Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jippi, katta har vært i slosskamp og fått klort seg i øyet. Måtte dra til veterinæren for en sjekk (og bilturer i bur er en unik reise i seg selv med henne) og heldigvis var ikke øyet skadet, bare hovnet litt rundt. Fikk salve som må påføres 2 ganger om dagen, og det er lettere sagt enn gjort når jeg er alene med henne om dagen og hun er råtass. Løsningen blir nok å snurre henne helt i en håndkle og gjøre henne immobil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Takk for forslaget, men anser egentlig ikke dette som et problem. Det er ikke lange turer heller. Under en halvtime. Jeg var bare litt nysgjerrig på hvorfor han først mjauer og klager, og deretter blir helt stille.

Jeg hadde tippet at det er feromoner/div. lukter som gjør dyrene rolige når de kommer til dyrlegen.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

@@BuffyAnneSummers Takk for Zooplus.no-linken (tror du skrev den en eller annen plass).

 

Har både kjøpt kattemat (som det ser ut som kattene digger) + klatrestrativ som de er fornøyd med. Planlegger neste innkjøp nå. :D

Er det mulig å få ting levert på postkontoret nå? Sist jeg bestilte måtte jeg få det på døra på dagtid og det var mildt sagt et helvetes styr.

Lenke til kommentar

 

@@BuffyAnneSummers Takk for Zooplus.no-linken (tror du skrev den en eller annen plass).

 

Har både kjøpt kattemat (som det ser ut som kattene digger) + klatrestrativ som de er fornøyd med. Planlegger neste innkjøp nå. :D

Er det mulig å få ting levert på postkontoret nå? Sist jeg bestilte måtte jeg få det på døra på dagtid og det var mildt sagt et helvetes styr.

 

Det er PostNord som leverer her hos meg. Jeg hentet det bare på terminalen, da det ikke er så veldig langt fra hvor jeg bor.

 

Mulig mindre pakker kan hentes på "MyPack" post-kontorer. Men ikke hos Posten.no sine.

Lenke til kommentar

 

@@BuffyAnneSummers Takk for Zooplus.no-linken (tror du skrev den en eller annen plass).

 

Har både kjøpt kattemat (som det ser ut som kattene digger) + klatrestrativ som de er fornøyd med. Planlegger neste innkjøp nå. :D

Er det mulig å få ting levert på postkontoret nå? Sist jeg bestilte måtte jeg få det på døra på dagtid og det var mildt sagt et helvetes styr.

 

La meg si det slik: For meg har det gått bra de to siste gangene. Noe mer rosende enn det kan jeg ikke si om PostNord. :hm:

 

Hvis du sporer sendingen og avtaler levering mellom 17 og 21 online - IKKE PÅ TELEFON - så er det relativt stor sjanse for at de faktisk leverer mellom 17 og 21. Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ved siden av 2 stivfrossne kattunger fant jeg 4 til som fortsatt rørte litt på seg. De var bare et par uker gamle og iskalde, men de overlevde. Det var veterinæren som satt meg på sporet av disse ungene når en lokal villkatt ble avlivet pga skader.

 

I går gikk nummer 2 av disse gatebarna i grava, 5år gammel. Funnet flat som ei pannekake langs en hovedvei 7 km unna hjemmet sitt. Noen hadde plukket hun opp og kjørt henne til dyrlegen <3 Katta var chippet/sterilisert og jeg ble ringt opp.

 

Jeg døpte denne katta Pingla fordi hun var så pinglete, redd og liten. Inni all den fluffy pelsen så var det ingenting igjen og hun veide omtrent ingenting. Hun elsket å bli løftet opp og bært rundt, hun hadde en egen "takeoffplass" og KUN der fikk man lov til å løfte hun. Hun peip som ei lita mus og var alltid kosesjuk. En porøs veskepus og en meget pen jente(noe hun også visste selv).

 

Med en gang jeg slapp hun ut så forsvant hun og ble vill. Det har vært utfordrende å få tak i hun og vi har prøvd mye! Har plutselig stirret hun inn i øynene bak buskene og snakket med henne flere ganger, men hun var livredd og klarte alltid å stikke av.

 

Kun fått tak i hun når det var 25 minus ute fordi hun sneik seg inn i kjelleren til en nabo og vi fikk låst henne inne. 2 ganger gikk hun i den "fella" og etter det har det ikke vært kaldt nok.

 

Hun har vært innendørs 3 ganger i løpet av sitt 5år lange liv og da har hun blitt tam og masete i løpet av 3 minutter. Det er 1år siden jeg sist så henne og 2,5 år siden hun var inne. Jeg har visst at hun spiser godt og ser bra ut via bekjente, men jeg har savnet Pingla sin mage, snute og potekos!

 

Jeg håper du har hatt det bra Pingla! Hvil i fred ditt dumme lille nurk! Snufs :(

 

post-82000-0-81219300-1485983353_thumb.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vanskelig å si. Er ganske sikker på at det er en blanding av ett eller annet.

I første kommentaren på videoen:

https://www.instagram.com/hosico_cat/
 
''boy, Scottish straight'', så scottish fold med rette ører tenker jeg?

http://www.tica.org/cat-breeds/item/1178

''The Scottish Breed Group is made up of four breeds…The Scottish Fold, longhair and shorthair and the Scottish Straight, longhair and shorthair. These can all be born in the same litter as one another and are identical except that the ears of the Scottish Straight are normal, upright ears and the Scottish Fold ears are folded forward and down. Both Scottish Folds and Scottish Straights have the same structural features and personalities.''
 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for info! Syns de ser ganske fine ut:) ellers har jeg funnet en maine coon kattunge til salgs ikke så langt unna her. Har skikkelig skikkelig lyst på en katt til, men lurer litt på hvordan gamlemor på snart 10år reagerer på det :hm:

Hun ble passet av ei som har to skogskatter før jul, og det gikk jo greit, bortsett fra at hun holdt seg for seg stort sett hele tiden.

Kan det være lettere for hun å akseptere en ny katt hvis den kommer inn som en unge?

Lenke til kommentar

Hmm. I går kveld bytta jeg sand og vaska kassen til kattungen (vasker et par ganger i måneden, noen ganger oftere). I dag våkner jeg fyllesjuk og jævlig til at hu har bæsja i et klesskap. Hvorfor? Kassen er ikke noe annerledes enn den var før, og det er samme sand hun alltid har brukt (CatSan, blå pose av noe slag). Jeg forstår meg virkelig ikke på katter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...