Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Misunnelig på dere i Oslo som er privilegerte. Bor selv i Sveriges små distrikt og ja de har veldig godt og billig Ale, men Norges bryggeri er i verdensklasse godt og ekstremt fyldig. Har smakt litt abroad nå, Skottland, USA og England og Sef svenskene. Mohawk og Slottskellarens er ikke så verst og Electric Nurse... Men de Norske bryggeriene er best...

Vel, vel neste uke skal jeg smake hjemmebrygget Ekstra humlet Brownale. Håper jeg får en anelse Mohawk Brownale... Den er meget god til ca 23kr 33cl

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men så må man også se forskjell på prisen da 20-27kr for en system-Ipa versa 60-70-80kr for en halvliter i Norge. Men Norske Ølbryggerier er helt i spitzenverdensklasse. Nøgne og Haandbryggeriet er verdenskjendiser på linje med norsk Laks og Blackmetal....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja, men så må man også se forskjell på prisen da 20-27kr for en system-Ipa versa 60-70-80kr for en halvliter i Norge. Men Norske Ølbryggerier er helt i spitzenverdensklasse. Nøgne og Haandbryggeriet er verdenskjendiser på linje med norsk Laks og Blackmetal....

Men prisen gjenspeiler jo uansett ikke kvalitet eller smak når man sammenligner Norge kontra Sverige.
Lenke til kommentar

 

Ja, men så må man også se forskjell på prisen da 20-27kr for en system-Ipa versa 60-70-80kr for en halvliter i Norge. Men Norske Ølbryggerier er helt i spitzenverdensklasse. Nøgne og Haandbryggeriet er verdenskjendiser på linje med norsk Laks og Blackmetal....

Men prisen gjenspeiler jo uansett ikke kvalitet eller smak når man sammenligner Norge kontra Sverige.

 

 

Som sagt Mohawk, Electric Nurse og Napa Smith er bra og Slottskellarens.. Disse er dødsbra til prisen, men Svenskene har ikke bunnfall og mer filtrerte øl... selvom de ikke er filtrerte er det aldri ever bunnfall i de.. og de er litt mindre fyldige og ikke like genuint ekte som norsk øl som er mer barske i smaken, for de som er mer glad i fylde og ekthet enn de er redd for bunnfall.....

 

Det summerer det ganske bra, og er en betraktning jeg har gjort fra jeg bodde i Norge, og siden jeg nå bor i Sverige.

 

Har aldri funnet en svenskøl med samme fylde og med bunnfall. Men de jeg nevner av de på Systemet er verdt å sjekke ut....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ææææh. skal snart til danmark en uke! blir mye øl kan man si!

 

gleder meg til å prøve "den tatoverende enke" ølrestauranten! :O

skal også ta en tur på mikkeller, Kihoskh, Fermentoren, Bryggeriet Apollo, den nordiske ølbutikk(??) og den kjente ølbutikken jeg ikke husker navnet på i farta.

 

noen andre som har bra tips jeg bør få med meg???

Lenke til kommentar

ææææh. skal snart til danmark en uke! blir mye øl kan man si!

 

gleder meg til å prøve "den tatoverende enke" ølrestauranten! :O

skal også ta en tur på mikkeller, Kihoskh, Fermentoren, Bryggeriet Apollo, den nordiske ølbutikk(??) og den kjente ølbutikken jeg ikke husker navnet på i farta.

 

noen andre som har bra tips jeg bør få med meg???

 

http://olportalen.no/2014/07/10/en-olnerds-guide-til-kongens/

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

 

 

ææææh. skal snart til danmark en uke! blir mye øl kan man si!

 

gleder meg til å prøve "den tatoverende enke" ølrestauranten! :O

skal også ta en tur på mikkeller, Kihoskh, Fermentoren, Bryggeriet Apollo, den nordiske ølbutikk(??) og den kjente ølbutikken jeg ikke husker navnet på i farta.

 

noen andre som har bra tips jeg bør få med meg???

http://olportalen.no/2014/07/10/en-olnerds-guide-til-kongens/

Jah! Så den rett etter jg hadde bestilt tur :p

Lenke til kommentar

Kjøpt inn litt snacks fra Nøgne Ø av det som kom på nyhetsslippet 4. juli.

 

Ble følgende øl, alt fra NØ; Summersommer, Mandarina IPA, Vic Secret IPA og Lemongrass.

 

Hadde en økt med noen øl jeg kjøpte tidligere som ikke imponerte så voldsomt så håper denne "gjengen" faller bedre i smak.

 

Av de jeg drakk forrige gang så synes jeg 8 Wired Hopwired (fra NZ) var ganske bra. Lervig sin White IPA var midt på treet, men ikke så mye mer.

Lenke til kommentar

ER-SÅ-LEI vanlig butikk øl nå, at jeg holder på å spy. Så tenkte dette kanskje kunne være tråden der jeg kunne få noe tips.

Jeg vil gjerne få smaken for noe litt mer ''ordentlig'' øl, men vet ikke helt hvordan og hvor jeg skal starte.

Prøvde litt på Nøgde Ø's #500 og litt slikt, men ble litt for mørkt for meg.

Kanskje litt for langt steg å ta fra CB / Tuborg, til slik øl?

 

Uansett, noen som kan hjelpe?

Where to start?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...