Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Huff. Er litt sånn både og å ha gps-sporing. Ser plutselig hvor mye hun faktisk går over den skumle veien.  :ermm: Nesten hver dag. :( Hvorfor måtte den forrige nabokatten lære henne at det er spennende på andre siden av veien?

 

Kjøpte en PawTrax Halo for en stund tilbake. Har brukt den i en ukes tid nå, og er sånn passe fornøyd. Kjempefin dings, så lett og fin at katten min ikke protesterer. Veier omtrent 20 gram, har batteri nok til at den holder litt over en dag når den sender sporing hvert 10. minutt, og ved behov går det an å skru på sanntidssporing.

 

Gårsdagens luftetur:

eGaGrFH.jpg

 

http://www.pawtrax.co.uk/news-section-2/buy#!/PawTrax-Halo-for-Cats/p/23245744/category=11037454

Endret av Jann - Ove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ser det ut som kattene jeg adopterte fra dyrebeskyttelsen for et par måneder siden trives. :)

 

http://imgur.com/a/uYrfh

 

Litt fasinert over at den ene katten liker seg under tepper. Alle kattene jeg har hatt under oppvekst ol har alltid hatet ting over seg, mens denne her elsker det.

En morgen jeg ikke fant den ene katten.. viste seg han sov rett forran nesa på meg :p

 

cwJRbAy.jpg

 

 merkelig skrue han der.

 

Edit: Forøvrig når han våkna opp

https://www.youtube.com/watch?v=BByi-rgL3b0

 

(Ja, leiligheten er helt bombet etter nesten hver morgenen.. :p )

Endret av Merko.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Aktive kattunger er vanskelige å ta gode bilder av. Første forsøk med et ordentlig kamera (med andre ord; ikke mobilen), resulterte i disse:
 

http://imgur.com/a/u4Naw

 

Tidvis veldig gule, fordi det var vanskeligere enn jeg trodde å få korrekt lysbalanse i noen av rommene (selv med custom setting), og de fleste litt for blurry for min smak, men det er som nevnt, lettere sagt enn gjort å få en aktiv kattunge i fokus.

 

QHSFWEgl.jpg

Herp

 

qs5TB8ql.jpg

Derp

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det. Det der er de beste ut av 300 bilder. :p Og hvitbalansen står på custom satt med hvitt ark på flere av dem, så det er ikke bare derfor de er gule osv.

Du kan alltids fikse hvitbalansen på pcen etterpå. Selv skyter jeg kun i .raw, da har jeg gode muligheter til å redde bilder som ikke ble helt som de skulle. Hjelper og å ha like lyspærer i alle rom.

Lenke til kommentar

Orker ikke å stresse så mye for bilder som jeg ikke skal legge ut på foto.no eller 500px, altså. Bilder som bare havner på imgur og blir delt i forumtråder seiler stort sett sin egen sjø. Personlig mener jeg (selv om jeg har mange mot meg på akkurat det, virker det som) at gule bilder grunnet feil hvitbalanse ikke er så ille. Klarer fint å gi faen om jeg ikke skal bruke bildet til noe spesielt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte en PawTrax Halo for en stund tilbake. Har brukt den i en ukes tid nå, og er sånn passe fornøyd. Kjempefin dings, så lett og fin at katten min ikke protesterer. Veier omtrent 20 gram, har batteri nok til at den holder litt over en dag når den sender sporing hvert 10. minutt, og ved behov går det an å skru på sanntidssporing.

 

Så utrolig kult! Uten å ha sett prisen, kjenner jeg at jeg må ha en sånn.

Lenke til kommentar

Ok, katten min er offisielt redd for fluer. Hun ligger og sover ved siden av meg i sofaen, da en flue begynner å surre rundt oss.

Jeg registrerer at hun hører den da øra hennes beveger seg i retningen den flyr..

Så lander den rett ved siden av hun, jeg knipser etter den og nå har hun fått øye på den. Neste landing er på magen hennes, hvor hun skvetter skikkelig til og nærmest hopper ut av sofaen :p så begynner hun nesten helt spastisk å vaske seg der den landet, ser litt fornærmet ut og går ned i kjelleren for å sove videre :p er det mulig...

Lenke til kommentar

Ok, katten min er offisielt redd for fluer. Hun ligger og sover ved siden av meg i sofaen, da en flue begynner å surre rundt oss.

Jeg registrerer at hun hører den da øra hennes beveger seg i retningen den flyr..

Så lander den rett ved siden av hun, jeg knipser etter den og nå har hun fått øye på den. Neste landing er på magen hennes, hvor hun skvetter skikkelig til og nærmest hopper ut av sofaen :p så begynner hun nesten helt spastisk å vaske seg der den landet, ser litt fornærmet ut og går ned i kjelleren for å sove videre :p er det mulig...

Svartepus elsker fluer. Han tok ei skikkelig diger ei på morran forrige uke. Jeg bare hørte det knaste når han spiste den opp. :dribble:

Lenke til kommentar

Har en katt på 3-4 mnd som dama fant på gata for en 2 måneder siden. Den har en lei tendens til å ville bite og klo selv når vi ikke leker med den. Hvordan kan man få trent den til å slutte med det? Vi slutter å leke med han når han begynner og hveser til han, men han er veldig glad i å klo å bite :p

Lenke til kommentar

Minstesøss' (Oda) katt (la oss for enkelhets skyld kalle henne Luna, og kattungen Nusse) tilbringer nettene på Odas rom. Hun var der for noen timer siden, da resten av huset gikk til sengs, men plutselig hører jeg mjauing utenfor vinduet mitt. Min første tanke er at Nusse har kommet seg ut, men neida. Det er Luna. Oda sover med vinduet igjen, så hva slags katt Oda tok med seg da hu la seg, er jeg usikker på. Kanskje hu bare innbilte seg ting.

Uansett, jeg stenger Nusse inne på kjøkkenet, slipper inn Luna, gir henne mat og vann, og åpner døra til Odas soverom, men vil Luna inn dit? Ikke faen. I stedet står hu og stirrer på meg i 5 minutt mens jeg lokker på henne med alskens lovnader. Til slutt virker det som om hu geiper til meg, snur seg, og går opp trappa til loftet. Nekter å komme ned igjen. Så jeg sa fuck it og gikk ned igjen. Så får Nusse bare tilbringe natta på kjøkkenet.

Satser på at hu ikke driter på gulvet.

 

Greia med Luna er at hu bodde her i store deler av tiden mens hun vokste opp (hu ble 4 i sommer), og da Nusse kom i hus i august, ble hun sjalu og grinete. Oda tar med Luna fra Trondhjem og hit med ujevne mellomrom i et håp om at de skal venne seg på hverandre, men so far, no luck. Så før hadde Luna hele eiendommen (ute og inne) for seg selv, og drev og jaga bort nabokatter og kom i slosskamper og alskens, med hyppige besøk hos dyrlegen, nå må hu dele, og hu er ikke glad i å dele. De har ikke angrepet hverandre enda, bare fresing og nedstirring.

Vel, det er mest Luna som freser. Nusse er bare nysgjerrig og vil leke, og dilter etter Luna.

 

Uansett har dette ført til at Luna enten tilbringer nettene ute, eller på rommet til Oda, slik at Nusse kan få løpe fritt rundt. Hu har maten sin på kjøkkenet (Luna har maten sin i stua), men kassen sin i kjelleren.

Og jeg har skrevet meg bort fra hva jeg opprinnelig skrev om, men det får så være.

 

Gir Luna en time på å bestemme seg for at hu vil inn til Oda igjen, slik at jeg kan slippe ut Nusse.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å la main coon gå løst utenfor? Min søster har en badass renraset skogskatt som lever det lykkelige liv både inne og ute. Holder fugle- og musebestanden på et akseptabelt nivå og viser mer enn gjerne fangsten sin fram til oss. Spørsmålet er om en main coon vil trives like godt utendørs? Ser det er en del som skriver at de egner seg best til å ha inne, evt med en liten luftegård..?

post-60576-2441841_thumb.jpg

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...