Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Roger Gunvaldsen skrev (3 minutter siden):

Det virker som jeg har sett de fleste titlene, men ikke disse fra 1939..

Son of Frankenstein er sett, men ikke blant de bedre i serien synes jeg. Den første og bride of Frankenstein er mine favoritter, særlig sistnevnte. Hunchback har jeg kun sett Disney og stumfilmen fra tidlig 1920 tall, tror jeg.. ble litt usikker nå! Mulig jeg har sett den fra 39 også..må sjekke etterpå.

The cat and the canary har jeg vel sett i stumfilm versjon, tror det er to stumfilmer av canary..uansett må få sett 1939 versjonen. Hound of the baskerville har jeg sett to senere versjoner av. av de tre siste har jeg kun sett den siste filmen og burde kanskje vært nevnt i den forrige posten min. Skal sjekke ut de to andre filmene.

Etter å ha sjekket litt angående the cat and the canary, så finns det en tegnefilm fra 1921, den versjonen jeg har sett er fra 1927.
Hunchback of the notre dame fra 1939 har jeg sett, det var vel selveste Charles Laughton som spilte hovedrollen mener jeg å huske nå. Lon Chaney senior hadde hovedrollen i den tidlige 1920 talls versjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nopros skrev (18 timer siden):

MYE bra fra 39 ja

Destry Rides Again
Each Dawn I Die
Gone with the Wind

Gunga din

Le jour se lève

Mr. Smith Goes to Washington

Ninotchka
Only Angels Have Wings

La règle du jeu
Stagecoach

Alle med 7/10 eller høyere hos meg, med Mr. Smith Goes to Washington som en klar favoritt.

Edit: vet ikke hvorfor formateringen ble så fucka

Glemte jo å nevne Le jour se leve - Jean Gabin har så utrolig mange fete filmer/roller!
Mr. Smith goes to Washington er jo også utrolig fin film, inneholder jo også en kort tale av James Stewart..
La regle du jeu likte jeg ikke så veldig dengang jeg så den, må ha et gjensyn med den for å se om det er en film som vokser på meg.

Glemte å nevne en krim film med Bogart, men har nå klart å glemme navnet på den..men uansett så var det et godt år for Bogart og Cagney med 3 filmer hver dette året.

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (22 timer siden):

Hvis noen lurer på hvor kult det er å leve under Taliban, og spesielt for unge jenter, så vil jeg anbefale den animerte filmen The Breadwinner.

Ble litt nysgjerrig og sjekket plottet og den høres ut som en film jeg så for et par år siden- Osama (2003) Kanskje basert på samme bok? Uansett så er den absolutt anbefalt å se. Den er på you tube tror jeg..Skal se the breadwinner hvis jeg får klørne i den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dubious skrev (11 timer siden):

Vil alltid komme flere så lenge Vin Diesel lever.

Så lenge han klarer å finne på nye familiemedlemmer til karakterene.

Handlingen og dialogen virker å være skrevet av noen som får en ny lobotomering mellom hver film.

Litt nostalgi for de første to. De var spesielle når de kom. Tokyo drift er favoritten. Etter det er det kun Hobbs & Shaw jeg faktisk har likt. Over the top men uten med faktisk humor. 
 

Dwayne Johnson >>>> Vin Diesel

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sett både Verdens Verste Menneske, De Uskyldige og A-ha: The Movie nå. Med The Middle Man og Nattebarn på vei, så tror jeg dette kan bli en av de beste årene til norsk film. 

Det er utrolig at vi er der at Verdens Verste Menneske er første norske filmen som har vunnet en pris på filmfestivalen i Cannes. Og det på grunn av en skuespiller sin prestasjon med Renate Reinsve, som forresten eier i filmen. Nå er også Reinsve nevnt som en som potensielt kan få Oscar-nominasjon.

Bare synd at "Hollywood"-filmer som Nordsjøen sikkert får meste av oppmerksomheten i høst. 


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Maury skrev (På 14.9.2021 den 11.58):

Fikk sett Dune under pressevisning på IMAX i går. 

Fy-faaaaan. Denis Villeneuve har klart det igjen. Sci-fi er hans greie. 

Skal sees. BR2049 var kanskje tiårets science fiction, så har store forventninger til denne.

https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/christopher-nolan-pitch-to-studios-including-apple-seeking-his-next-film-1235014132/

Nolan svinger med kølla for å få det som han vil. Etter den (etter min mening) ganske dårlige og kjedelige Tenet synes jeg han krever i overkant mye. Tror Tenet gjorde det bra pga. ryktet og tidligere meritter, men siden den sugde såpass som den gjorde blir det ikke premierevisning på Nolans neste for min del.

Lenke til kommentar

Så også dune i går, på atmos kino. 

Litt overdreven bruk av slow motion. 

Litt i overkant lang, kunne nok egentlig gjort seg bedre som serie.

Det visuelle er latterlig bra, tror aldri jeg har sett så bra cgi og sett før. Holder også ekstremt høyt nivå på det kreative. 

Svak 8/10. Til sammenligning har jeg gitt batman begins 8/10 ser jeg på imdb.

Lenke til kommentar
Buddy Dakota skrev (7 timer siden):

Skal sees. BR2049 var kanskje tiårets science fiction, så har store forventninger til denne.

https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/christopher-nolan-pitch-to-studios-including-apple-seeking-his-next-film-1235014132/

Nolan svinger med kølla for å få det som han vil. Etter den (etter min mening) ganske dårlige og kjedelige Tenet synes jeg han krever i overkant mye. Tror Tenet gjorde det bra pga. ryktet og tidligere meritter, men siden den sugde såpass som den gjorde blir det ikke premierevisning på Nolans neste for min del.

Tror Hatet er mest pga at det er Svart hovedrolle, et usafe valg for en storfilm. Men modig, og jeg synes denne var meget ypperlig.. Sammenlignbart med Inception med Leonardo DiCaprio(hvit)..

Foto i hans filmer er banebrytende og revolusjonerende.. i linje med Kubrick og Scorsese...

Irriterende at sånne ting går folk hus forbi...

I moderne streaming samfunnet...

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...