. Firefly. Terriers. Luck. Undeclared. My So Called Life (jeg elsket ikke den, men jeg synes den var grei husker jeg når jeg var yngre + Claire Danes), riktignok litt mer guilty pleasure. Robbery Homicide Division (bra procedural). Jack & Bobby (for å være en serie fra kanalen WB The CW), Joruneyman o.s.v.

 

Lone Star var også herlig kortvarig serie. Fra skaperen av Awake (Kyle Killen).

 

 

 

ibs4Ip69k1BAdK.gif

 

-----------

Seth Rogen-cameo i seriefinalen til Eastbound & Down. Pluss Don Johnson, Matthew McConaughey, John Hawkes, Will Ferrell o.s.v. tilbake for en siste opptreden (flere av dem svært liten i seriefinalen).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ah, men du skrev årets. Ikke sesongens.

 

Awake burde sees uansett. Åpen slutt finnes, selv i 2012. Terriers burde sees, selv om den har en åpen slutt. De fleste serier slutter med en åpen slutt uansett. Du fikk ikke vite hva som skjedde til slutt med fangene i Oz som overlevde til seriefinalen. Du fikk se hva som skjedde på cafeen i The Sopranos. Fikk Patrick "Lights" Leary sitt store gjennombrudd? Slutta Bunk å si sheeeeeeeet?

 

Ja, blir nok til at jeg ser den når sesongen er ferdig. Åpen slutt er nok greit det, er jo egentlig en åpen slutt i alle serier som du sier. Men noe The Event / FlashForward, det orker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Både Ferrell, Hill, Best og McBride har sagt det er slutt. HBO er det eneste leddene som ikke har sagt slutt.

 

Vet HBO trenger nye sitcoms, for det ikke er sikkert heller om at Girls og Veep er noe de tar vare på. Girls ser ut til å overleve uansett, grunnet critical acclaim som er like høy som Game of Thrones. Men Eastbound & Down kommer ikke tilbake neste år. Den er ferdig, serien er slutt vil jeg si.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Gervais om Derek:

 

I'll effectively be starting with the second episode. Anyway I think the strategy worked. Everyone has seen it, gets it, and hopefully all the bollocks about it being controversial or cruel won't cloud the launch of the series. I'm half way through writing the next 6 by the way.
Lenke til kommentar

Gervais om Derek:

 

I'll effectively be starting with the second episode. Anyway I think the strategy worked. Everyone has seen it, gets it, and hopefully all the bollocks about it being controversial or cruel won't cloud the launch of the series. I'm half way through writing the next 6 by the way.

 

Me don't get it :huh: Skjønte egentlig ikke bæret av hva han ville si med denne episoden.

Lenke til kommentar

Denne hipster-serien til HBO var litt skuffende. For smal, chickflick og indie for min del. Kan hende den fungerer bedre om jeg ser flere episoder for min del.

 

Jeg likte den, men jeg tror også at den er bedre når man kan se samtlige episoder på rad. Tror jeg skal klare å vente til sesongen er over før jeg ser den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...