Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Flere enn meg her inne som har sett "The Fall" og kan si seg enig i at det er merkelig denne ikke blir nevnt oftere?

 

http://www.youtube.com/watch?v=iO0LYcCoeJY

 

Obs obs, kan forresten nevne at som i alle andre trailere, så røpes punkter ved plottet.

 

In a hospital on the outskirts of 1920s Los Angeles, an injured stuntman begins to tell a fellow patient, a little girl with a broken arm, a fantastical story about 5 mythical heroes. Thanks to his fractured state of mind and her vivid imagination, the line between fiction and reality starts to blur as the tale advances.
. Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kinesisk tale i slike filmer er også dubbet over i etterkant, så det ser like corny ut som amerikansk dubbet tale. Pluss at den obligatoriske "moro"-karakteren alltid er hysterisk overspilt på begge språk.

Jeg foretrekker faktisk amerikansk dubbing på kung fu-filmer, det høres så utrolig teit ut, særlig fordi alt høres litt vrengt/distorted ut, som om alle voice actorene legger litt ekstra grums i stemmen.

Du har rett i at de kinesiske lydsporene ofte er dubbet også (Noe som gjelder Iron Monkey), men jeg er svært uenig i at det ser like "corny" ut. Den engelske dubbingen er i de fleste tilfellene helt elendig, og i tillegg tar de seg som oftest en del friheter i forhold til historien. Men joda, det kan jo være litt morsomt i visse filmer.

 

Noen som har sett men behind the sun?

Klassiker det. Nr. 2 og 3 er til og med regissert av den store Godfrey Ho.

 

Ja, men skyting i HD har den effekten. Enkelte filmer blir ett eksepsjonelt nydelig skue i arkitekturiske omgivelser.

The Fall er ikke skutt i HD, den er skutt på film.

 

Når vi snakker om flotte filmer:

http://www.youtube.com/watch?v=P0xVp3N-M84

Skulle gjerne sett denne i en skikkelig kinosal.

Lenke til kommentar

Kinesisk tale i slike filmer er også dubbet over i etterkant, så det ser like corny ut som amerikansk dubbet tale. Pluss at den obligatoriske "moro"-karakteren alltid er hysterisk overspilt på begge språk.

Jeg foretrekker faktisk amerikansk dubbing på kung fu-filmer, det høres så utrolig teit ut, særlig fordi alt høres litt vrengt/distorted ut, som om alle voice actorene legger litt ekstra grums i stemmen.

Du har rett i at de kinesiske lydsporene ofte er dubbet også (Noe som gjelder Iron Monkey), men jeg er svært uenig i at det ser like "corny" ut. Den engelske dubbingen er i de fleste tilfellene helt elendig, og i tillegg tar de seg som oftest en del friheter i forhold til historien. Men joda, det kan jo være litt morsomt i visse filmer.

Noen som har sett men behind the sun?

Klassiker det. Nr. 2 og 3 er til og med regissert av den store Godfrey Ho.

Ja, men skyting i HD har den effekten. Enkelte filmer blir ett eksepsjonelt nydelig skue i arkitekturiske omgivelser.

The Fall er ikke skutt i HD, den er skutt på film.

Når vi snakker om flotte filmer:

http://www.youtube.com/watch?v=P0xVp3N-M84

Skulle gjerne sett denne i en skikkelig kinosal.

 

er den ekkel? :)

Endret av Tsjuden
Lenke til kommentar

Kevin Smith har AMA (Q&A) på reddit nå.

 

Kom inn et spørsmål:

what does Jason Mewes smell like? Jason Mewes smells like a day off.

 

Så simpelt, men alikevell så morsomt. Dæva i latter av den kommentaren der :p

 

 

Edit: Lenge siden jeg har tatt meg tid til å se på behind the scenes fra Inception.

Får frysninger hver gang jeg ser hva som ligger bak alt i filmen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZB0PyyLNIV4

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Avengers 2 annonsert i utvikling. Tar kanskje mindre enn 5 år å få filmen opp til å bli skrevet manus og slikt av denne gangen, og 2-3 år igjen etter det for å få den ferdigprodusert.

 

Kunne godt fjerna Captain America og kanskje Thor for min del, og putta inn Ant-Man og WASP, eller Black Panther, Vision (helst) og Scarlet Witch hvis de må ta av de tidligere Avengers-heltene.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Håper Black Panther blir med neste film. Adewale Akinnuoye-Agbaje har vist intresse i å spille karakteren, og han hadde passet temmelig bra. Er ytterst få svarte superhelter, og nærmest ingen som har nådd frem til storskjermen. Vi har Blade-trilogien og den elendige Steel(Shaq-attack!) men ellers nada.

 

Marvel studios har lekt med tanken om en Luke Cage(aka Powerman)-film der bla Idris Elba har vist intresse.

 

Angående Vison: (Spoiler fra The Avengersfilmen)

 

er noen fanrykter å går at Agent Coulson blir Vision i neste Avengers-film

 

Lenke til kommentar

I know the rumors, derfor det også ville passet. ;)

 

Haha, Steel. Kan ikke fatte fremdeles at DC var villige til å lansere en film med Shaq i hovedrollen. Er generelt mye mer skeptisk til DC filmer enn Marvel-filmer på grunn av den filmen og Superman: Returns. Rikitig ikke nå når Nolan og slikt har stått for filmene, nå gleder jeg meg i grunn til Man of Steel, spesielt på grunn Michael Shannon som Zod.

 

Idris Elba og Adewale hadde vært awsome i de rollene du nevner der. Luke Cage er jeg i grunn litt skeptisk til, men kan fungere. Ser for meg at bare en av dem ender opp i en Avengers-film hvis Disney/Marvel faktisk vil ha det. Vil helst ha Black Panther med Adewale.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Luke Cage hadde ikke bekledd solofilm, det hadde Black Panther. Men ser også heller Black Panther i en Avengersfilm enn Luke Cage(spiderman, Cage og wolverine blir litt for ''ny-avengers'' for å være med i The Avengers-universet imo)

 

Kunne vist Luke Cage sammen med Iron Fist, Marvel har veldig lenge hadd lyst å lage en Iron Fist(Ray Park som Daniel Rand var ideen). Var ønske om å vise et mer spirituelt side av Marvel universet(Iron fist, Dr. Stange osv)

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Thomas Dean Donnelly og Joshua Oppenheimer har i grunn vært i connection til å skrive manuset til filmen om Dr. Strange. Selv om jeg ikke er så fan av filmene deres så vil jeg i grunn se en Dr. Strang-film av noen andre til å skrive den, men de kan overraske. Filmen er ikke planlagt, men den er som Inhumans og slikt i utvikling.

 

Viggo Mortensen, Jason Issacs, Adrian Brody, Benedict Cumberbatch, Sean Penn eller noen kunne jeg sett for meg.

Lenke til kommentar

Leste at Jason Patrick var linket til et Dr. Strange-prosjekt.

Men kan bli spennende å se, Inhumans har jeg ikke så mye tro på.

 

Jason Partic kunne fungert ja. Men i grunn ville jeg hatt en litt høyere skuespiller. Kan hende også filmen må trenge litt mer stjerne-power i grunn. Så ville kanskje valgt Viggo Mortensen, Jason Issacs, Adrian Brody, eller Sean Penn. Hvis jeg kunnet bestemme det. Viggo som favoritt, med Issac på 2.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet...broch/21491874/

 

Jeg må innrømme at jeg ikke har sett originalen (Orions Belte), er denne bra eller? Noe den kan sammenlignes med spesifikt som kan hjelpe i vurderingen om jeg skal se den?

 

Vet ikke hva man kan sammenligne den med (bortsett fra Etter Rubicon..), men jeg syns filmen er knallbra Den er spennende med iallefall en kul actionscene og jeg syns den har en spesiell følelse over seg. Og hvis du ikke vil kjøpe, kommer den helt sikkert til å bli sendt på NRK snart.

 

Forøvrig interessant med en remake. Norges første?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...