Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Ingen som er et bittelitte grann kulturelitistisk vil like Mot i Brøstet eller innrømme at de har likt det noen gang, fordi serien så til de grader spiller på det folkelige og uselvhøytidelige. Da serien hadde premiere i 1993 var jeg 9 år og jeg tenker det var et perfekt tidspunkt for å utvikle et forhold til serien, men hadde jeg vært ti år eldre ville det kanskje ikke skjedd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Morsomt på 90-tallet? Glemmer dere det faktum at dere selv har blitt eldre? :D 

 

Jeg digget Mot i Brøstet, men jeg var vel pluss/minus 10 år når jeg så på det. Hadde vært morsomt å sett noen episoder i dag.

 

Begynte ellers på Quarry i går. Virker lovende.

Lenke til kommentar

Det har selvfølgelig litt med saken å gjøre at jeg var barn/ungdom den gang, men det var ikke store deler av seergruppen. Og Mot i Brøstet var veldig populært. For de som ikke var så redde for imaget, var programmet i verste fall småtrivelig, om ikke så skrekkelig morsomt. Men snobbene lot seg provosere. Mamma og pappa fnøs, mens farmor og farfar hygget seg.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe?

 

 

Prøver å få sett Ripper Street sesong 5. Akkurat ferdig med 4. sesong.

 

Hvor kan jeg få sett dette? Funnet noe om Amazon Prime, men kan ikke helt se at den sesongen er tilgjengelig, selv om det står at hele sesongen skulle slippes 12. oktober.

 

Noen som er kjent med å se på noe via Amazon Prime? Er det mulig fra Norge uten noe unblock/vpn-greier? Hva med noe fra BBC-streaming?

 

 

Takker for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Begynte å se Black mirror, men på ett eller annet vis presterte jeg å begynne på sesong 3 uten å legge merke til det..har det noe å si i denne serien? Liker den forøvrig svært godt hittill.

Jeg gjorde nøyaktig det samme, på Netflix, haha.

En favorittserie.

Har lest noen rangeringer av episodene, men alle er uenige. Mine topp 3 er White Bear, Hated in the Nation og Nosedive, alle fra sesong 3. Men de andre sesongene er like bak.

 

Lenke til kommentar

White Bear er en episode fra sesong 2 av Black Mirror. *pirk pirk*

 

Hated in the Nation, Nosedive og White Bear er ikke på min topp 3 personlig, men White Bear er nær utvilsomt. Liker alle episodene til en grad uansett.

 

Må si The Entire History of You fremdeles holder opp som min favoritt. Også Be Right Back, San Junipero og Playtest (spesielt for slutten) krangler med White Bear om resten av topp 5 for min del.

 

Det er egentlig en styrke til serien også, akkurat som The Twilight Zone. Bare sett rundt 30 episoder basert på anbefalinger og sånt på nettet siden det er så mange episoder (totalt 156 episoder), men alle listene virker så forskjellig når man prøver å krympe de til en topp 3-5 liste. Der kommer nok Black Mirror til å ende opp også, eller allerede er med at folk rett og slett har store forskjelligheter i favorittepisoder. 

Lenke til kommentar

Ahh en liten glipp der. Så hele serien på to uker så mikset litt. Be Right Back var søt! Og trist. 

 

Men The Entire History of You er bottom last for min del, den var bare drama, hadde ingen spennende øyeblikk, og ingen øyeblikk jeg personlig kjente meg igjen i heller. Har aldri hatt noe drama/utroskap/sjalusi-problemer, så den var bare veldig personlig uinteressant også. 
Da var Be Right Back litt mer treffende med lengselen og det at man etterhvert bare må move on.

Kjente meg ikke akkurat igjen i White Bear heller, men den hadde i hvertfall en kul twist + action. 

Digger slutten på San Junipero! Ble overrasket.

Endret av Kablam
Lenke til kommentar

 

Nobel starta friskt, så er med videre

 

Så den ferdig i går. Brukte to kvelder på serien. Jeg hadde hørt den var bra men den var egentlig bedre enn jeg trodde. Eneste jeg skulle ønske var bedre forklart var hvordan karakteren Jon Petter mistet bena sine. Erling sier han gjorde noe dumt og ubetenksomt men thats it. 

 

 

Var ikke det ganske selvforklarende i episode 3, eller kanskje det var episode 4?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...