Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann! Jeg slenger meg på og sier med god samvittighet at Heineken er den beste ølen Norge har å by på! Enig? Uenig? Hvorfor?

 

Hvilken øl burde jeg prøve? (Untatt de 4 store; Tuborg, Carlsberg, Heineken osv.,)

 

Det er sef lov å like pils, jeg synes det er kos på en solrik dag... Men jeg drikker svenskepils da fra Systembolaget.

 

Dersom du vil pröve på litt mer spennende saker, så anbefaler jeg å pröve en Blonde, en Hvete/weissen wit eller en Saison.

 

Det koster lit ekstra kroner, men Brewdog Trashy Blonde, Hansa Hvete, eller Ägir böyla blonde ale burde väre å oppdrive fra butikker som Meny, Kiwi etc..

 

 

Edit Lycan.. Fyr og flamme vel litt mye for starters vel, Da tror jeg det er bedre at hun pröver Hansa IPA först.. halve prisen og snillere i smak.

 

 

 

Hansa Hvete, og Hansa IPA og Nögne ö Bitter har de på de fleste Kiwi butikker. Dette er greie öl å utvide horisonten på synes jeg. Eller Brewdog Trashy blonde som finnes på Meny etc.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

For starters? Fyr & Flamme.

Som jeg kan få på min nærmeste Kiwi, er du snill :)

 

... du burde kanskje åpnet med dette?

 

Edit Lycan.. Fyr og flamme vel litt mye for starters vel, Da tror jeg det er bedre at hun pröver Hansa IPA först.. halve prisen og snillere i smak.

Nja, jeg tror ikke det. For det første er forskjellen i smaksopplevelsen såpass store at et WOW bør dukke opp - jeg skjønner nemlig om noen ikke blir for excited av Hansa IPA. For det andre er den frisk og fruktig og har akkurat nok sødme til ikke å bli besk, så det er et greit "intensivt men ikke ekstremt" øl.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Heisann! Jeg slenger meg på og sier med god samvittighet at Heineken er den beste ølen Norge har å by på! Enig? Uenig? Hvorfor?

 

Hvilken øl burde jeg prøve? (Untatt de 4 store; Tuborg, Carlsberg, Heineken osv.,)

Du skriver de 4 store og lister opp 3,ble noe nysgjerrig på hva den 4. er.

Lenke til kommentar

 

 

For starters? Fyr & Flamme.

Som jeg kan få på min nærmeste Kiwi, er du snill :)

 

... du burde kanskje åpnet med dette?

 

Edit Lycan.. Fyr og flamme vel litt mye for starters vel, Da tror jeg det er bedre at hun pröver Hansa IPA först.. halve prisen og snillere i smak.

Nja, jeg tror ikke det. For det første er forskjellen i smaksopplevelsen såpass store at et WOW bør dukke opp - jeg skjønner nemlig om noen ikke blir for excited av Hansa IPA. For det andre er den frisk og fruktig og har akkurat nok sødme til ikke å bli besk, så det er et greit "intensivt men ikke ekstremt" øl.

 

Er egentlig enig med begge, men ser fortsatt på "Fyr & Flamme" som et øl som gjerne ikke er noe man går rett på fra pils. Ville egentlig lagt veien om feks. Ægir sin IPA som er frisk og fin, mye smak, men samtidig endel "mildere" enn F&F. Men ellers synes jeg også at Hansa sin IPA er et av de aller beste kjøp dersom man begrenser seg til dagligvarebutikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann! Jeg slenger meg på og sier med god samvittighet at Heineken er den beste ølen Norge har å by på! Enig? Uenig? Hvorfor?

 

Hvilken øl burde jeg prøve? (Untatt de 4 store; Tuborg, Carlsberg, Heineken osv.,)

Ingen av dem du har nevnt kommer fra Norge... Hvis det var det du mente med at Heineken er den beste ølen Norge har å by på!

 

Jeg syns Frydenlund Fatøl er et greit øl som fåes på stort sett alle dagligvarebutikker. Av alle "konsumølene" jeg har prøvd så faller jeg alltid tilbake til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...