Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett 2 serier ferdig denne uken.

 

Leftovers sesong 2...wow,just wow. Herrefred for en fantastisk serie. Helt unik, der ingenting blir servert på sølvfat. Helt unik stemning som jeg ikke har hatt siden jeg så lost.castingen er helt utrolig bra, og det er ikke kun Justin theroux som fortjener heder og ære, det er mange! Christopher eccleson er vanvittig bra. Kommer ikke på flere navn i farta. Must watch.

 

The affair sesong 2. Anbefaler alle til å se denne, ekstremt bra. Hvis folk tror det er en klissete kjærlighetserie tar de feil. Fantastiske skuespillere i ett herlig univers, med mye mystikk og bedrageri. Dominic West for president yo.

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar

Chelsea Peretti er litt kjent her, ettersom folk har diskutert Brooklyn Nine-Nine og stand-up`en hennes her på Netflix i tråden tidligere.

 

Richard Ayoade er også kjent fra The IT Crowd som har blitt diskutert her tidligere, og har regissert filmer som Submarine.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Det er vel ikke akkurat de mest kjente personene her i norge?

 

Det er da et legitimt spørsmål fra en som ikke kjente navnene og lurte på om det kunne være noen up and coming? Ved første øyekast er det ingen kjente navn for meg heller :D

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen som sier dere burde vite hvem de er. Hva er feil med å bare si hvem som er med på denne utgaven, siden det er veldig ofte et par forskjellige deltagere på de to årlige showene til programmet? Om du ikke var sikker på hvem det var (og det var interessant) kunne dere lest det på linken der istedenfor å kommentere så unødvendig.

Beklager at jeg prøver å lobbe ut litt info om når programmer kommer og sånt her i tråden. Det var så galt av meg.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ingen som har sagt det var noe feil vel?

 

Syntes det var artig informasjon, og eg kommer sikkert til å se om det kan være noe å se på. (Og ja, som sagt: Eg måtte klikke på alle linkene da eg ikke kjente til navnene, så takk for linkene.)

 

Nå ble du litt sur igjen, helt uten grunn synes eg. Ingen kritikk å spore i noen innlegg her?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Hvor mye er tv-serien basert på bøkene? Leste litt av anmeldelsen av Shannara Chronicles på IGN (uten å spoile noe), og ser en av hovedpersonene i tv-serien ikke dukker opp før i Elfsong of Shannara i bøkene. Har hatt Sword of Shannara i hyllen siden den kom på norsk i 1996, men har ikke helt orket å lese den ennå. Har vært for opptatt med Dragonlance til å gidde å sette meg inn i andre serier. Men Dragonlance ble dessverre avsluttet for noen år siden, så trenger noe nytt. :)

 

Har for øvrig lastet ned Paladins of Shannara: Allanon's Quest på iPaden. Det er en novelle med Allanon i hovedrollen og foregår rett før Sword of Shannara, så blir en fin introduksjon til universet. :)

Lenke til kommentar

Hvor mye er tv-serien basert på bøkene? Leste litt av anmeldelsen av Shannara Chronicles på IGN (uten å spoile noe), og ser en av hovedpersonene i tv-serien ikke dukker opp før i Elfsong of Shannara i bøkene. Har hatt Sword of Shannara i hyllen siden den kom på norsk i 1996, men har ikke helt orket å lese den ennå. Har vært for opptatt med Dragonlance til å gidde å sette meg inn i andre serier. Men Dragonlance ble dessverre avsluttet for noen år siden, så trenger noe nytt. :)

 

Har for øvrig lastet ned Paladins of Shannara: Allanon's Quest på iPaden. Det er en novelle med Allanon i hovedrollen og foregår rett før Sword of Shannara, så blir en fin introduksjon til universet. :)

 

 

Det aner jeg faktisk ikke. Men underveis i piloten fikk jeg lyst til å begynne å lese denne bokserien altså. 

Lenke til kommentar

Har lest litt mer om serien, og så vidt jeg ser er den basert mest på Elfsong of Shannara. Det er andre bok i den originale trilogien: Sword of Shannara, Elfsong of Shannara og Wishsong of Shannara. Det jeg stusset mest over er at hovedpersonene i Sword er Shae og Flick Ohmsford, men de er ikke å se i piloten (er bare en tredjedel gjennom.) Derimot har vi Wil Ohmsford (som er hovedpersonen i Elfsong). Det er faktisk barnebarenet til Shae. :)

 

En annen interessant ting er at Shannara er satt til den virkelige verden, mange år etter en kjemisk og atomkrig. Faktisk er det en trilogi som foregår før alt gikk til helvete, og mange lurte lenge på om den faktisk var satt til Shannara-universet. Vi har også en trilogi kalt Genesis of Shannara, som foregår under den store krigen der alt ble ødelagt. I tillegg til en hel drøss andre bøker. Ganske omfattende serie, med andre ord. :)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

<p>

 

Skal ha noen bananer klare.

 

[*]Jonathan Ross og Chelsea Peretti

[*]Jack Whitehall og Mel Giedroyc

[*]Noel Fielding og Richard Ayoade

Gleder meg til å se! Sterk rolleliste. Så den andre quizen som du linket til her om dagen.

 

Takk for at du minner meg på disse! Big fat quiz er noe av det morsomste som er å få tak i synes jeg. :D

 

Og Jon Snow gjør sin sterkeste performance noensinne. He definitely knows something...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...