Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-404071

Man kan jo spørre seg om det er en krampetrekning på å motvirke de siste dagers utvikling. Per nå leder Biden med 10.6 prosentpoeng på et gjennomsnitt av målingene, hvor han gjennom september hadde en ledelse på "bare" 7-8 prosentpoeng. Trump har ikke fått sympatifølelsen etter å ha blitt smittet av koronaviruset. Ærlig talt er jeg ikke så sikker på hva taktikk han kjører nå.

 

image.png

Edit: Kilde FivethirtyEight

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 time siden):

Vær observant når Trump Twitter om det beste aksjemarkedet er toppen inne. Kan bli blodig utover uken. 

Trump har manipulert markedet til sin fordel i fire år nå. Et av hans få håp nå er vel et sterkt marked frem mot valget. Så forhåpentligvis tenker han seg om to ganger (men ikke hold pusten) før han tweeter noe markedet oppfatter negativt.

S&P 500 er 46 poeng fra all time high nå. En dag til som i dag så er vi der. Kanskje alt i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Øystein said:

Man kan jo spørre seg om det er en krampetrekning på å motvirke de siste dagers utvikling. Per nå leder Biden med 10.6 prosentpoeng på et gjennomsnitt av målingene, hvor han gjennom september hadde en ledelse på "bare" 7-8 prosentpoeng. Trump har ikke fått sympatifølelsen etter å ha blitt smittet av koronaviruset. Ærlig talt er jeg ikke så sikker på hva taktikk han kjører nå.

Planen er ikke lengre å vinne valget. Planen er å vinne i høyesterett. Får han forkastet nok demokratiske stemmer så blir det fire nye år.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alfon skrev (På 17.9.2020 den 21.16):

Jeg opprettet en aksjekonto(AF) i tillegg ASK(aksjesparekonto) for å få tilgang til å kjøpe aksjer på Merkur Markets på Nordnet.

Er det slik at gevinst ved salg utløser skatt selv om jeg ikke vil ta de ut men re-investere på samme konto men i en annen aksje.

 

Gevinst ved salg på Merkur utløser skatt og aksjene kan ikke stå på ASK fordi det ikke er regnet som en regulert markedsplass. Av samme grunn har også aksjepostene på Merkur Markets enn mye lavere skattemessig verdi enn ved Oslo Børs og Axess, fordi selskapene vurderes til bokført verdi istedenfor markedsverdi. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Pc Lynet said:

 

Skal vi ned igjen til mars nivået? Koronavirus, valg kaos etc. Jeg har gjort et spekulativt veddemål med 10 000kr på ett SP500 Bear 8X derivat. High risk, high reward.

Nei det tviler jeg på. Største delen av markedet ser frem i tid forbi valg og corona. Det er spekulant delen av markedet som ikke vil ha aksjer under C oppblomstring og valg som har trukket seg ut nå. I mars visste ikke vi hva corona var, vi hadde ikke skikkelig behandling, vi hadde lockdowns som stoppet økonomien pga mangel på kunnskap, vi hadde ikke nok PPE og vi var over et halvt år lenge unna en vaksine enn vi er nå. Har du sett dasspapir-hamstrerne i det siste? Ikke jeg heller.

Dette er jo ikke noen overraskelse. Alle indikatorene viste økt volatilitet ville komme under valget. Og det er det som skjer nå.

Når det er sagt er det masse som kan føre til kortsiktig fall. F.eks et forsinket valgresultat eller utsettelse av resultatene til vaksinekandidatene.

Men det er temporære hindre og endrer ikke mitt syn. Uansett, jo lengre vi har corona, jo mindre har jeg å bruke penger på. Så er ikke aktuelt å selge før lenge etter dette er over.

Lenke til kommentar

Jeg forventer at volatiliteten holder seg oppe og øker de neste to ukene med mye nedside risiko. Samtidig liker jeg ikke veldig godt risk/rewarden på en langsiktig short fra dette nivået.

Mars-nivå tviler jeg sterkt vi ser - så sant ikke FED plutselig varsler en helt annen pengepolitikk. Om Trump vinner tenker jeg markedet er klar for en ny opptur. Det samme kan skje om Biden vinner. Akkurat nå er det usikkerheten som preger markedet. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...