Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

sk0yern skrev (På 25.11.2022 den 21.00):

Blir nok mindre bruk av Norwegian kortet etter nyttår nå gitt

De nye opptjeningsreglene for CashPoints er:

  • 0,5 % opptjening på varekjøp
  • 1 % opptjening på kortbruk når du er i utlandet
  • 2 % opptjening på elbillading
  • 2 % opptjening på kollektivtransport *
  • 2 % ekstra CashPoints-opptjening på LowFare og LowFare + flybilletter hos Norwegian **

Hvor står dette? Er det 0,5% på all varekjøp uansett om man har gått over 100.000? Var det ikke en slik regel nå om at til kr 100.000 så sparte man 1%, og etter dette 0,5&?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
simen929 skrev (42 minutter siden):

Ettersom flere og flere redusere fordelene har jeg valgt å prøve meg på amex karusellen og bestilt meg et Amex Premium slik at jeg kan spare meg opp CT for 2 for 1 bonusreise. Så får vi se hvor mange steder jeg møter på som ikke tar amex :p

Begynner å lure på om jeg skal gå for Amex Premium selv. Har benyttet SAS EuroBonus World Mastercard Premium og opptjent 250 000 poeng, men virker som at AMEX kortet gir flere fordeler og koster det samme...

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (19 timer siden):

Begynner å lure på om jeg skal gå for Amex Premium selv. Har benyttet SAS EuroBonus World Mastercard Premium og opptjent 250 000 poeng, men virker som at AMEX kortet gir flere fordeler og koster det samme...

Får vel ikke fly premium med amex. I tillegg er det jo langt flere steder som aksepterer mastercard.
Selv synes jeg CT virker fristende, spesielt til USA f.eks. Derfor jeg valgte Amex.

Har pr idag Komplett MC, Trumf Visa og Nordic Choice. 
Hos Choice har jeg såpass mye poeng at jeg ikke ønsker å bruke det noe særlig, da det ikke er så interessant å bo på hotell hele tiden når jeg ofte er på hotell i jobbsammenheng. Komplett MC makses relativt fort. Trumf Visa har jo nå gått fra å være et medium all-around kort til å kun være fornuftig å bruke hos norgesgruppen.
Kommer nok til å hovedsakelig bruke amex og benytte Komplett MC der hvor de ikke godtar amex. 

Dersom jeg blir fullstendig bitt av eurobonus basillen ender jeg vel opp med å bruke comboen SAS Amex + SAS eurobonus MC. Men inntil videre ønsker jeg ikke flere betal-kort enn Amex og Choice. Choice beholder jeg inntil jeg er sikret lifetime gold.

Endret av simen929
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der de fleste av våre kroner går, er til dagligvarer, og da er Ikano uslåelige. De har 2% på alt av dagligvare, og man kan få rabatt fra Æ, Coop og Trumf i tillegg 👌

Så om du vil ha bare ett kort, ville jeg satset på det. Jeg har 10 kort selv, så jeg vil ikke begrense meg til noen få kort, men der er vi alle forskjellige 😄

Lenke til kommentar
GolfRolf skrev (31 minutter siden):

Prentom 
-da er Ikano uslåelige. De har 2% på alt av dagligvare, og man kan få rabatt fra Æ, Coop og Trumf i tillegg 👌

Kan man koble Ikano kredittkort opp mot Trumf, eller må du først skanne en Trumf-kode før betaling med kredittkortet?

Jeg bruker Trumf-kortet mitt for å få Trumf registrert. Jeg vet ikke om Trumf tillater kredittkort registrert på nettsiden. Det gjør Æ nå, men det har de ikke gjort de siste årene. 

Lenke til kommentar
Prentom skrev (På 21.12.2022 den 12.15):

Jeg bruker Trumf-kortet mitt for å få Trumf registrert. Jeg vet ikke om Trumf tillater kredittkort registrert på nettsiden. Det gjør Æ nå, men det har de ikke gjort de siste årene. 

Et fysisk kort fra Trumf? Det må være 10-20 år siden jeg hadde noe slikt. Eller kan man scanne en kode på mobilen? Som i Coop-appen.

Lenke til kommentar
Prentom skrev (11 timer siden):

Ja, man kan få kortet om man ber om det. Jeg bruker det hele tiden. 

Først Trumfkort, så et kredittkort. Og det bare for å handle på butikken?  

Kanskje om det var en lettere måte. Kanskje lage en tape med strekkoden til Trumf på kredittkortet. Eller må Trumfkort trekkes gjennom magnetkortleseren?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...