Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VistaX skrev (10 timer siden):

Noen som bruker eller har prøvd Lunar? Noen tanker om det?

Jeg bruker Lunar. Den opprinnelige tanken var at det hadde en ganske fin kategorioversikt på utgiftene, men jeg ser at jeg i praksis bruker den lite så jeg vet ikke om jeg kommer til å fortsette å bruke det hvis banken min begynner å støtte Apple Pay. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, VistaX said:

Ref denne https://www.mastercard.no/no-no/privat/betalingsmetode/betal-med-mobilen/apple-pay.html

Skal ikke da DNB sitt MasterCard fungere med Apple Pay?

Kun banker som har inngått avtale om dette kan brukes med Apple Pay. Listen finner du her: https://support.apple.com/no-no/HT206637

Det samme gjelder kort for andre Pay-løsninger, som Garmin, Fitbit, Google. DNB støtter Garmin Pay med både VISA og MC: https://www.garmin.com/nb-NO/garminpay/banks/

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Jeg må også finne meg et altenrativ til monobank. Cashback er én ting, men det jeg virkelig likte var appen som både hadde et virtuelt kredittkort med skiftende CVC-kode til netthandel, og ikke minst push-varsling ved bruk. Det siste reddet meg nylig fra en scam der jeg plutselig hadde blitt medlem av en "kundeklubb" som ville trekke 500 kr pr måned.

Noen andre kort som har tilsvarende app?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guss said:

Jeg må også finne meg et altenrativ til monobank. Cashback er én ting, men det jeg virkelig likte var appen som både hadde et virtuelt kredittkort med skiftende CVC-kode til netthandel, og ikke minst push-varsling ved bruk. Det siste reddet meg nylig fra en scam der jeg plutselig hadde blitt medlem av en "kundeklubb" som ville trekke 500 kr pr måned.

Noen andre kort som har tilsvarende app?

BRAbank/Monocard har den beste appen jeg har brukt for dette formålet, ingen andre er i nærheten. Jeg har begynt å bruke Komplett Banks kredittkort, som er det beste jeg finner når det gjelder generell cashback, men appen deres er ikke nærheten. Hvis vi er flere som kommer med forbedringsforslag til appen deres, bør den bli bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
Guss skrev (På 6.12.2021 den 13.01):

Jeg må også finne meg et altenrativ til monobank. Cashback er én ting, men det jeg virkelig likte var appen som både hadde et virtuelt kredittkort med skiftende CVC-kode til netthandel, og ikke minst push-varsling ved bruk. Det siste reddet meg nylig fra en scam der jeg plutselig hadde blitt medlem av en "kundeklubb" som ville trekke 500 kr pr måned.

Noen andre kort som har tilsvarende app?

Nordic Choice kortet og Spendwise appen. Det er dog årsavgift.. men dersom man er en del netter på hotell ila et år vil jeg si det er verdt det. Bruker dog kun kortet for månedlig betaling av Spotify for å få ekstra netter godkjent samt hos Nordic Choice.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Trene Arnholdt skrev (23 minutter siden):

Tenkte å komme med en liten påminnelse til dere andre som han Monocard fra BraBank.

Jeg tok ut monobits og fjernet kort fra de stedene jeg har hatt det lagret i dag.

Monobits som ikke er tatt ut før nyttår blir slettet, slik jeg har forstått det..

Fortsatt ikke funnet en god erstatning for dette kortet. Det vil bli savnet! RIP

Same! 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
PgUp skrev (1 time siden):

500kr er vel ganske bra?

Ja. Problemet er den årlige, ikke den månedlige (husket ikke helt i farta da jeg skrev). Med litt netthandel og en og annen ordre på komplett + daglig spend så når jeg cap lenge før året er omme. Men får vel bare ha et annet fordelskort i tillegg. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, simen929 said:

Er komplett sin grense pr kalenderår eller 12mnd sammenhengende? 

Eks: jan-des eller om du har noen store kjøp i juni/juli/aug så kan man risikere å måtte vente til juni igjen? 

Fra komplettbank.no: Maksimal opptjening av bonuspoeng er 500 per måned og 2000 per siste 12 måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...