Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (56 minutter siden):

Skjønner, jeg hadde brukt det litt ja.

Et annet lite problem med det kortet, er det kommer en melding om "3D verification failed.. " eller noe sånt, hver gang jeg prøver betale med det på utenlandsk nettside.  Når jeg bruker Visa kortet jeg har i en annen bank, går det helt fint.
 

Jeg har også opplevd dette. Banken mente at transaksjonen ble stoppet fordi det brukerstedet drev med svindel, men jeg har handlet der flere ganger før opp igjennom årene så jeg skjønner ikke helt hva det er som skjer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
40 minutes ago, Sexylubb1 said:

Og der kutta Norwegian ut cashpoints. Hurra. 

De kuttet ikke ut Cashpoints. Man beholder de poengene man har, og de beholder sin verdi. I en periode vil man ikke kunne bruke eller tjene på poeng hos Norwegian, men opptjening ved bruk gjennom partnere går som før.

Lenke til kommentar
zanta skrev (53 minutter siden):

De kuttet ikke ut Cashpoints. Man beholder de poengene man har, og de beholder sin verdi. I en periode vil man ikke kunne bruke eller tjene på poeng hos Norwegian, men opptjening ved bruk gjennom partnere går som før.

De skriver jo og at man ikke kan forvente å betale med bare cashpoints i fremtiden. Og de skriver vel at man kan få cashback via kredittkortet i stedet, så det er jo en mager trøst. 

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Sexylubb1 said:

De skriver jo og at man ikke kan forvente å betale med bare cashpoints i fremtiden. Og de skriver vel at man kan få cashback via kredittkortet i stedet, så det er jo en mager trøst. 

De skriver: Når pausen er over vil du igjen kunne tjene og benytte CashPoints og Rewards på Norwegian sine produkter og tjenester, men vi reserverer oss retten til å begrense bruk av CashPoints som betaling inntil virkningene av pandemien avtar og Norwegian kan returnere til en mer normal drift.

Lenke til kommentar
zanta skrev (2 timer siden):

De skriver: Når pausen er over vil du igjen kunne tjene og benytte CashPoints og Rewards på Norwegian sine produkter og tjenester, men vi reserverer oss retten til å begrense bruk av CashPoints som betaling inntil virkningene av pandemien avtar og Norwegian kan returnere til en mer normal drift.

Når CashPoints igjen kan brukes, har Norwegian varslet at det kan bli innført begrensninger i hvor mange CashPoints som kan brukes ved hvert billettkjøp.

Lenke til kommentar

«Som følge av prosessen med restrukturering av Norwegian, må flyselskapet pause opptjening av CashPoints på flyreiser samt bruk av CashPoints som hel- eller delbetaling. Endringen trer i kraft fra i dag, 1. februar 2021, og gjelder i perioden frem Norwegian har kommet seg gjennom rekonstruksjonen.»

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spørsmål om kjøp i utenlandsk valuta i nettbutikk: Jeg skal kjøpe en litt dyr vare fra en britisk nettbutikk om ikke så lenge. Jeg har mulighet til å betale i britiske pund eller norske kroner. Med dagens valutakurs ser jeg derimot at jeg kan spare opptil 1500 norske kroner ved å betale i britiske pund. Jeg skal betale med Bank Norwegian-kredittkort. Hvilken valutakurs tar Bank Norwegian sammenliknet med "spotprisen"? Jeg fant ut av at de tar et valutapåslag på 1,75 % ved bruk i utlandet, men gjelder dette også ved kjøp i britisk nettbutikk? Klarte ikke å finne ut av det.

Lenke til kommentar
logaritmemannen skrev (20 minutter siden):

Spørsmål om kjøp i utenlandsk valuta i nettbutikk: Jeg skal kjøpe en litt dyr vare fra en britisk nettbutikk om ikke så lenge. Jeg har mulighet til å betale i britiske pund eller norske kroner. Med dagens valutakurs ser jeg derimot at jeg kan spare opptil 1500 norske kroner ved å betale i britiske pund. Jeg skal betale med Bank Norwegian-kredittkort. Hvilken valutakurs tar Bank Norwegian sammenliknet med "spotprisen"? Jeg fant ut av at de tar et valutapåslag på 1,75 % ved bruk i utlandet, men gjelder dette også ved kjøp i britisk nettbutikk? Klarte ikke å finne ut av det.

? Det du skriver her gir absolutt ingen mening.

Hvis du mener at du får en bedre vekslingskurs ved å betale med bank norwegian sitt kredittkort enn ditt vanlige debetkort så er det en god ide så lenge du betaler tilbake før rentene begynner å løpe.

Edit, å bruke kredittkort til netthandel er i utgangspunkt en fordel da det gir deg flere rettigheter hvis ting skulle skjære seg. Men igjen, pass på at du betaler før rentene begynner å løpe.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (8 minutter siden):

? Det du skriver her gir absolutt ingen mening.

Hvis du mener at du får en bedre vekslingskurs ved å betale med bank norwegian sitt kredittkort enn ditt vanlige debetkort så er det en god ide så lenge du betaler tilbake før rentene begynner å løpe.

 

Planen er selvsagt å betale fakturaen ved forfall. 

Spørsmålet handlet om det var mer lønnsomt å velge BNs valutakurs i stedet for nettbutikkens. Da må jeg vite hva BN "tar". 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette må sjekkes på kjøpsdagen. Jeg har opplevd at man får bedre kurs via butikkene på feks. Svinesund enn i banken. Dette kan skyldes at de har glemt å oppdatere kursene i sine systemer, eller at de ønsker tilby norske kunder en liten fordel.

Lenke til kommentar

Nå som Bank Norwegian sitt kredittkort har blitt vesentlig dårligere, hvilke kredittkort er det som anbefales? Jeg handler stort sett bare dagligvarer og handler lite på nett ved mindre jeg trenger noe spesielt og tenkte på å ha ett Trumf-visa og ett Coop-mastercard, men så er jo det sånn at jo flere kredittkort man har jo større gjeld får man oppført når man skal søke lån, selv om kreditten er ubrukt. Har dere noen tips til ett alternativt kort til Bank Norwegian kortet?

Lenke til kommentar
3 hours ago, Lemongrass said:

Nå som Bank Norwegian sitt kredittkort har blitt vesentlig dårligere, hvilke kredittkort er det som anbefales? Jeg handler stort sett bare dagligvarer og handler lite på nett ved mindre jeg trenger noe spesielt og tenkte på å ha ett Trumf-visa og ett Coop-mastercard, men så er jo det sånn at jo flere kredittkort man har jo større gjeld får man oppført når man skal søke lån, selv om kreditten er ubrukt. Har dere noen tips til ett alternativt kort til Bank Norwegian kortet?

Komplettbank til nettkjøp og Brabank til resten. Evt et eget kort til bensin og dnb master for supertilbud.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 2/13/2021 at 3:58 PM, Lemongrass said:

Nå som Bank Norwegian sitt kredittkort har blitt vesentlig dårligere, hvilke kredittkort er det som anbefales? Jeg handler stort sett bare dagligvarer og handler lite på nett ved mindre jeg trenger noe spesielt og tenkte på å ha ett Trumf-visa og ett Coop-mastercard, men så er jo det sånn at jo flere kredittkort man har jo større gjeld får man oppført når man skal søke lån, selv om kreditten er ubrukt. Har dere noen tips til ett alternativt kort til Bank Norwegian kortet?

Trumf og Coop høres bra ut for dagligvarehandel. Er bare å sette grensen på kortene lavt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
henrikwl skrev (På 13.1.2021 den 13.38):

Umiddelbart høres dette for godt ut til å være sant. Jeg vil bli overrasket om ikke det å betale en regning med kredittkort blir tolket som et kontantuttak fra kredittkortet som brukes – og kontantuttak er veldig sjeldent gjenstand for bonus og rentefrihet.

Jeg kan ta feil, men da blir jeg altså meget overrasket.


Bill Kill har inngått en avtale med Amex hvor du betaler Bill Kill 1,5 % som er transaksjonskostnad som går til Amex også tar de 49 kr mnd for det de kaller Bill Kill Master. Selvom det regnes som kontaktuttak er dette endel av avtalen de har gjort. Vi får bare krysse fingrene for at den avtalen holder lenge blir altfor lett å opptjene Companion ticket med Amex nå :) 
 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...