Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

QE presser ned volatilitet. Samtidig vet man at store aktører i dark pools har solgt seg veldig mye ned de siste månedene. Det finnes fortsatt kjøpsmuligheter i markedet, ingen tvil om det. Samtidig er risikoen tildels betydelig, flere indekser er jo nær ATH. Ting ligger og bobler litt nå for tiden, mange sitter på kanten av stolen og bare venter på neste hendelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 hours ago, Kryptodebunker said:

Intel virker priset lavt i forhold til de andre tekgigantene. $45 er på samme nivå som under korona bunnen i mars. 

 

https://www.marketwatch.com/investing/stock/intc

Intel PE 8.75
AMD PE 106.73
Nvidia PE 94.35
Qualcomm PE 51.51


Intel er nok lavt priset og de andre veldig høyt. Henger nok mye med at Intel er blitt et for stort og tungt selskap som har vært for trygge og komfortable i for lang tid, og det tar veldig lang tid å omstrukturere selskapet og satse mer på R&D. AMD har allerede tatt igjen Intel og kan varsle nye og bedre CPUer fremover.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser veldig stygt ut nå. Kjos spilte et høyt spill i mange mange år med høy leverage, og langdistanse ble vel mer eller mindre drepen. Covid-19 gjorde det ikke akkurat bedre, men selskapet var allerede på vei mot kanten av stupet. Ingen vet slutten på dette ennå, men nå må det vel nærmest et mirakel til for å redde denne skuta. Rart at så mange er så opptatt av dette selskapet. Jeg har snakket med flere personer i det siste som fortalte at de nettopp har kjøpt aksjer for første gang. Hva kjøpte du sa jeg. SAS og NAS..........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (57 minutter siden):

Det ser veldig stygt ut nå. Kjos spilte et høyt spill i mange mange år med høy leverage, og langdistanse ble vel mer eller mindre drepen. Covid-19 gjorde det ikke akkurat bedre, men selskapet var allerede på vei mot kanten av stupet. 

Skal også sies at de har hatt litt uflaks mtp Dreamlinern og 787-Max. Ellers enig, det omgjøres fremdeles gjeld til aksjer (sist to dager siden) og en ny europeisk lock down gjør det ikke enklere. Jeg ville holdt meg langt unna NAS 

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg overførte penger til aksjekontoen i går og sitter og plukker aksjer i dag. Trykker på kjøpknappen rett før jeg legger meg. Tror det blir fordelt på fire forskjellige aksjer denne gangen, men vanskelig å bestemme seg.

Jeg er usikker på om fallet fortsetter, men antar at det er et godt tidspunkt å kjøpe på, men er redd for at jeg er det for tidlig ute.

Lenke til kommentar
14 hours ago, flamethower1234 said:

Paypal har jo også gjort det utrolig bra det siste året. Nei jeg vet at det ikke trenger å gå opp neste år men hva tenker folk om denne aksjen? 

Ligner sterkt på en boble, som alle andre tek-aksjer. Hadde holdt meg unna de fleste tek-aksjer som er doblet i verdi etter ATH rett før korona. 

Endret av deleted
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...