Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg begynner å bli gammel, men har for alvor begynt å lure på hva folk egentlig tenker til tider. Arrow er endelig tilbake, og personlig likte jeg episoden veldig bra. Problemet er kommentarfeltet til anmeldelsen på IGN. Jeg leste ganske mange kommentarer der, og så godt som hver eneste en er sterkt negativ. "This show is shit!", "I stopped watching after two seasons", "Why is this show not cancelled yet?" (klassiker i seg selv) og så videre. Men hvis folk hater en serie så intenst, hvorfor fortsetter de å se den og kommentere på anmeldelsen? "This show keeps being more shit, year after year." Ja vel, men hvorfor kommenterer du da år etter år? :p Jeg fatter det ikke. Hva prøver folk å oppnå? Å få serien kansellert? At folk skal være enige med dem, og dermed "rettferdiggjøre" meningen deres? At serien skal bli bra over natten?  :hmm: Mest retorisk spørsmål, så klart.

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om kvalitet, er det noen her inne som har sett Vinyl? Har riktignok vært litt fraværende fra denne tråden i det siste, men kan ikke husket å ha sett noen diskusjon om den her inne, og egentlig ganske lite ellers også. Jeg har nå sett de to første episodene og må si jeg er veldig imponert. Veldig høye produksjonsverdier såklart, vanvittig bra skuespill særlig fra hovedrolleinnehaveren og en veldig interessant setting og tidsperiode å utforske. Jeg er definitivt fengslet.

 

Noen andre som har sett det?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg endte opp med å like konseptet og potensiale til Vinyl mer enn selve serien. Likte de 4 første episodene etter den 2-timers lange piloten. Men så bare valgte serien å heller fokusere mer på ting som ikke funka, og mindre på musikken og det som engasjerer mest med serien. Kanskje serien blir god i sesong 2, kanskje.

Lenke til kommentar

I tillegg lønner det seg alltid å vise til kvalitet som the wire og breaking bad, og si klart å tydelig at kun sånne serier er skikkelig tv verdt å bruke tiden på!

Tja, skal vi snakke kvalitet er det mange ting som spiller inn. Dyktige skuespillere, dyktige skribenter, bra effekter, bra flyt i episodene, et interessant plott og så videre. Men en av de få tingene som ikke påvirker kvaliteten er sjangeren. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...