Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Er enig i Frydenlund.

 

Ellers er dere i Oslo heldige som har Schouskjelleren, den er vel fortsatt oppe å går?

 

Jeg og en kompis ble farlig forelsket i denne ölen som de hadde på kran på verdenspeilet i Fredrikstad, skikkelig fyldig pils med sedimenter og nydelig fyldig smak og lukt.

 

Den banker storheter som Pilsner Urquell... snakker altså om Schous pilsner.

 

Ellers er Mikeller the american dream en kul lager som selges rimelig på systemet i Sverige, men denne bärer mer preg av ipa eller pale ale, men farlig god og humlet lager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Jeg slenger meg på og sier med god samvittighet at Heineken er den beste ølen Norge har å by på! Enig? Uenig? Hvorfor?

 

Hvilken øl burde jeg prøve? (Untatt de 4 store; Tuborg, Carlsberg, Heineken osv.,)

 

Her spør du på en måte som minner om: Hvilke japanske stasjonsvogner, med gear på rattet, er det verdt å prøve når jeg skal kjøpe ny bil.

Alle du lister opp er ikke bare lagerøl. De er i tillegg pils. Europeisk pils.

 

Om du ønsker å utvide horisonten kan Hansa IPA (egentig en Pale Ale), Aass Pale Ale, Haandbryggeriet Humlesus, Nøgne Ø GPA og Lervig Lucky Jack være greie øl å teste. De tre siste med noe mer humle enn du antagelig er vant til.

Om du vil holde deg til pils er det nok bare å innrømme at tsjekkerne er gode på dette og at de norske "luksusvariantene", som Ringnes Platinum og Frydenlund er et hakk bedre enn standardvariantene.

Endret av StoreMyen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ha en Guld Tuborg.

 

Hmmm, bedre enn forventet.

 

Jeg hadde ikke så store forventninger til denne heller, men da jeg flyttet ned til Belgia så var det stort sett bare blondes å finne i butikken, og disse var lite humlete og søte og snille. Redningen ble da av og til Tuborg Gold da den var noe mer humlet. Etterhvert fikk jeg sortert meg gjennom utvalget på den lokale Carrefouren, og da kom det litt annet. Ble aldri helt venn med Jupiler og Maes dog.

 

Ringnes Platinum ser jeg Storemyen nevner som en god premium pils. Der må jeg si meg enig. Jeg hadde ikke drukket Platinum en stund, men jeg tok meg en slik i går, og jeg ble overrasket over at den var noe mørkere enn det jeg hadde forventet/husket.

Lenke til kommentar

Ja Platinum er en meget mørk pils, koster det samme som Hansa IPA og derfor tar jeg heller med noen Hansa. Ellers synes jeg Frydenlund er bedre mtp pris og kvalitet iforhold til Platinum, men er også glad i Platinum.

Hmm. På den lokale ICAen jeg har vært innom koster Ringnes Platinum 27 kr mener jeg, Hansa IPa koster 34 kr. Det er i alle fall det jeg synes å huske. Får stikke innom og kikke en dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...