Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Begynte å se Black mirror, men på ett eller annet vis presterte jeg å begynne på sesong 3 uten å legge merke til det..har det noe å si i denne serien? Liker den forøvrig svært godt hittill.

Jeg gjorde nøyaktig det samme, på Netflix, haha.

En favorittserie.

Har lest noen rangeringer av episodene, men alle er uenige. Mine topp 3 er White Bear, Hated in the Nation og Nosedive, alle fra sesong 3. Men de andre sesongene er like bak.

 

San Junipero, Hated in the Nation, Shut up and Dance og Fifteen Million Merits synes jeg er de beste.

 

Men det blir uansett som å velge fra verdens beste godteriskål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må jo nesten ha skippet en hel episode

 

Eller sovnet? :p Er faktisk meg godt prestert å ha gått glipp av dn hendelsen :wee:

 

Jeg spolte gjennom episode 3 og 4 i går og det var ikke noe der jeg hadde oversett eller gått glipp av. Jon Petter og Erling snakket om episoden som gjorde at førstnevnte mistet bena da han fikk besøk på Sunnaas(?) men det var ikke noe flashback fra Afghanistan som forklarte det noe mer. 

Lenke til kommentar

 

Må jo nesten ha skippet en hel episode

 

Eller sovnet? :p Er faktisk meg godt prestert å ha gått glipp av dn hendelsen :wee:

 

Jeg spolte gjennom episode 3 og 4 i går og det var ikke noe der jeg hadde oversett eller gått glipp av. Jon Petter og Erling snakket om episoden som gjorde at førstnevnte mistet bena da han fikk besøk på Sunnaas(?) men det var ikke noe flashback fra Afghanistan som forklarte det noe mer.

 

Siste scene i episode 2 :)

Lenke til kommentar

Kanskje litt off-topic, men føler jeg trenger å si hvor heftig langt "the dumb comic-relief black guy" fra Community har kommet. Fyren begynner først med å slutte å i en "trygg" Community-rolle før serien er avsluttet, for å skape et banebrytende og kritikerrost hip-hop-album, med medfølgende manus og kortfilmer. Følger opp med filmroller, og er blitt serieskaper, regissør og hovedrolleinnhaver i en av årets beste drama-komedier. Mens han nå er på vei med et Prince/Funkadelic-inspirert album (bold move i dagens musikklandskap) som foreløpig lover meget godt. Og ikke minst, han skal spille sentrale roller i både Star-Wars og Marvel-universet i året som kommer. 

Han er rett og slett et unikum i dagens underholdningsbransje. Han er ambisiøs, kreativ, han pusher grenser, og han har baller til å ta sjanser. Men hva han kanskje gjør aller best; han unngår å definere seg selv. Han er bare 100% autentisk og gjør det han vil gjøre. Fyren er et geni, og er det noen som virkelig kan kalles en moderne renessansemann i dagens underholdningsbransje, så er det Donald Glover.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes Troy var mye mer enn det på Community. Han var for det meste seriens mest pålitelig humorkilde, men også en av de mer menneskelige karakterene på serien. Når Glover forlot serien så var det som serien gikk rundt på et pusteapparat, selv med Abed/Danny Pudi fremdeles med. Det var kombinasjon, ikke de to hver for seg som fikk serien til å fungere. Men må si det er veldig fint å se mange i casten fra Community gjøre det bra separert, spesielt Allison Brie (med Glow på vei), Gillian Jacobs (med Love) og Glover. 

Lenke til kommentar

Er Stargate verdt å se da? :)

Har sett hele SG1 minst 2 ganger nå (lenge siden den kom), så jeg vil si så

Atlantis var grei den og første gangen jeg så den ihvertfall, men den blir bedre lengre ut, bare så treig i starten

Universe var en flop og er nesten ikke verdt å se, langdryg uten noe skikkelig content

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om ser/har sett Mr Robot. Sett 5 episoder. er litt meh til den.

 

Lyst til å se Stargate SG1 og spin-offene men aldri satt av tiden.

 

 

Syns sesong 2 var en skikkelig nedtur, har ikke orket å se den ferdig lenger enn episode 6 eller 7. Har ikke noen motivasjon til å se mer videre heller.

Lenke til kommentar

Synes Troy var mye mer enn det på Community. Han var for det meste seriens mest pålitelig humorkilde, men også en av de mer menneskelige karakterene på serien. Når Glover forlot serien så var det som serien gikk rundt på et pusteapparat, selv med Abed/Danny Pudi fremdeles med. Det var kombinasjon, ikke de to hver for seg som fikk serien til å fungere. Men må si det er veldig fint å se mange i casten fra Community gjøre det bra separert, spesielt Allison Brie (med Glow på vei), Gillian Jacobs (med Love) og Glover. 

Absolutt, det var ikke meningen å undervurdere bidraget hans til serien. Bare poengtere forskjellen fra hvor han var da, til hvor han er nå. Jeg er helt enig med deg.Han var helt klart en god karakter, og serien falt i kvalitet når han forsvant. Han var også den beste rene "komikeren" i serien, som du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...