Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å se en episode av Westworld i går, falt ikke helt i smak. Handlingen virket litt rotete da jeg ikke helt skjønte hva som hadde foregått ila episoden jeg så..

 

Noe annet spennende man kunne starta på? Har for øyeblikket abonnement på Netflix og HBO.

 

Hva med å bare gi serien en skikkelig sjanse? Kansje ting vil gi litt mer mening i løpet av et par-tre episoder til? Eller er det sånn at alt må gi mening med en gang for at det skal falle i smak? Det høres i såfall helt ubegripelig kjedelig ut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hva med å bare gi serien en skikkelig sjanse? Kansje ting vil gi litt mer mening i løpet av et par-tre episoder til? Eller er det sånn at alt må gi mening med en gang for at det skal falle i smak? Det høres i såfall helt ubegripelig kjedelig ut.

 

 

Hehe...

 

Tenkte det samme, men valgte å ikke kommentere da jeg respekterer at ikke alle har lik smak. ;) 

 

Foretrekker selv serier hvor ikke alt blir servert på sølvfat og hvor man gjerne må tenke litt. Kan ikke huske at Westworld var så komplisert i første episode uansett.

 

Niklas:

 

Du kan jo sjekke ut Stranger Things på Netflix. Eventuelt Breaking Bad. Mye annet bra også.

 

Ellers er det jo Game of Thrones, Night Of, The Wire, Sopranos, Band of Brothers, True Detective og en hel drøss mer på HBO.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Nei, du er jo fri til å gjøre akkurat som du vil. Poenget er vel at det kanskje er litt tidlig å avskrive en serie etter en episode, så sant det ikke var total krasj. 

 

Kanskje litt lenger enn de fleste, men jeg brukte minst to sesonger før jeg begynte å elske Sopranos.

 

Har også begynt på Mad Men to ganger, men gitt opp begge gangene. Vet at serien skal være bra, så vurderer å gi den en sjanse til. ;) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Andrew "Manuel" Sachs fra Hotell i særklasse er død......han hadde hatt demens siste par åra.

 

Manuel : "I tell her you go to see woman in window.....she go crazy , crazy !"

 

"i am from Barcelona !" (sagt med spansk aksent) :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Samtlige jeg har snakket med om Westworld visste ikke hva de syns om episode 1 og serien etter det, så ja jeg vil påstå det absolutt er verdt å se ett par episoder til for å gjøre seg opp en mening igjen.

Tja de to neste epsiodene er nokså like så, er nok mulig å gjøre opp en mening etter første episode. HBO har gitt seg selv stor fallhøyde med denne serien ifbm all hypen. De vil at den skal være Game of Thrones nivå, men det er det ikke.

 

Jeg tror HBO har valgt et riktig tidspunkt for denne serien nå, da det er lite annet å konkurrere med, eller kunne det fort blitt helt andre seertall.

Lenke til kommentar

The Crown er fantastisk, men spent på sesong 2 uten Churchill (regner med det?). Ole Bratt Birkeland med solid arbeid på de episodene han hadde foto (bilde over)

Enig i det! Det virker som om de har tenkt å gi Anthony Eden omtrent samme plass som Churchill hadde (basert på siste ep. i s01), men det blir jo ikke det samme i og med at han ikke er så fargerik som Churchill og ikke var hennes mentor i oppveksten.

 

Var det forresten Eden eller Attlee som Churchill kalte "sheep in sheep's clothes" ?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det er blitt besvart tidligere i tråden, noe du kunne søket opp og. Men svarer igjen for deg.

 

Nye episoder av Designated Survivor slippes ikke samme uken som USA, og det blir uken etter USA-førstevisningen. Om du ser på seriens episoder på enhver Netflix-klient så ser du også at episoden ikke kommer før 7. desember.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Godt i gang med The Night Manager nå. Skyhøy kvalitet så langt. Synes å huske enkelte i tråden her var kritiske, men jeg er jo svak for nettopp denne type filmer og serier, så den falt i god jord her. Hugh Laurie er jo også en stor favoritt.

 

Måtte registrere meg på CMore for å få tilgang. Ser ut som denne tjenesten har en god del godbiter jeg kan få glede av. Positivt overrasket. :) 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Så ferdig The Night Manager i går. Suveren serie. Sterkt anbefalt. For de som liker den type serie da. Husker jeg riktig at noen i tråden her var litt lunkne? 

 

Generelt svak for agentserier/krim/action/spenning/Hugh Laurie, så ble full klaff her. 

 

Tar gjerne i mot tips om lignende serier om det finnes. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...