Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

17 minutes ago, zanta said:

Beste alternativ jeg har funnet er Komplett MC, som gir 1 % på alt, og 2 % på netthandel, begrenset til 500 pr måned og 2000 pr 12 måneder. Mangler god app. Mangler Fitbit/Garmin Pay, støtter Apple Pay og Google Play.

Jeg er redd du har rett..

Jeg har komplett kortet fra før og det var "go to" kortet mitt frem til mono card. Det irriterer meg at de har begrensninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trene Arnholdt skrev (1 time siden):

Jeg er redd du har rett..

Jeg har komplett kortet fra før og det var "go to" kortet mitt frem til mono card. Det irriterer meg at de har begrensninger.

Har jo rememeber med 5% cashback i 100 dager opptil kr 2.000. Men det er vel kanskje ikke noe cashback etter de 100 dagene 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, VistaX said:

Har jo rememeber med 5% cashback i 100 dager opptil kr 2.000. Men det er vel kanskje ikke noe cashback etter de 100 dagene 

Jeg har re:member fra før, så her er det ingen cashbackmulighet for meg. Kortet gir gode rabatter i remember reward, men altså ikke cashback.

Lenke til kommentar
zanta skrev (7 minutter siden):

Jeg har re:member fra før, så her er det ingen cashbackmulighet for meg. Kortet gir gode rabatter i remember reward, men altså ikke cashback.

Nå som Kickback legges ned, måtte jeg skaffe meg Remember pga cashbacken som er der. Så da veksler jeg mellom den med ViaTrumf. 

Lenke til kommentar
On 10/31/2021 at 3:52 PM, zanta said:

Fant et alternativ til som gir 1 % på alt: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/daglig-bruk/kort/kredittkort/penger-tilbake.html Koster 10 kr/mnd, og bonus er begrenset til 3000 i året.

For å få tilgang til kortet i nettbank/mobilbank må man ha et kundeforhold i Sparebank 1. Uten dette får man ikke slått på/av bonus, og heller ikke sett belastninger. Dette fremkommer ikke tydelig på https://www.sparebank1.no/nb/ostlandet/privat/daglig-bruk/kort/kredittkort.html . Dealbreaker for min del, jeg har allerede kundeforhold til mange nok banker.

Lenke til kommentar
zanta skrev (28 minutter siden):

For å få tilgang til kortet i nettbank/mobilbank må man ha et kundeforhold i Sparebank 1. Uten dette får man ikke slått på/av bonus, og heller ikke sett belastninger. Dette fremkommer ikke tydelig på https://www.sparebank1.no/nb/ostlandet/privat/daglig-bruk/kort/kredittkort.html . Dealbreaker for min del, jeg har allerede kundeforhold til mange nok banker.

Du må jo ha et kundeforhold der du skal ha kredittkort uansett? 

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Herr Brun said:

Du må jo ha et kundeforhold der du skal ha kredittkort uansett? 

Mulig jeg brukte feil begrep her. Man har et kundeforhold med kredittkort, men i Sparebank1 må man også opprette bankkonto for å få mulighet til å se kredittkortet i mobilbank/nettbank. Det er, etter min erfaring, ikke vanlig hos andre banker, jeg har hatt DNB MasterCard i mange år uten bankkonto.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
zanta skrev (8 minutter siden):

Mulig jeg brukte feil begrep her. Man har et kundeforhold med kredittkort, men i Sparebank1 må man også opprette bankkonto for å få mulighet til å se kredittkortet i mobilbank/nettbank. Det er, etter min erfaring, ikke vanlig hos andre banker, jeg har hatt DNB MasterCard i mange år uten bankkonto.

Skjønner. Har det noe som helst å si i praksis da? En bankkonto koster vel ingenting? 

Lenke til kommentar
Trene Arnholdt skrev (10 timer siden):

https://www.digi.no/artikler/vipps-velger-mastercard-losning-som-gir-api-tilgang-til-alle-nordiske-banker/514904

Forstår jeg det riktig, at Vipps skal komme med et MasterCard?

Får evt håpe det ikke er et kjedelig kort med kun "lav rente" som eneste trekkplaster..

Nei, dette er nok en annen del av Mastercard de har samarbeid med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sitat

Shell Mastercard

0,5 % Trumf-bonus på varekjøp

Vi endrer satsen for Trumf-bonus på varekjøp fra 0,75 % til 0,50 %. Dette ser vi oss nødt til å gjøre av markedsmessige hensyn. Endringen gjelder fra 1.januar 2022.

Du kan fortsatt spare inntil 2 500 kroner i året på varekjøp*. Vi fjerner dessuten grensen for hvor mye du kan spare per måned.

Jeg var litt irritert når de endret fra 1% til 0,75%. Når de nå endrer til 0,5% må jeg ha alternativer.

Jeg bruker til daglig Trumf Visa for dagligvarer og Shell Mastercard for alt annet.

Er Komplett sitt kort det beste alternativet? 

Sitat

Komplett Bank Mastercard

Slik opptjener du bonus:

 

  • 4 % bonus på alle kjøp hos Komplett.no
  • 2 % bonus på kjøp av varer på internett*
  • 1 % bonus på øvrige varekjøp
*Brukersteder registrert som e-handelsvirksomheter av Mastercard

Maksimal opptjening av bonuspoeng er 500 per måned og 2000 per siste 12 måneder.

 

Endret av simen929
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...