Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg sier Better Call Saul > Breaking Bad, hva sier dere tv-kritikere da?

 

Personlig liker jeg både Better Call Saul og Breaking Bad like godt på en måte, men venter med noe konkret sammenligning før BCS er over og har fortalt sin historie. Eller kanskje se hva serien gjør framover.

 

Men smak og behag..

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg er mer som Maury. Liker begge veldig godt. Og, som det ble sagt, så er det vanskelig å sette en dom på en serie som har endt sin historie, og en som fortsatt holder på, og bare to sesonger.

 

Det skal også sies at jeg ikke synes Breaking Bad er så utrolig bra som massen skal ha det til. Den er i hvert fall ikke blant topp 5. Den er veldig bra, men ikke SÅ bra, liksom. Jeg kan til dels være enig, at BCS kan trekke det lengste strået til slutt. Meget mulig! Begge er gode!

Lenke til kommentar

Forstår godt hva dere mener. Enig at det blir litt tynt i å sammenligne et ferdig produkt med ett som ikke har nådd klimakset enda, men synes mye av det BCS leverer er i en egen klasse for seg selv i forhold til BB. Nå er det to forskjellige serier, og BB er ikke så opptatt av å had troverdige karakterer, men karakterbygingen og troverdigheten jeg får fra skuespillerne i Better Call Saul er suveren. Jonathan Banks som Mike er latterlig bra i BCS. Synes mange av karakterene i Breaking Bad var jævla tynne. Gikk fra å være dum/naiv til å være latterlige smarte o.l, plutselig gikk enkelte karakterer fra å være noe til å være det rake motsatte over natten. 

Lenke til kommentar

Ja, ganske enig hva du sier Corporal om karaktergalleriet. Det har jo sesong 2 veldig forbedret. Så karaktergalleriet er egentlig ganske godt på vei til å bli bedre, og er der allerede. Men historiemessig, så synes jeg egentlig Breaking Bad er bedre. Regi og manus er veldig likt om serien forsetter å bli bedre og vokse i sesong 3 slik den har gjort i sesong 2.

 

Elsker uansett at Better Call Saul er mye mer Terriers enn den er Breaking Bad, selv om den må og passende klarer å besøke Breaking Bad-land uten å bli Breaking 2.0. 

Lenke til kommentar

Terriers, The Rockford Files o.s.v. Serier hvor hovedpersonene prøver å gjøre det beste med hva de har, oftest ganske lavt nede.

 

 

 

Nettopp sett piloten til Preacher. Herregud jeg elsker Tulip og Cassidy. Lest tegneseriene sånn i ny og ne siden i fjor. Klart noen ting som er endret, men de gjør det også bedre egnet for tv. De første sekvensene til både Tulip og Cassidy gjør de så fordømt enkle å elske. 

Lenke til kommentar

Fikk med meg at Agent Carter har blitt kansellert, og at sesong 2 var den siste sesongen. Jeg har riktig nok ikke sett sesong 2 enda, men likte kjempegodt sesong 1. Etter min subjektive mening så fatter jeg ikke helt at den ikke skulle være så godt likt blant det fleste, nok til å fortsette. Altfor lite over the top action for massene? :ermm:

 

 

:(

 

 

Og hva mente du, Maury? Mtp savnet av Banshee. Er den også ferdig etter denne sesongen?

Lenke til kommentar

Agent Carter har alltid vært en nisje-serie. Periodedrama i et superhelt-univers, pluss aldri det store promodyttet siden den har premiere på vår-delen av tv-sesongen.

 

Var aldri født til å få seertallene til Agents of S.H.I.E.L.D. f. eks. Pluss ABC ville heller ha Haley Atwell til nye serien Conviction som en slags Scandal-type serie som kan og trolig vil gjøre mye bedre business for kanalen enn Agent Carter som ABC kunne hatt gående for en tredje sesong siden de ikke gikk videre med Mockingbird-spinoffen av Agents of S.H.I.E.L.D.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...