Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

zanta skrev (På 7.8.2021 den 16.00):

Noen her som har erfaring med kredittkortet Credits Gold fra TF Bank? Fordelsprogrammet ser omfattende ut, så jeg vurderer å bytte ut et av kortene jeg har nå med dette. 

DealPass er veldig kjekk, men jeg ser ingen fordeler utenom den. Ikano har også DealPass, men der har du flere andre fordeler som også gjør kortet attraktivt. Som 2% cashback på alle dagligvarebutikker. Jeg anbefaler det. Bruker det omtrent hver dag.

 

Når det gjelder Instabank MC, så bruker jeg det selv om det har rente fra første krone. Men jeg setter inn samtidig som jeg bruker kortet, og får 5% cashback på den gjeldende kategorien. Der bruker jeg for eksempel å kjøpe gavekort på Coop sine butikker når de har 5% rabatt på alle kjøp i juli og desember.

Da får jeg tilbake 500 kr hver måned jeg gjør det. Alle nettkjøp i november er også veldig fin, og 5% på elektronikk i september er en av favorittene mine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prentom skrev (4 timer siden):

DealPass er veldig kjekk, men jeg ser ingen fordeler utenom den. Ikano har også DealPass, men der har du flere andre fordeler som også gjør kortet attraktivt. Som 2% cashback på alle dagligvarebutikker. Jeg anbefaler det. Bruker det omtrent hver dag.

 

Når det gjelder Instabank MC, så bruker jeg det selv om det har rente fra første krone. Men jeg setter inn samtidig som jeg bruker kortet, og får 5% cashback på den gjeldende kategorien. Der bruker jeg for eksempel å kjøpe gavekort på Coop sine butikker når de har 5% rabatt på alle kjøp i juli og desember.

Da får jeg tilbake 500 kr hver måned jeg gjør det. Alle nettkjøp i november er også veldig fin, og 5% på elektronikk i september er en av favorittene mine.

Interessant kort. Har du prøvd å bruke curve med dette kortet i bakkant og se om du får rabattene eller ikke?

Lenke til kommentar
5 hours ago, Prentom said:

DealPass er veldig kjekk, men jeg ser ingen fordeler utenom den. Ikano har også DealPass, men der har du flere andre fordeler som også gjør kortet attraktivt. Som 2% cashback på alle dagligvarebutikker.

Jeg handler mest på Kiwi og Meny, da de ligger mest praktisk til. Kan man kombinere bruk av trumfkort (uten VISA) og rabatten med Ikano, slik at man får både 2 % fra Ikano og 2-15 % på trumf?

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Prentom said:

Man kan få 2% fra Ikano og Trumfbonus. Men det er vel bare 1% til vanlig, med unntak av trippel-Trumf dager?

Det stemmer for trumf uten VISA. Jeg bruker vanligvis TrumfVISA på NG, og får 2 % til vanlig og 4 % på TT. Og 15 % på frukt, grønnsaker og fisk.

Lenke til kommentar

Hvis Curve hadde funket med butikk- eller bransjespesifikke cashbacks hadde det vært veldig enkelt å bare ha ett kort. Jeg har imidlertid slitt vedlig med å få det til å fungere (selv om de sier det skal gå, i alle fall bransjespesifikke). I dag bruker jeg Curve kun til å få bedre vekslingskurs enn de norske kredittkortene jeg bruker (som er den andre value propen). I praksis går jeg ikke (lengre) med curve-kortet i lommeboka. 

Lenke til kommentar
Prentom skrev (4 timer siden):

Hva er vits med å bruke den? Fordeler? Ulemper?

Jeg bruker det til å wrappe kortene mine fra dagligbanken for å få Apple Pay støtte. Det er eneste grunnen til at jeg bruker det. I det øyeblikk banken støtter Apple Pay direkte så har jeg ikke lenger noen grunn til å bruke Curve.

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (18 timer siden):

Jeg bruker det til å wrappe kortene mine fra dagligbanken for å få Apple Pay støtte. Det er eneste grunnen til at jeg bruker det. I det øyeblikk banken støtter Apple Pay direkte så har jeg ikke lenger noen grunn til å bruke Curve.

Akkurat samme grunn som meg. Pluss for å slippe valutapåslag ved kjøp i annen valuta enn NOK.

Endret av TMB
Lenke til kommentar
On 10/10/2021 at 7:06 PM, Prentom said:

Da foretrekker jeg å ha 2+1% og 2+3%, og med Ikano Visa får man 2% på konkurrerende dagligvarebutikker, ikke bare Meny, Joker, Spar osv. 

Forutsatt at rabattene kan kombineres høres det ut som en god plan. Synd Ikano ikke støtter betaling med mobil eller  klokke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Quote

Kjære kunde!

Det er med tungt hjerte vi informerer deg om at BRAbank ikke kommer til å tilby Monocard etter 31.12.2021. Banken har mange spennende planer fremover, men videre satsing på kredittkort er dessverre ikke en del av disse.

Fikk dette på mail i dag.

Jeg har brukt dette til fysisk handel da det har google pay og ingen begrensning på hvor mye man kan spare av poeng pr år.

Noen som har tips til nytt kort?

Bruker fra før: komplett master for netthandel, ikano Visa for dagligvare, coop master for coop ting, Santander flexi for bensin og dnb master for supertilbud..

Lenke til kommentar
Trene Arnholdt skrev (1 time siden):

Fikk dette på mail i dag.

Jeg har brukt dette til fysisk handel da det har google pay og ingen begrensning på hvor mye man kan spare av poeng pr år.

Noen som har tips til nytt kort?

Bruker fra før: komplett master for netthandel, ikano Visa for dagligvare, coop master for coop ting, Santander flexi for bensin og dnb master for supertilbud..

Skulle til å spørre om det samme. 
Jeg har DNB som bank og har brukt Mono Pay pga Apple Pay og 1% på alt. 
Noen som har forslag til annet kort? Gjerne med flere kort for en konto og cashback uavhengig av type forbruk (altså ikke Santander Flexi feks)

Lenke til kommentar
On 10/29/2021 at 4:00 PM, Trene Arnholdt said:

Noen som har tips til nytt kort?

Beste alternativ jeg har funnet er Komplett MC, som gir 1 % på alt, og 2 % på netthandel, begrenset til 500 pr måned og 2000 pr 12 måneder. Mangler god app. Mangler Fitbit/Garmin Pay, støtter Apple Pay og Google Play.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...