Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den nye serien er ikke verst, men som Barks-blodfan er det vanskelig å elske den fullt og helt. I likhet med gamle Ducktales tar nyversjonen seg litt for store friheter - det er liksom ikke det "ekte" Andeby, dette her, heller løselig basert på det. Og jeg skjønner virkelig ikke vitsen med å beholde Donalds tullestemme nå som han er fast aktør.

Lenke til kommentar

Nei, huff. Jeg googlet Duck Tales 2017 og den tegnestilen var helt krise. Generelt synes jeg nivået på animasjon og tegneserier har gått ned de siste 10-20 årene. Det er blitt mindre håndtegnet og mer data-animasjon, som gir en veldig glatt og plastikkaktig stil som for meg føles kald og livløs, og det som er håndtegnet er mindre detaljert, med tynnere strek og få animasjoner per bilde. Dette selvfølgelig for å spare penger.

Lenke til kommentar

Mener å ha lest at de har lagt opp til denne tegnestilen for å ligne mer på Barks. Men basert på det lille jeg har sett, mangler den nye "varmen" i animasjonen til originalserien

 

Jeg likte faktisk at de tøyet litt på Andebyuniverset, selv om jeg også mener at de fint kunne klart seg med bare Barks (og en del Don Rosa). 

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på tegneserier og animasjon, det er ikke alt som fungerer i 2D som lar seg gjøre i en verden med dybde og rotasjon som jo en tegnefilm er. Når det er sagt, var Barks først animatør, noe tegningene hans bærer preg av. Det er en helt annen dynamikk i Barks-serier enn noen andre Disney-tegnere, så han er et godt utgangspunkt. Gamle Ducktales var likevel litt "saturday morning cartoon", og hadde kanskje ikke helt budsjettet det burde hatt. Den nye stilen er mer kompromissløs animasjonsvennlig, og jeg synes den fungerer. Klart den er uvant, men det er jo ganske store variasjoner blant Donald-tegnere ellers også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...