Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Islandske krimdramaet Trapped fra Baltasar Kormákur (Everst, Reykjavík 101 og Jar City) har starta nå på NRK. 

 

Kan se første episode her. Ikke sett det enda, men hørt gode ting. Ólafur Darri Ólafsson som har dukket opp i et par amerikanske serier som Banshee og True Detective med kommende Quarry på Cinemax og Lady Dynamite på Netflix har hovedrollen.

 

https://tv.nrk.no/serie/innesperret/MKDS60000114/sesong-1/episode-1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Orket ikke se ferdig første episode av Trapped, mulig jeg var sliten og trøtt, men synes hele serien baserte seg litt vel mye på kjappe konklusjoner og antagelser, stereotyper og en helt patetisk badass skipskaptein som oppfører seg usedvanlig merkelig (les dustete).

Lenke til kommentar

Leste noen norsk-islendere som sa den var dårlig teksta, men godt mulig den er elendig. Eller bare din personlige mening. Jeg rekker ikke å se det før til helga.

 

 

I år får vi ganske tilfeldig to forskjellige dramaserier satt til 70-tallet veldig mye om musikk med to forskjellige kjente regissører bak sammen med to dyktige serieskapere. Har sett en av dem, og jeg elsket hva jeg så. Håper det forsetter etter den utrolig lange pilotepisoden jeg fikk sett. 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=zejyzr5vW3A

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Hva er dommen over Mammon så langt? Må si jeg ble overasket av de to første episodene. Mye bedre enn jeg forventer av norsk TV. 

 

Etter episode 3 må jeg nå si at den holder høy norsk standard, mens den er helt ok internasjonalt. Driver og recapper den på Serienytt og merker meg, når jeg går mer grundig til verks, at det er jobbet godt med mye. Fortsatt litt for overfylt, og veldig mye er avhengig av hvordan de nøster opp i alt. Kan gå begge veier (har sett fem episoder).

 

 

Leste noen Shannara-bøker for en del år siden, husker ikke annet enn at jeg likte de. Trooor jeg skal gi det en sjanse, men er neimen ikke sikker. Venter kanskje litt for å se om serien har ben. Kjipt å bli forelska og så oppleve at serien blir kansellert etter én sesong.

 

Lite tyder på kansellering. Hadde helt greie live-premieretall, mens den fikk knallbra tall når man regnet med de som så den via strømming eller opptak. Forutsatt at seerne ikke flykter. Skulle overraske meg, da den virker som hånd i hansken for tiltenkte målgruppe. Live-tallene falt litt i uke 2, men enn så lenge er jeg nå positiv.

 

Mr. Robot fikk prisen for beste tv-serie på Golden Globe i natt.

 

Noen som har sett serien? Selv skal jeg ærlig innrømme at jeg aldri har hørt om den, men dette vekket jo interesse. 

Den var nominert sammen med serier som Game of Thrones og Narcos.

 

Fikk endelig sjekket den ut selv, var storfornøyd. Skulle tro jeg ville irritere meg over all den åpenbare inspirasjonen fra filmer og serier, men ble etterhvert noe som bare gjorde det mer kos.

 

Okei..

 

Begynte å se The Expanse her om dagen, fin serie så langt.

Men kjente det vekket scifi-lysten igjen.

 

Så hvilke andre scifi serier har kommet de siste årene er verdt å se?

Forrige jeg så var vel Battlestar Galactica, så hva har kommet mellom da og nå?

 

The Expanse er første sci-fi serie som fikk det til å krible litt, tilnærmet hva legendene BSG og ikke minst Babylon 5 gjorde. Håper den blir bra, men er litt skeptisk. Har blitt skuffet mye av sjangeren de siste årene og måtte til spillverdenen (Mass Effect) for å finne noe som var like altoppslukende som Babylon 5 var i sin tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Serien var en blanding av gamle stjerner (Meredith , Romero , Sanders , Hamilton) og skuespillere som skulle bli stjerner senere (Teri Garr fra Tootsie , Bruce Lee , James Brolin aka nåværende mr Streisand)

Lenke til kommentar

Vil du ha en serie som tar av, bør du se Teenage Mutant Ninja Turtles på Nickelodeon. Ja, Nickelodeon. I CGI, til og med. :p Klarer man å komme seg forbi det finner vi en av de beste animasjonsseriene jeg noensinne har sett, og det passer absolutt for voksne også. Faktisk så mye at det er mange episoder som er mer eller mindre en direkte parodi på diverse skrekkfilmer. De fikk også en ny skuespiller til å ta stemmen til Leondardo i sesong tre. Dette løste de elegant med å la ham være i koma i slutten av sesong to, og selv da han våknet var stemmebåndene så skadet at det var logisk at han hørtes litt annerledes ut. Genialt. :)

 

Og for den saks skyld var han i koma i slutten av sesong to, men sesong tre slutten på en mye mer WTF-måte. Faktisk så mye at jeg ikke hadde trodd de ville våget dra ting så langt. Satt faktisk og måpte på slutten der. Sesong fire er godt i gang, og har absolutt holdt kvaliteten oppe. Klarer man å "godta" at dette er CGI på Nickelodeon anbefaler jeg serien på det sterkeste, og spesielt til fans av Ninja Turtles. Spørsmålet er vel om man er for "voksen" til å se en sånn serie. Jeg er snart 40 og storkoser meg, men jeg vokste opp med skilpaddene. :)

Lenke til kommentar

Mammon er det noe å se på? Har ikke blitt obs på før nå.

 

Sesong 2 klarer seg da ganske greit så langt. Viktigste faktoren er vel at det er en serie folk snakker om samtidig - som jo er et ganske døende fenomen med binging. 

 

 

Nå kan man jo knapt si et serienavn før noen roper "hysj, ikke spoil". Recapper forøvrig Mammon her for de som er interessert: http://serienytt.no/mammon/

 

Nå har jeg sett første sesong og én episode av sesong to av Black Sails, og jeg er helt blown away! Fy fasan for en god serie. Det ligger 2 sesonger på Netflix og den tredje kommer om ei uke. Anbefaler alle å se den!

 

Kommer seg betraktelig i sesong 2. Storkoste meg, etter en smått frustrerende første sesong. Kjemi, avsløringer og god action i sesong 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...