Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bli gøy med Brewdog Bar i Norge, tror det kan slå godt ann siden "alle" har hørt om Brewdog, selv personer som ikke har nevneverdig interesse for øl. Blir spennende å se hvor de ender opp med å ha lokale.

 

Det er opp til de som ønsker å starte og det er viktig å få med seg at det dreier seg om flere.

Lenke til kommentar

Brewdog Bar i Norge? Det hadde vært snadder det. Det hadde sikkert også vært utrolig givende å drive noe slikt, men jeg må jo innse at selv om jeg har stor interesse for øl så har jeg ikke de nødvendige pengene til å kunne drive noe slikt, så alt jeg kan gjøre er å håpe at BrewDog bar kommer et sted i nærheten av Bergen. Selv om jeg mistenker at dette er et fånyttes håp. Regner egentlig at den havner i en bydel i Oslo i stedet...

Lenke til kommentar

Ja, det er bare å håpe at en av disse kommer i kollektivtrafikkavstand til Bergen. De kan gjerne få flytte inn i huset mitt, men da tror jeg kundegrunnlaget detter sammen ganske fort ettersom jeg bor ute på bygden. Men det hadde jo vært kjekt med en skikkelig BrewDog-lokalpub da :) Regner egentlig med at den kanskje havner på Danmarksplass eller lengre ut mot Minde. Kanskje i nærheten av Brann stadion? Eller at den havner ute i Åsane. Da blir det vanskelig for en bygdetulling som meg å komme meg frem og tilbake om jeg samtidig skal smake på godsakene....

Lenke til kommentar

De pleier å ligge i gangavstand til bysentrum, 10-15 minutters gange eller så er vel deres preferanse. Så Danmarksplass kan være en god gjetning. Eller kanskje de plasserer seg ute ved gamle Hansa på Kalfaret? Andre veien har vi jo Sandviken et stykke utforbi Bontelabo som er i normal BrewDog-avstand. Nede i nærheten av VilVite kan jo og være en grei lokasjon for å havne passelig utenfor lysløypen. På andre siden av Puddefjordsbroen er det jo og rimelige tomter for slikt. Det blir uansett spennende, og det blir garantert et besøk fra meg.

Lenke til kommentar

Denne helgen har jeg kun kjøpt øl jeg ikke har smakt før. Har hørt gode ord om alle, så jeg har store forhåpninger. De utvalgte ble:

 

Kinn Skoddehav (min første hvite IPA)

Hornbeer Caribbean Rum Stout (Er veldig glad i mørk rom, så håper den holder det den lover.)

HB Norwegian Wood

HB Humlekanon

Amager Bryghus Modern IPA

 

Videre så er jeg ute etter tips til øl i samme sjanger som en av mine favoritter, Ægir Lindisfarne. Untapped klassifiserer denne som en scotch ale, i tillegg synes jeg den har et lett røykpreg. Finnes det flere slike i samme sjanger?

Lenke til kommentar

 

Videre så er jeg ute etter tips til øl i samme sjanger som en av mine favoritter, Ægir Lindisfarne. Untapped klassifiserer denne som en scotch ale, i tillegg synes jeg den har et lett røykpreg. Finnes det flere slike i samme sjanger?

Du kan jo prøve deg på Gævle fra samme bryggeri. Ligner litt men mye mer røykpreg.

Lenke til kommentar

Kinn Skoddehav (min første hvite IPA)

Amager Bryghus Modern IPA

 

Den første der er det bare å glede seg til! Dyr som alt øl fra Kinn, men meget god. Den siste der ble det bare med ett kjøp for min del. Helt gjennomsnitlig IPA som hverken var mer eller mindre. Godt krydret, men lite utover det på min tunge hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...