Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Gjest 5acbe...305 skrev (9 timer siden):

Hvilke strømavtaler tenker du på da?

Anonymous poster hash: 5acbe...305

Ingen spesielle, men synes alltid de har kampanje på dette. 
Sist jeg handlet hos Power fikk jeg tusen i gavekort fordi jeg tegnet strøm hos Fjordkraft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ
sk0yern skrev (På 19.10.2020 den 13.48):

Relativt nylig kom SpareBank 1 med cashback: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/daglig-bruk/kort/kredittkort/penger-tilbake.html
Priser og vilkår:

  • 1 % tilbake på alt du kjøper med kredittkort
  • 5% bonusrente på oppspart beløp
  • Tjenesten koster 10 kroner i måneden
  • Maks 3000 kroner tilbake per kalenderår

 

Snakker litt om dette kortet her: http://kredittkortpodden.no/1159265/5470396-nordic-choice-mc-sparebank1-cashback-og-en-god-dose-avsporinger

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest 8a885...46e

Er det noen her som har erfaring med betalingstjeneste Billkill, gjerne i samband med kredittkort som gir bonus osv til å betale andre kredittkortregninger med? Måten appen beskrives på virker å gi mulighet for å ha en kasteballek med to forskjellige kredittkort og høste inn feks SAS-poeng eller lignende i flere omganger. Er det slik eller er dette for godt til å være sant? 

Anonymous poster hash: 8a885...46e

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gjest 8a885...46e skrev (10 minutter siden):

Er det noen her som har erfaring med betalingstjeneste Billkill, gjerne i samband med kredittkort som gir bonus osv til å betale andre kredittkortregninger med? Måten appen beskrives på virker å gi mulighet for å ha en kasteballek med to forskjellige kredittkort og høste inn feks SAS-poeng eller lignende i flere omganger. Er det slik eller er dette for godt til å være sant? 

Anonymous poster hash: 8a885...46e

Det fungerer som du beskriver, men jeg vet for lite om hvilke kort som gir bonus på denne tjenesten. Om du betaler regninger med appen er det lurt å betale noen dager før forfall da tjenesten kan være litt "treg". Man må ha e-faktura på det som betales tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest 8a885...46e
Nidar2 skrev (3 minutter siden):

Det fungerer som du beskriver, men jeg vet for lite om hvilke kort som gir bonus på denne tjenesten. Om du betaler regninger med appen er det lurt å betale noen dager før forfall da tjenesten kan være litt "treg". Man må ha e-faktura på det som betales tror jeg.

Jeg får efaktura på alle mine kredittkort så det er jo ikke noe problem. Spørsmålet er vel bare hvor lenge smutthullet er åpent. Lignende betalingstjenester har vel blitt lukket for bonusopptjening en etter en? 

Anonymous poster hash: 8a885...46e

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gjest 8a885...46e skrev (3 minutter siden):

Jeg får efaktura på alle mine kredittkort så det er jo ikke noe problem. Spørsmålet er vel bare hvor lenge smutthullet er åpent. Lignende betalingstjenester har vel blitt lukket for bonusopptjening en etter en? 

Anonymous poster hash: 8a885...46e

Smutthullet tettes av kredittkortbankene. Tjenesten fungerer slik at du kan betale kredittkort med kredittkort, med eller uten bonus. Det er fult lovlig å betale kredittkort med kredittkort.

Lenke til kommentar
Gjest 8a885...46e
Nidar2 skrev (2 minutter siden):

Smutthullet tettes av kredittkortbankene. Tjenesten fungerer slik at du kan betale kredittkort med kredittkort, med eller uten bonus. Det er fult lovlig å betale kredittkort med kredittkort.

Tok ikke Amex. Jaja. Synd. Mente å lese at de skulle begynne å støtte det. 

Anonymous poster hash: 8a885...46e

Lenke til kommentar
Gjest 8a885...46e skrev (1 time siden):

Er det noen her som har erfaring med betalingstjeneste Billkill, gjerne i samband med kredittkort som gir bonus osv til å betale andre kredittkortregninger med? Måten appen beskrives på virker å gi mulighet for å ha en kasteballek med to forskjellige kredittkort og høste inn feks SAS-poeng eller lignende i flere omganger. Er det slik eller er dette for godt til å være sant? 

Anonymous poster hash: 8a885...46e

Umiddelbart høres dette for godt ut til å være sant. Jeg vil bli overrasket om ikke det å betale en regning med kredittkort blir tolket som et kontantuttak fra kredittkortet som brukes – og kontantuttak er veldig sjeldent gjenstand for bonus og rentefrihet.

Jeg kan ta feil, men da blir jeg altså meget overrasket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (1 time siden):

Smutthullet tettes av kredittkortbankene. Tjenesten fungerer slik at du kan betale kredittkort med kredittkort, med eller uten bonus. Det er fult lovlig å betale kredittkort med kredittkort.

Vil ikke betaling gjennom Bill Kill stort med kredittkort sett anses som kontantoverføring, med rente fra første dag? (og gjerne begrenset eller ingen bonus)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 8a885...46e

Det var det jeg og tenkte først, men det er ikke slik de markedsfører det, i alle fall. Med mindre jeg har gått glipp av noe. 

Anonymous poster hash: 8a885...46e

Lenke til kommentar
Gjest 8a885...46e skrev (3 minutter siden):

Det var det jeg og tenkte først, men det er ikke slik de markedsfører det, i alle fall. Med mindre jeg har gått glipp av noe. 

Anonymous poster hash: 8a885...46e

De nevner jo veldig lite om bonuser? De snakker vagt om en "belterang" og "bonuser fra samarbeidspartnere" noen steder men jeg tolker det som at det er snakk om bonuser de opererer med. Generelt sett er det lite informasjon der om hva de egentlig driver med synes jeg. Jeg ser ikke helt hvilken tjeneste de tilbyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Transaksjonen (når man betaler en regning) blir regnet som en kort-transaksjon og ikke et kontantuttak hos BillKill. Slik er det hos de fleste tilsvarende tjeneste/app-tilbydere av dette slaget.

 

Lenke til kommentar
Gjest e80d8...b80

Når jeg betaler regninger hos DHL med mastercard fra sparebanken [1% cashback] via vipps så regnes det som et kjøp og jeg får cashback. Antar det er en glipp fra bankens side.

Anonymous poster hash: e80d8...b80

Lenke til kommentar

Har fått et DNB mastercard, etter at det jeg hadde gjennom Cresco ble avviklet.

Har alltid penger i pluss på kortet, så jeg bruker ikke av den kredittdelen. Men så det, at jeg få efaktura på kr 0
likevel fra dem i nettbanken. Er det normalt? Kan det stoppes på noen måte?
Ser jo ingen vits i å få fakuraer på kr 0. Kan man bare la de være, eller må man bekrefte/godkjenne dem?
 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Delvis skrev (3 minutter siden):

Har fått et DNB mastercard, etter at det jeg hadde gjennom Cresco ble avviklet.

Har alltid penger i pluss på kortet, så jeg bruker ikke av den kredittdelen. Men så det, at jeg få efaktura på kr 0
likevel fra dem i nettbanken. Er det normalt? Kan det stoppes på noen måte?
Ser jo ingen vits i å få fakuraer på kr 0. Kan man bare la de være, eller må man bekrefte/godkjenne dem?
 

Jeg sletter de. Men om kredittkortet er ubrukt (mulig saldo må være null) får du heller ikke faktura. Tror kun det er første måned med null i forbrukt at de sender faktura. Gjelder de fleste kredittkort.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (13 minutter siden):

Men om kredittkortet er ubrukt (mulig saldo må være null) får du heller ikke faktura.

Skjønner, jeg hadde brukt det litt ja.

Et annet lite problem med det kortet, er det kommer en melding om "3D verification failed.. " eller noe sånt, hver gang jeg prøver betale med det på utenlandsk nettside.  Når jeg bruker Visa kortet jeg har i en annen bank, går det helt fint.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...