Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med at katt ikke kommer tilbake etter å ha flyttet? 

 

Flyttet nylig til en ny leilighet og holdt katten inne en stund, slapp den ut på onsdag og har ikke sett snurten til den siden. Han er ikke av typen som er ute over natten til vanlig. Det har skjedd ett fåtall av ganger. Har lett "overalt" etter han, men ikke noe spor. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje han prøver å finne veien tilbake til det forrige stedet du bodde?

 

Skal for øvrig være i USA i to uker, og dette er første dagen etter at vi kom. Jeg savner kattungen forferdelig allerede. :p

Ja det er.mulig, men har ikke hørt noe fra tidligere samboer at han har kommet seg dertil. Så er litt usikker på hva en bør gjøre:s

Lenke til kommentar

Min forrige katt gikk tilbake til det forrige hjemmet sitt 2 ganger.

 

Den ene gangen tok det ham ett år, den andre gangen 3 mnd, så smør deg med tålmodighet, jeg ville ikke avskrevet ham.

 

Det er klart at Salvesen ikke skal avskrive katten. Men det er ikke lurt å smøre seg med altfor mye tålmodighet. En katt i nabohuset var borte i 9 uker for et par år siden. Da den kom tilbake, hadde den mistet halve vekten og fått et alvorlig nyreproblem. Et år senere måtte den avlives. Og mange katter forsvinner for godt, så det er verdt å lete mange ganger hvis man er glad i katten.

 

En kattunge i nabolaget hadde gått seg bort for noen dager siden. Den ble forent med eieren i går, og det skjedde fordi jeg gjorde ham oppmerksom på Dyrebar, som han ikke kjente til. Der lå den blant "Dyr som er funnet". Det finnes hjelpemidler som folk ikke tar i bruk bare fordi de ikke er klar over dem.

Endret av LangtGjesp
Lenke til kommentar

 

Min forrige katt gikk tilbake til det forrige hjemmet sitt 2 ganger.

 

Den ene gangen tok det ham ett år, den andre gangen 3 mnd, så smør deg med tålmodighet, jeg ville ikke avskrevet ham.

 

Det er klart at Salvesen ikke skal avskrive katten. Men det er ikke lurt å smøre seg med altfor mye tålmodighet. En katt i nabohuset var borte i 9 uker for et par år siden. Da den kom tilbake, hadde den mistet halve vekten og fått et alvorlig nyreproblem. Et år senere måtte den avlives. Og mange katter forsvinner for godt, så det er verdt å lete mange ganger hvis man er glad i katten.

 

En kattunge i nabolaget hadde gått seg bort for noen dager siden. Den ble forent med eieren i går, og det skjedde fordi jeg gjorde ham oppmerksom på Dyrebar, som han ikke kjente til. Der lå den blant "Dyr som er funnet". Det finnes hjelpemidler som folk ikke tar i bruk bare fordi de ikke er klar over dem.

 

 

Jeg er litt håpløs ift letingen også, umulig å vite hvor han har dratt. Har letet mye i nærområdet og kjørt litt lengre rundt mange ganger. Har også lagt ut på dyrebar osv. Men ikke noe tilbakemelding. Nærmer seg en uke nå, det er utrolig trist :/

Lenke til kommentar

Det fins noen tips her: http://www.missingpetpartnership.org/recovery-tips/lost-cat-behavior/

 

 

Sist jeg var for det med min katt så hadde hun gjemt seg et par dager helt i nærheten.  :dontgetit:  Usikker på hvorfor, hun bruker bestandig å komme inn hver kveld - og det var ikke noe spesielt som hadde skjedd. Søkte etter henne med en av hundene, og selv vi ikke fant henne direkte, så var vi nær nok til at hun gikk seg, og kom hjem litt etterpå. (Vanligvis er det plagsomt å ha en kattegal vorstehhund... men denne gangen var det snedig - hun skjønte med en gang hva vi skulle lete etter.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med at katt ikke kommer tilbake etter å ha flyttet? 

 

Flyttet nylig til en ny leilighet og holdt katten inne en stund, slapp den ut på onsdag og har ikke sett snurten til den siden. Han er ikke av typen som er ute over natten til vanlig. Det har skjedd ett fåtall av ganger. Har lett "overalt" etter han, men ikke noe spor. 

 

Etter 3 uker på dagen dukket han opp i nabolaget på jakt etter fugler! Endelig var han hjemme igjen. Men han har ikke fått mye mat på disse 3 ukene og er blitt veldig tynn. Bør en ta kontakt med dyrlege for en helsesjekk etter ett slikt opphold ute når han egentlig ikke er vandt med det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med at katt ikke kommer tilbake etter å ha flyttet? 

 

Flyttet nylig til en ny leilighet og holdt katten inne en stund, slapp den ut på onsdag og har ikke sett snurten til den siden. Han er ikke av typen som er ute over natten til vanlig. Det har skjedd ett fåtall av ganger. Har lett "overalt" etter han, men ikke noe spor. 

 

Etter 3 uker på dagen dukket han opp i nabolaget på jakt etter fugler! Endelig var han hjemme igjen. Men han har ikke fått mye mat på disse 3 ukene og er blitt veldig tynn. Bør en ta kontakt med dyrlege for en helsesjekk etter ett slikt opphold ute når han egentlig ikke er vandt med det? 

 

 

Så bra at han har kommet hjem igjen!

Skader nok ikke med en tur til dyrlegen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Så bra at han har kommet hjem igjen!

Skader nok ikke med en tur til dyrlegen.

 

 

Ja det er helt fantastisk, hadde vell smått begynt å gi han opp. Hadde ikke hørt noe på 3 uker, ikke noen som hadde sett eller hørt fra han helt til han dukket opp hos en som er aktiv i dyrebeskyttelsen. 

 

Ja får ringe å høre med de, er nok ikke dumt. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fuck yes! I natt har kattene kriga skikkelig. Begge er maks nervøse og skvetter til og freser for hver minste fis. Dette resulterte i at da jeg sto opp for 40 min siden, var kattungen på vei i kassa si, da katta kom og freste på henne, noe som igjen resulterte i at kattungen dreit på teppet (et annet enn sist gang). Jeg la ikke merke til det, tråkka i bæsjen (gikk med tøfler, så jeg merka ikke det heller), og vandra inn på badet. Da kjente jeg lukta, så ned, og bantes. Så i dag har jeg vasket gulvet i Adams drakt, og håpt at ingen kom ned i kjelleren. Spennende, men absolutt ikke noe for meg.

Og jeg er ikke før ferdig i dusjen og står og tørker meg, før jeg hører katten igjen – med en skikkelig flyalarm, og jeg roper ut "Kan dere vente med å krige til jeg har fått på meg klær?", men da var det bare katten som sto i vinduet og hadde sett en nabokatt. Djeez, de dyra lager noen ukattelige lyder. Trodde hu endelig hadde fått kål på den lille, og at desember kom til å føre til enda en begravelse, men heldigvis ikke.

Lenke til kommentar

Noen som har noen formening om hvorfor katten min mjauer når jeg går med ham i buret, forbi folk og biler, og når jeg har satt fra meg buret på bussen og det er masse folk rundt oss, men når vi kommer til veterinæren blir det helt tyst (også når det ikke er dyr eller mennesker i nærheten, men han husker nok stedet). Handler det bare om at han vet at det kan være hunder der, og da er det viktigere å være stille og gjemme seg? Han lukter nok at det har vært andre dyr der.

 

Han liker seg naturligvis ikke hos veterinæren, men det går greit å få undersøkt ham, gitt vaksine osv. Han virker ikke livredd.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...