Gå til innhold

Kebab i Bergen, i forhold til Oslo.


Cx

Anbefalte innlegg

Haha, ta dere en tur til Ski, litt sør for Oslo, og smak på kebaben til Balkan Pizza Kebab House, der får man ekte drit god kebab i pitabrød til 69 KR.

Trykk her for Balkan på Kebabguiden

Det ligger på 1 Plass på Kebabguiden.no sammen med diverse andre steder ;)

 

Shoppbys Kebab og Pizza derimot er også kongebra, og ligger på andre plass på Kebabguiden.no.

Dessuten ligger det bare ca 200 meter fra huset mitt  :dribble:

6720527[/snapback]

 

Kebabguiden.no er jo helt latterlig. Kebabstua på fjerdeplass? Kebabstua er det dårligste stedet i byen for pokker. Romkameraten min ble matforgiftet to ganger på under tre måneder etter å ha spist der. Det eneste positivt man kan si om stua er at det er ekstremt billig, og at det lå omtrent 20m unna den tidligere leiligheten min :)

 

På femteplass er Sonny's, som faktisk er et bra sted. En million ganger bedre kebab enn stua (jeg overdriver faktisk ikke, kebabstua er et ille sted om man er ute etter kebab).

 

De beste kebabsjappene er ikke en gang på lista! Helt latterlig liste. Hvor er for eksempel den som ligger vegg i vegg med Lille Amir? Husker ikke navnet akkurat nå, men det er en god contender til byens beste i alle fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tullball at det er noe ekte og falsk kebab, hvis det skulle vært noe feil måtte det hvertfall vært måten den blir tilberedet på som er feil og riktig, kebab betyr grillet kjøtt og det er det det er, kjøttet skal være grillet på grill(noe som ikke blir gjort så altfor ofte her i norge), kebab kan man finne over hele verden av fler typer kjøtt enn lammekjøtt til og med svinekjøtt, men lam og storfe er vel mest vanlige i Norge. Kan lese litt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Kebab

Så kebab kan altså serveres med hva man vil..

Jeg vet ikke noe særlig om kebaben i bergen men jeg regner med at det er noen indiske resturanter der og hvis du føler for å sitte ned og spise en dag så finner du sikkert utmerket god kebab på de resturantene som på ingen måte er lik den "vanlige" donner kebab'en man får på vanlige gatekjøkken her i Norge. Det koster litt mer men det er koselig å ta med noen venner på resturant også inimellom.

Beste kebaben jeg har smakt det var faktisk i edinburgh i scotland, helt vanlig kebab på sånn standard "spindel" som ble servert med en kruttsterk rød tomatlignende saus og ikke noe salat eller anet stæsj kun kjøtt og den sausen, så godt så enkelt! ;)

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg lite om det er "ekte" babb. Jeg bryr meg om de smaker godt. Hvor "ekte" en bil er bryr jeg meg om, siden det handler litt om følelser, men jeg har ikke slike tanker rundt kebab. :p

 

6718783[/snapback]

Veldig mulig du ikke bryr deg. Men trådstarter klaget jo på at han ikke fant ordentlig kebabkjøtt... :innocent:

 

 

Anyways, den i ytre sandviken er også helt konge!

 

Og dere oslo-folk, sån rullekebab på bilde er slik man lager en ekte kebab ja! På åsae grill og pizza lager de brødet fra bunnen av. De kjevler ut deigen og steker den i pizzaovnen, så legger de fyllet på og man får en deilig fersk kebab med nybakt kebabbrød. Ikke sånn frossen pita drit.. :w00t:

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar

 

Er dèt en kebab? Rareste jeg har sett. Og hvor mange sånne stenger må du spise for å bli mett?

6720961[/snapback]

 

Er nok en rullebabb ja og du klarer nok heller ikke spise mer enn en ;)

 

Anyways... Daniels kan være god av og til, men har litt for variabel kvalitet (samme går for svingen kebab). Facil er helt ok, bergen kebab er bare fyllamat.

6721235[/snapback]

Din forbanna slaskemann! Jeg vil ha KEBAB! Din feil! :cry:

Lenke til kommentar

Daniels Rullekebab er å anbefale. Men ikke bestill ekstra stor. Den er en meter lang, og jeg kødder ikke. Noe av det sykeste jeg har vært borte i.

 

Generelt sett er kebab i Bergen bedre enn i Oslo. Har spist kebab fra et halvt dusin sjapper i Oslo, med varierende resultat. Men har aldri prøvd Bislet sin, den var offer for mye diskusjon ombord, endel mente den var oppskrytt. Dessverre var det stengt når jeg maktet å komme meg (god og full) opp der en natt. Frustrerende, da jeg betalte taxi for meg og mine menige for å spandere en kebab på de.

 

Marken rullekebab har jeg ikke prøvd enda, men man kan jo alltids se på hva Psilocybe har å si om saken.

Lenke til kommentar
Pass dere for Facil, de spermer kjøttet... tror jeg ihvertfall (ikke på barn/mindreårige ser det ut til). Var der engang, så at han hadde en ketchup flaske med noe sperm lignende greier, var ikke dressing ihvertfall... :sick:

6719623[/snapback]

 

Tror du er litt paranoid.

er flere jeg kjenner som tror / vet dette... og har sett det samme. hehe, er ikke det minste paranoid jeg... men foretrekker ikke å spise sperm. :thumbdown:

6719688[/snapback]

 

Tror du virkelig at noen kan gjøre sånt i dag Reboot?

Vi har faktisk Mattilsynet som er innom disse sjappene så ofte så du ikke skjønner det...

Og det er ikke alltid sjappene veit om det selv, så per dags dato så tviler jeg på at det er noen som tør å "sperme" i ketchuppen, i så fall er de pent dumme..

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Åsane Grill og Pizza er vel stengt demolished nå..? De holder jo på med et byggeprosjekt på den enden av Arken nå. Tror faktisk det står en svær heisekran akkurat der ÅGP sto ;)

6721611[/snapback]

sannhet med moderasjoner.

 

JA, den tidligere lokasjonen er borte. De ligger nå, som jeg skrev, på den siden av arken som er nærmest IKEA. De har fått et helt nytt og mye finere tilbygg :)

Lenke til kommentar
Daniels Rullekebab er å anbefale. Men ikke bestill ekstra stor. Den er en meter lang, og jeg kødder ikke. Noe av det sykeste jeg har vært borte i.

 

Generelt sett er kebab i Bergen bedre enn i Oslo. Har spist kebab fra et halvt dusin sjapper i Oslo, med varierende resultat. Men har aldri prøvd Bislet sin, den var offer for mye diskusjon ombord, endel mente den var oppskrytt. Dessverre var det stengt når jeg maktet å komme meg (god og full) opp der en natt. Frustrerende, da jeg betalte taxi for meg og mine menige for å spandere en kebab på de.

 

Marken rullekebab har jeg ikke prøvd enda, men man kan jo alltids se på hva Psilocybe har  å si om saken.

6721789[/snapback]

Bor du på laksevåg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...